Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys vain toisesta rinnasta. Muita? Vinkkejä?

30.11.2006 |

Hei,

onko täällä muita, jotka olisivat imettäneet vain toisesta rinnasta tai toinen rinta tuottaisi maitoa huomattavasti enemmän kuin toinen??

Mulla on tällainen ongelma!

Toinen rintani on puolet isompikin kuin toinen. Tästä isommasta rinnasta maitoa tulee suihkuamalla. Maito tuntuu olevan tiukemmassa, mutta kun lähtee herumaan niin suihkuaa oikein. Tämä vähäisemmän maidon rintakin kyllä heruu, mutta sitä en oikeastaan tunne, mutta huomaan sen vauvan nielemisestä. Tätä herumista/nopeaa nielemistä ei kestä niin kauaa kuin tästä toisesta rinnasta. Vauva nukkuukin lyhyempi jaksoja silloin kuin olen tästä " vähemmän maidon rinnasta" imettänyt.

Itse alan jotenkin olla stressaantunut. Ensimmäisen kanssa imetys epäonnistui ja nyt haluan tähän panostaa. Tuntuu vain niin hassulta että vain toinen rintaa toimii. Sen olen kuullut että yleensä toinen rinta tuottaa enemmän maitoa kuin toinen, mutta että ero olisi näin huomattava! Toinen rintani on (valehtelematta) kaksinkertainen tähän pienempään verrattuna.

Vauvalla on ikää 1kk.

Yritin käydä imetystukilistan sivuillakin, mutta en löytänyt sieltä tällaisesta mitään. Imetänkö siis vain toisesta rinnasta ja vain noin kerran päivästä tästä toisesta, jolloin sinne on jotenkin " kerääntynyt" maitoa. en haluaisi kaivaa vielä tuttipulloja esiin.

Mielellään ottaisin kokeneemmilta vastaan vinkkejä toisen rinnan " elvyttämiseen" tai mahdollisia omia kokemuksia.

Kiitokset etukäteen.

maama

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta, mutta kokeile babyidean imetystukipalstaa, sieltä voi kysellä kaikennäköistä imetyksestä ja imetystukihenkilöt vastaavat yleensä tosi nopeasti. Tässä linkki:

http://www.babyidea.fi/phorum/index.php?f=23

Vierailija
2/2 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta vain toisesta rinnasta imettämisestä. Eli ekat 2-3 kuukautta imetin molemmista, mutta koska sekä vauva että minä itse suosittiin oikeaa rintaa, alkoi vasemman maidontuotanto hiipumaan pikku hiljaa, ja lopulta meni sitten niin vähäiseksi, että vauva ei malttanut sitä imeä ollenkaan.

Sen jälkeen sitten imetin ihan vaan oikeasta, ja hyvin riitti (täysimetystä 5 kk ja sen jälkeen osittaisimetystä). Toki oikea rinta oli varsinkin alkuun paljon isompi, mutta nyt kun imetys on jo vähentynyt huomattavasti, (siis edelleen imetän vähän, vauva 9,5 kk) on rintojen kokoerokin tasoittunut. Ei vaatteet päällä huomaa eroa ollenkaan, eri asia on sitten kun katsoo ilman liivejä ja vertaa rintojen kokoa, mutta sitähän nyt ei sitten näekään muut kuin perheenjäsenet, ja he kyllä ymmärtävät. :)

Tsemppiä imetykseen, kyllähän se ehdottomasti kannattaa jos vain suinkin pystyy / jaksaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla