Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:n Miljoona roskapussia -roskienkeräyskampanja, osallistutko?

Vierailija
17.04.2023 |

Olen kai ollut uutispimennossa viikonlopun, koska kampanja meinasi mennä täysin ohi silmien, mutta YLE on lanseerannut kaksi kuukautta kestävän roskien keruun kampanjan, jossa tavoitteena on saada miljoonan roskapussin verran roskaa pois Suomen luonnosta ja katujen varsilta. Aivan mahtava idea, aion itse lähteä tällä viikolla keräämään roskia, miten te muut? Eilen sunnuntaikävelyllä pisti silmään miten paljon roskia kävelytien varrella näkyi, luulisin että saan muutaman pussillisen hyvin helposti kasaan.

https://yle.fi/aihe/s/mika-miljoona-roskapussia

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee roskapussi viikossa kun ahyvin lajittelen ja pakkaan loput tiivisti sekajätteeseen. Enkä heitä luontoon niitä.

Jännä. Me lajitellaan ainoastaan pahvit erikseen eikä siltikään viikossa tule sekajäteroskapussi lähellekään täyteen. Kolme henkeä.

Vierailija
22/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti osallistun. Ihmettelen ihmisiä, jotka roskaavat, ehkä he ovat kotonaankin likaisia. Kaipa se roskaaminen joku kotona opittu tapa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee roskapussi viikossa kun ahyvin lajittelen ja pakkaan loput tiivisti sekajätteeseen. Enkä heitä luontoon niitä.

Jännä. Me lajitellaan ainoastaan pahvit erikseen eikä siltikään viikossa tule sekajäteroskapussi lähellekään täyteen. Kolme henkeä.

Ettekö te lajittele lasia ja metallia pois sekajätteestä? Jo ootte tyhmää sakkia.

Vierailija
24/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussejakin on eri kokoisia. Ei se välttämättä tarvitse olla se ämpärin kokoinen kaupasta ostettu, roskapussiksi varttavasten valmistettu. Leipäpussikin kelpaa roskapussiksi. Ja ehkä tuohon keräykseenkin.

Vierailija
25/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te lajittele lasia ja metallia pois sekajätteestä? Jo ootte tyhmää sakkia.

Meillä kerätään ja lajitellaan pakkausmuovikin. Sekä tietty biojäte noiden kertomiesi lisäksi.

Vierailija
26/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keräilen päivittäin roskia näin keväällä kun ulkoilen kuitenkin. On oikein palkitsevaa. En tosin ole merkannut pussejani tuohon kampanjaan.

Vierailija
27/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona uutta muovipussia?

Itse en näe ympäristössä roskia mitenkään häiritsevästi. Enemmän häiritsee ruohonleikkaajaat, lehtipuhaltajat ja katupöly joka saadaan pois ehkä juhannuksena.

Vierailija
28/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona uutta muovipussia?

Itse en näe ympäristössä roskia mitenkään häiritsevästi. Enemmän häiritsee ruohonleikkaajaat, lehtipuhaltajat ja katupöly joka saadaan pois ehkä juhannuksena.

Sama täällä. Tämä onkin valkoista asuinaluetta.

Vierailija
29/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ilmeisesti vähän paremmalla alueella (ok-taloja vain), eikä täällä kukaan heitä roskia luontoon.

Vierailija
30/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin osallistua keräämällä roskia metsistä, mistä esim. kuntien roskaankerääjät eivät roskia keräile. Sen sijaan teiden vierustat kuuluu kyllä hoitaa ihan palkallisten työntekijöiden voimin ja kunnan tehtävä on pitää kadunvarret puhtaina, sinällään minusta on parempi, että ihmiset paskoo omat elinpaikkansa (eli ne kadut joilla kulkevat), kuin luonnon.

Vihaan heitä yli kaiken jotka dumppailee jotain sohvia metsiin, etenkin yksityisten omistamiin metsiin kun eivät jaksa/halua niitä roskia sieltä omaan piikkiin sitten siivoilla. Tuollainen isoilla tavaroilla roskittaminen vaatii jo aika paljon vaivaakin.

Vierailija
31/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti ala keräilemään mitään roskia mistään. Johan taas kampanja polkastu käyntiin. Siinäpä pikku puuhastelua uuvateille. 

Vierailija
32/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden heti jos Afrikan ja kaakkois-aasian maat saadaan sitoutettua mukaan. Nehän ne pahimpia roskaajiakin on

Mikä yhteys Afrikan ja Aasian mailla on mielestäsi siihen, että suomalaiset Jeret ja Veetit heittää karkkipaperit, nuuskapurkit ja paistopistepussit maahan? Miksi suomalaiset eivät voisi pitää omaa kotimaatamme siistinä vaikka jossain toisessa maassa ei olekaan toimivaa jätekeräystä tai siellä on roskaamiskulttuuri?

Älä kysy persulta noin vaikeita. Ei niitä ympäristöasiat kiinnosta. 

Vierailija
33/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Paskiaiset itse kyykkimään yhteiskuntapalveluna. Maaston kyllästää tupakantumpeilla 10% vähemmistö.

Suomalaisista "hieman" useampi kuin 10% polttaa. Ihan btw.

Kuvittelin että ihan kaikki tupakoitsijat eivät sikailisi,kiitos oikaisusta.

Tupakoitsijoita on noin 11-12%.

Vierailija
34/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me lajitellaan pahvi, paperi, metalli, lasi, muovi ja tulee vähintään kolme pussia viikossa.

Vierailija
35/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon joskus koululaisena osallistunut tollaseen tempaukseen, on kuitenkin lapsille vaarallista, voi olla jotain teräviä juttuja kanssa, roskien seassa en tykkää et lapset vaarantuu likasiin asioihin.

katsoin youtubesta miten intiassa ym maissa tulee roska-auto satamaan ja kippaa kaiken mereen.niin että, on kyllä mielestäni vastuutettava esin isot maat jätehuoltoon.monessa isossa maassa saastutetaan ihan silmittömästi maata ja vesistöä.tietysti suomi on pidettävä puhtaana niin on kaikille kivempi.

Vierailija
36/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osallistun, kun näyttää meidän taloyhtiökin osallistuvan.

Ainahan mä koiralenkeillä kerään roskia. Mulla on napsijat ja muovipusseja mukana. Samallahan ne siinä menee.

Vierailija
37/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalla nuo hieman pelleilivät tämän kamppanjan kustannuksella..

Löytyy kun googlettaa:  "Huutista kun ilmoitin että olisin kerännyt 9 roskapussia utsjoella :D"

Vierailija
38/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osallistun, kun näyttää meidän taloyhtiökin osallistuvan.

Ainahan mä koiralenkeillä kerään roskia. Mulla on napsijat ja muovipusseja mukana. Samallahan ne siinä menee.

Mistä sellaisen napsijan saa? Mä voisin kans koiraa lenkittäessä keräillä. Tässä lähimetsikössäkin on paljon roskia nyt kun tälle alueelle on uusien talojen myötä tullut paljon uusia asukkaita. 

Vierailija
39/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalla nuo hieman pelleilivät tämän kamppanjan kustannuksella..

Löytyy kun googlettaa:  "Huutista kun ilmoitin että olisin kerännyt 9 roskapussia utsjoella :D"

Eeppistä

Vierailija
40/51 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Kerään roskia muutenkin luonnosta ja teiden varsilta joten voi olla että ilmoitan pussukat kampanjaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän