Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon "pilannut sormeni" nyppimällä, kokemuksia?

Vierailija
12.04.2023 |

Olen nuori nainen ja mulla on jo vuosia ollut pakonomaisena tapana nyppiä kynsinauhoja, kynsien sivuja ja muutenkin pureskella ja repiä kynsiäni. Tämä liittyy jotenkin stressin hallintaan. Mua ärsyttää tosi paljon, että vaikka aina kuinka päätän että nyt mä lopetan tämän, niin en pysty! Onko muilla samaa ongelmaa?
Vähän suorastaan hävettää että mun kynnet on niin rumat. Kynnet nyt kasvaisi takaisin, mutta eniten huolettaa kynsien reunat. Ne on tosi rumat ja kovettuneetkin, jos mä oikeasti saan tän lopetettua, niin paraneeko ne? Mä rasvaan joka ilta kädet koska ihoni on niin kuiva, sehän auttaa noihin kynsinauhoihin. Mutta niin kauan kuin jatkan tätä, niin ei ne pääse edes paranemaan.
Saa kertoa muistakin kokemuksista liittyen kehon nyppimiseen ja mikä auttaisi lopettamaan sen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin asiallisia kommentteja. Eli turhat "en jaksa lukea" ja ilkeilyt voi jättää pois :)

Vierailija
2/2 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuota koko ikäni, liittyy näköjään stressiin ja ahdistukseen. Kun elämä menee ihan hyvin, sormetkin on kunnossa. Olen kohta kuusikymppinen eikä näistä ole ainakaan vielä mitään vaivaa. Kynsiäni en pure enkä revi, kynnet kasvaa liiankin hyvin. Tykkään pitää ne lyhyinä. Joskus nuorena kokeilin kynsien lakkaamista, mutta se ei toiminut, sillä revin sitä lakkaa irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme