Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetyn lahjan antaminen - onko tämä mielestäsi ok?

Vierailija
11.04.2023 |

Heti alkuun: en nyt puhu seuraavista tilanteista. A) Käytettynä esim. jonkun keräilyesineen antaminen, joka on lahjan saajalle mieluinen. B) Käytettynä jonkun suht uuden esineen antaminen (luokkaa, että annat lahjaksi vuoden toisella lapsella käytössä olleen puseron tai lautapelin vuodelta 2015).

Lapsemme täytti vuosia kuukausi takaperin ja järjestettiin hänelle juhlat. Lapsi sai lahjaksi palapelin, jota on säilytetty n. 20 vuotta lahjan antajan varastossa. Palapeli oli ehjä, mutta haisi todella tunkkaiselle (tiedän, että osa tuossa varastossa olevista tavaroista on ollut homeessa). Itse siis en antaisi käytettynä lahjaksi mitään noin "vanhaa", varsinkaan jos tavaraa on säilytetty vuosikymmenet jossain varastossa. Nyt emmin, pitäisikö tunkkaiselta haiseva palapeli heittää roskiin.

Olenko tämän asian suhteen nipo vai olisiko sinustakin tuossa kunnossa oleva lahja ikävä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty ja vanha, mutta ehjä ja puhdas on kelpo lahja, tunkkaisen hajuinen ei.

Vierailija
2/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itsekin tietää vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty lahja on ok.

En silti kehtaisi antaa lahjaksi jotain 20 vuotta vanhaa. Menisi jo kettuilun puolelle.

Vierailija
4/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveripiirissä kaikilla on lapsia ja kaikilla on romua/leluja nurkat täynnä.

Olemme sopineet että kun kuitenkin tapana on aina toistemme lapsille ostaa juhlapäivänä jotain, se on yleensä jotain halpaa kirppis juttua. Ja on täysin fine joko heittää roskiin kun lelu hajoaa tai pistää kiertoon kirppikselle kun aika on. Ei tartte varjella romua ihan vaan siksi, kun se on lahja vuosien takaa.

Vanhat lelut, pelit yms ovat sitäpaitsi järkevämpiä, kestävämpiä ja laadukkaampia kuin upouudet.

Tietty mitään perseeltä haisevaa emme anna, siinä kohdin tuossa on kyllä menty vikaan. Toisaalta, tiedän yhden perheen jonka kotona haisee todella ummehtuneelta. Uskon, että he itse eivät sitä haista kun elävät siellä jatkuvasti. Ehkä tuossa on sama juttu, etteivät itse haista?

N36

Vierailija
5/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tuollaista lahjaa on pitänyt edes antaa? Jos ei halua hankkia jotain tavaraa ja/tai käyttää rahaa, niin onhan paljon aineettomia lahjoja. Voihan lapsen viedä lahjana vaikka leikkipuistoon/ilmaiselle kotieläintilalle/metsäretkelle. Paljon enemmän tuollainen ilahduttaisi kuin joku homeinen palapeli.

Vierailija
6/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällö lahja

Vierailija
7/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat saaneet vanhoja kirjoja lahjaksi.

Vierailija
8/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sillä ei ole mitään merkitystä onko lahjaksi annettu palapeli 1 vuoden vanha tai vaikka 30 vuotta vanha. Kunhan on ehjä ja siisti. Jos kyseessä vaikka lapsen vanhemman vanha palapeli niin se olisi minulle paljon arvokkaampi kuin kaupasta ostettu uusi.

Vierailija
9/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajatella että palapeliä tehtäisiin leikkimökissä, terassilla ym paikassa minne ei viitsi viedä uutta palapeliä. Eli siellä ei tunkkaisuus haittaisi.

Vierailija
10/10 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on kelvanneet isänsä vanhat lelut, kirjat tms ja isoäitinsä korut ja astiat veljentytölle... Vein kyllä 1-vuotislahjaksi (uudet) kurathousut ja nokialaiset tarhauran alkuun. Silloin äitinsä katsoi vähän pitkään, mutta tottui sitten että minä en tuo piipittävää muovikrääsää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi