Matkavakuutus
Mistä saisi hyvän jatkuvan matkavakuutuksen? Luulin POP-vakuutuksen olevan hyvä, mutta kun känny hajos matkalla, niin korvaus oli 600,- euron puhelimesta 50,-. Sillä pitäis nyt mennä ostamaan vastaava puhelin. Meinasin hetimiten vaihtaa vakuutusyhtiötä, mutten tiedä minne.
Kommentit (7)
OP:stä on ihmiset saaneet hyvät korvaukset, ilman omavastuuta. Pitänee olla muutenkin OP:n asiakas, että saa kaikenlaisia bonuksia.
Kaverini on Lähi-Tapiolan asiakas. Hyvin saanut sieltä korvaukset kadonneista tavaroista, mutta ilmeisesti on omavastuu.
Mulla Bank Norwegianin luottokorttiin liittyvä matkavakuutus, jonka hyvä puoli on, että on täysin maksuton kaikille. Nordean Gold-kortti on maksuton tietyilä edellytyksillä.
Jos vakuutuksesta joutuu jotain maksamaan säännöllisesti, täytyy se vähentää korvauksen hinnasta, että voi arvioida, mikä vakuutus kannattaa ottaa.
Jos kuuluu johonkin ammattiliittoon, niin niissä on usein jäsenetuna jatkuva matkavakuutus.
Kannattaa kerralla kilpailuttaa kaikki vakuutukset, koska keskittäminen kannattaa näissä. Meillä esim. on kotivakuutuksen yhteydessä jatkuva matkavakuutus. Kilpailuttaa voi ihan netissä, googleta kilpailuta vakuutus. Samoin voi kilpailuttaa sähkön ym. jatkuvat kulut.
Vierailija kirjoitti:
Laitteissa ja esineissä on ikävähennykset aina. Sama pätee ihan kotivakuutuksiin myös.
Tämä. Ja omavastuunkin voi itse määrittää (mikä vaikuttaa tietenkin vakuutusmaksun suuruuteen).
Eli todennäköisesti ap:n tapauksessa ensin hinnasta on vähennetty omavastuu (esim. 100€) ja sitten ikävähennys päälle. Ei tietenkään uuden hintaa saa takaisin.
Matkavakuutus vai matkatavaravakuutus? Kaksi eri asiaa.
Tässä kyse ihan matkatavaravakuutuksesta. Tuntuu ettei kannata tällaisia vakuutuksia ottaa, kun kauhealla vaivannäöllä saa 50,- jolla pitää mennä ostamaan uutta puhelinta. Ärsyttävää. Joku oli joskus kehunut POP-vakuutusta, minä hölmö uskoin..
Laitteissa ja esineissä on ikävähennykset aina. Sama pätee ihan kotivakuutuksiin myös.