En halua jälkikasvua, haluan vain oman koiralauman. Olenko uniikki?
En halua ihmislapsia. Koiralapsia haluan ja paljon
Kommentit (27)
Et ole ainoa. Mietin ennen nuorempana, että miten minulla riittää tulevaisuudessa lapsille aikaa kun vapaa-aika menee tiiviisti koiraharrastuksen parissa ja työtkin pitäisi hoitaa. Iän myötä tajusin, että eihän niitä lapsia ole pakko hankkia jos sellainen ei aidosti kiinnosta. Aiemmin kuvittelin tulevaisuuteni perheen äitinä, kun lapsia "kuuluu hankkia".
Et ole. Eihän paljon kukaan nykyään halua lapsia. Kissoja ja/tai koiria kyllä.
Tunen yhden "mamman" joka pelkää synnyttämisistä ja siksi hänellä on vain koiralauma lapsinaan. Surullista. Hänen vauvansa elävät enintään 15 vuotiaiksi ja pysyvät koko sen ajan matalalla kehityksen tasolla, kuin vauvoina.
Ihmisille ihmislapsia, niin maailma on mallillaan. Ei ole pakko synnyttää, jos se pelottaa, vaan voi vaatia keisarinleikkausta. Eihän sinun syy lapsettomuuteen ole hoitamaton pelko?
Niinhän se eräs moderni internetviisaus menee, että koirat ovat uusia lapsia.
Ja kissat uusia koiria, kasvit uusia kissoja. :D
Minulla on sekä kasveja että lapsia. Kasvit syötän lapsilleni.
Et ole uniikki. Tyttäreni ei ole koskaan halunnut lapsia, mutta on pienetä pitäen tykännyt hoitaa eläimiä. Hänellä on viisi koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Tunen yhden "mamman" joka pelkää synnyttämisistä ja siksi hänellä on vain koiralauma lapsinaan. Surullista. Hänen vauvansa elävät enintään 15 vuotiaiksi ja pysyvät koko sen ajan matalalla kehityksen tasolla, kuin vauvoina.
Ihmisille ihmislapsia, niin maailma on mallillaan. Ei ole pakko synnyttää, jos se pelottaa, vaan voi vaatia keisarinleikkausta. Eihän sinun syy lapsettomuuteen ole hoitamaton pelko?
En ole ap, mutta minulla on koiria ja lapsia ei tule. En pelkää synnytystä mutta elämää lapsen kanssa pelkään. Jos tulee hankala erityislapsi, jos joudun yh:ksi ja lapsen hoito jää kokonaan minulle jne. Tiedostan että nuo ovat riskejä, jotka pitää ottaa jos lapsen haluaa. Minä en halua ottaa niitä riskejä joten en halua lapsia tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta olen itse joskus leikitellyt ajatuksella, että äitiys voisi olla ihan ookoo, mikäli se olisi vain loputonta vauvavuotta. Jos lapsi olisi kuin mikä tahansa lemmikki - jonka kanssa kuitenkin olisi täysin luvallista olla pois töistä. Mutta koska lapset kuitenkin kasvavat, enkä voisi vain hengata kotona vauvan kanssa verkkarit jalassa katselemassa Netflixiä 18 vuotta, en myöskään lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
Elämme Suomessa. Resurssipulan takia sektiosta saa tosissaan tapella.
Pelkkiin vakuutuksiin menee vuodessa sievoinen summa, sillä et varmastikaan uskalla jättää sattuman varaan sitä, jos koiriesi eläinlääkärikulut ovatkin tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja vuodessa, tarvitsevat kalliita erityisruokia jne? Kuinka suuri lauma?
Eikä se eettistä ole. Mitä isompi koira/koirat, sitä enemmän syövät lihaa, siis ravintoa, jota nykyisin ihmisetkin pyrkivät syömään vähemmän.
En ole koskaan halunnut lapsia. Koiria riittää kerralla 1 tai 2. En halua mitään laumaa.
Neljä koiraa olis sopiva määrä! Aiemmin oli kolme, nyt on vain yksi. Käyn terapoimassa itseäni kavereiden laumoilla!
Lapsia ei kiitos. Ei vaan oo mun juttu. Mieskin totesi koiralauman kanssa että juu ei siirrytä tästä nextille levelille, koirissa enemmän ku tarpeeks :D
Sen kun. Mutta muistapa että se koiralauma myös syö, sairastaa eikä sitä voi pitää kerrostalossa. Se tarvitsee omat tilat ja kennelin. Ylläpito voi maksaa jopa 80 000 euroa vuodessa, ja aikaa siivoamiseen ja liikuttamiseen kuluu koko päivä. Onhan sinulla rahalliset ja ajalliset resurssit kunnossa? Ja jaksat tätä työtä lomia pitämättä joka päivä?
Mikä lienee käsityksesi koiralaumasta, onko se 2 vai 100 koiraa?
Vierailija kirjoitti:
Sen kun. Mutta muistapa että se koiralauma myös syö, sairastaa eikä sitä voi pitää kerrostalossa. Se tarvitsee omat tilat ja kennelin. Ylläpito voi maksaa jopa 80 000 euroa vuodessa, ja aikaa siivoamiseen ja liikuttamiseen kuluu koko päivä. Onhan sinulla rahalliset ja ajalliset resurssit kunnossa? Ja jaksat tätä työtä lomia pitämättä joka päivä?
Riippuu vähän mitä laumalla tarkoittaa. Naapurikerrostalossa jollakulla on 5 terrieriä tmv. pientä koiraa. :D
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä koiraa ja asutaan kerrostalossa. Kuluihin ei mene lähellekään 80 000€ vuodessa. Lenkkeilyyn ja leikittämiseen ym. ei mene todellakaan koko päivää. Eikä siis mitään ihan pikkukoiria, pienin painaa 20kg, isoin 45kg.
Minusta koirien hankkiminen ei ole eettistä. Jos oikeasti rakastaa koiria niin jättää heidät biologisen laumansa luokse. Koira ei ole mikään "harrastusvälime" tai "korvike", vaan elävä olento. Sehän on määritelty julmimmaksi eläinrääkkäyksen muodoksi erottaa eläin biologisesta perheestään. Se 2 kk vanha koiran pentu tarvitsisi vielä oikeaa emoaan. Sudet vieroittuvat vanhemmistaan aikaisintaan 11 kk ikäisenä. Mikset hankkisi mielummin robotti koiraa? Eikö niitäkin ala jo olla 🤷
Et ole uniikki, tunnen monta samanlaista tapausta. Itsellänikin on aviomies ja lauma koiria mutta ei ihmislapsia. Koiria en tosin pidä lapsinani vaan ne ovat koiria, harrastusvälineitä, mutta toki myös perheenjäseniä.