Nivelrikosta polvissa...turvotuksen jälkeen, millaisilta polvet tuntuvat?
Ilmeisesti minulla on polvien nivelrikko. Molemmat polvet samanaikaisesti olleet turvoksissa ja nyt aran tuntuiset. Kipua ei ole tällä hetkellä. Reumakokeet otettu, ei ole reumaa.
Lääkäri tulossa, mutta kokemuksia muilta nivelrikosta kaipailen.
Kommentit (7)
Mihin se lääkäri on tulossa? Housuun vai mihin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin se lääkäri on tulossa? Housuun vai mihin?
Ap
Olin epäselvä. Olen jo varannut lääkäriajan tämän kyseisen ongelmani selvittämiseksi.
Se oikea ap
Mulla nelikymppisenä alkoi. Kipua vaihtelevasti. Polvet menevät myös lukkoon helposti. En pysty enää juoksemaan tai uimaan rintauintia. Kyllä tämä paljon elämään vaikuttaa. Onneksi tekonivelet on keksitty.
Mulla ei ole turvotusta, alkava nivelrikko. Myös minä nelikymppinen. Aktiivikilpailuura takana ja polviin kohdistunut paljon iskuja. Tämä nopeuttanut nivelrikkomuutoksia. Kipu ja jäykkyys päivittäistä. Liikkuminen vaikeaa. Polvet myös oudon tuntuiset, tuntuu välillä lähtevän alta.
Onko teidän polvet kuvattu? Luulisi, että sillä tavalla saisi tietää nivelrikon asteen vai miten tuo menee?
Kivut on kovat alkuun etenkin yöllä kun polvet menevät suoraan. Jäykät ja kivuliaat kävellä.
Nyt ei , kun nivelet on tuhoutuneet, ei ole särkyjä kuin hyvin rasittuneena, mutta liikkuminen kaipaa kepit (tai rollaattorin) ja liikekipu ja jäykkyys.
Rikkoutuneisiin niveliin tulee helposti tulehdus jolloin saattavat turvota.
Up