Verikokeet ja paastoaminen
Kysyin täällä asiasta eilen, mutta luulen kirjoittaneeni aloituksen vähän vaikeasti, joten luon uuden :')
Eli olen menossa verikokeisiin. Olen ollut rautakuurilla pari kuukautta ja nyt on vuorossa kontrolli, jossa taas katsotaan rauta-arvoja. En näe lähetettä jostain syystä lainkaan kannasta, mutta viimeksi verikokeissa se kuitenkin näkyi itse näytteenottajalle ja kaikki oli hyvin.
Mutta siis! Verikokeisiin ei viimeksi tarvinnut paastota, joten uskon saman pätevän tällä kertaa. Söinkin viimeksi aamulla aamupalan. Mutta haluaisin tietää, onko sillä merkitystä, jos tällä kertaa en söisikään ennen koetta? "Paastoa" tulisi n. 14 tuntia, mutta ei kai sillä ole rauta-arvoja mitatessa merkitystä?
Kysyn siis vain, koska viimeksi söin ennen kokeita, enkä ole varma, miten paljon sen jättäminen vaikuttaisi tuloksia vertaillessa, jos lainkaan. Viime päivinä ollut sen verran kurja olo, että en tiedä saanko pidettyä mitään alhaalla ja rehellisesti pelkään vatsan temppuilevan vaikka aulassa odottaessa tai matkan varrella.
Löysinpäs mitkä tutkimukset tehdään! Ei jostain syystä löydy lähetteistä, mutta yksikään ei näytä vaativan paastoa eli samat kuviot. Mutta tietäisikö kukaan, olen vähän pöljä, enkä onnistunut löytämään vastausta googlettamalla :'D Tai ehkä yritän vaan vetää jotain henkeen niin ei tarvitse pähkäillä, ehkä mehua.
No ratkaisinkin ongelman itsekseni, maailman turhin keskustelu..