Voiko poliisi, vartija tms. seurustella rikollisen tai tämän läheisen kanssa?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Voi, ja on aika yleistä.
Millä perusteella yleistä? Voiko siinä säilyä neutraalina?
Eikai sille mitään voi mitä yksityiselämässä tekee, mutta se puolestaan voi vaikuttaa työhön. Poliisissa tuskin voi toimia esim. esitutkinnassa tms. jos epäiltynä on läheinen henkilö. Pitäisi osata jäävätä itsensä sellaisista tehtävistä siis.
Miksi edes haluaisi? Menee omakin uskottavuus.
Seura tekee kaltaisekseen. Aika monella poliisilla on omakin moraali hiukan venyvä.
Minä en voi seurustella poliisin kanssa, kun minä määrään kotona.
Minulla on laaja turvallisuusselvitys taustalla voimassa ja siinä on tarkastettu myös lähipiirini. En olisi voinut päästä nykyiseen tehtävääni, jos lähipiirissäni olisi ollut rikollisia - ainakin se olisi ollut huomattavan vaikeaa.
Vanginvartijapuoliso voi vahtia kätevästi myös lomilla sitä toista.
Vierailija kirjoitti:
Oletko fe mak ko vai kriminaali??
No miksei voisi? Onhan moni poliisi itsekin vaimonhakkaaja tai rattijuoppo. Ja tekee ne poliisitkin rikoksia. Kuten aarnio.
Ei tämä ole mielipidekysymys.
Seurustelusuhteita syntyy, mutta ei ole hyväksi työn pitämisen kannalta.
Turvallisuusselvitykset tehdään töihin pyrkiessä. Ja jos jotain suhteita syntyy, joissa on riskinä laitoksen toiminnan tarkoituksen vaarantuminen, seurauksena voi lopulta olla potkut.
Joku vartijanainen oli seksisuhteessa vankiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko fe mak ko vai kriminaali??
En kumpaakaan. Mutta poliisi on poliisi myös vapaa-ajalla ja poliisin käskyjä pitää noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
No miksei voisi? Onhan moni poliisi itsekin vaimonhakkaaja tai rattijuoppo. Ja tekee ne poliisitkin rikoksia. Kuten aarnio.
Kätevästi.
Voi, ja on aika yleistä.