Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti en nyt osaa kommentoida mitään kun on pää ihan tyhjä, mutta vaununosto-ohjeita pitäis löytyä ainakin täältä

http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/kulkuv1a_muistilista.html

toivottavasti toimii linkki

Kiitos kovasti Keravan treffeistä, oli mukava jutella vaikka mä meinasinkin tukehtua useamman kerran, ehkäpä mä soitan sinne lääkärille.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille

AA ja neiti 37+4

Vierailija
22/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin, uusille tervetuloa!!

Joulusta oli ollut puhetta. Meillä hävisi edellisen muuton aikana johonkin laatikko, missä oli melkeen kaikki joulujutut ja nyt joutuu sit ostamaan kaiken uudelleen :( Itse en ole masulle joululahjoja ostellut, mutta kuulin että 16 vuotias pikku siskoni olisi hurahtanut ostamaan jonkun, ettei poika jää ihan ilman..

Maanantaina pääse syömään jo jouluruokaakin, ollaan Ruotsiin laivalla lähdössä käymään ja laivalla jo jouluruoat on :)

Lahjaton joulu ei muuten onnistu täälläkään, jotain pientä pitää ostaa ainakin.

Tänään soitti neuvolaterkka perhevalmennuksista, kohta olis nekin jo. Tuntuu hassulta, vastahan siellä neuvolassa ekan kerran kävi!

Perjantaina olis hempan mittaus, josko se olis tolla litkulla vähän noussut niin jaksais siellä Ruotsissa sit touhuta. Tuntuu ainakin et on.

Vaunuista oli juteltu. Me ostettiin tutulta melkeen uudet Brion vaunut, heille kun tulikin tyttö ja ei kuulemma siniset kelvannu ;) Ei mitkään kauheen pienet, mut ei meillä ole autoa tms ja matkarattaat saatiin kaupan päälle ni ei haittaa. Hyvät tuntuu olevan (meilläkin koirat saaneet " harjoitella" ). Meiltä puuttuu oikeastaan enää hoitopöytä, minkä ihan ehdottomasti haluan. Selkä kun on ollut muutenkin kipeä jo ennen raskautta niin en sit halua sit enempää kipeyttää taaperon syntymän jälkeen.

Supistukset on hieman helpottaneet, enää tulee vaan muutamia päivässä. Onneksi.

Eipä nyt varmaan muuta, taidan mennä ottamaan ruoan uunista ja syömään :)

Henna ja Iivari, 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki! :)

Olen mielenkiinnolla seurannut teidän keskustelujanne vajaan viikon verran ja päätin rohkaista mieleni ja kirjoittaa itsekin! Tosi kiva kuulla muitten enskareitten ajatuksia ja ylipätään, täältähän saa kaikenlaista hyvää tietoa mitä muuten vain pyörittelisi omassa nupissaan :)

Omat rv tänään tasan 21 ja kaikki toistaiseksi mennyt putkeen. Illalla mennään Femedaan Brunolle pällistelemään vauvaa 3D:nä.... jännittää hirmusti ja toisaalta on ihan tohkeissaan! Toivottavasti sielläkään ei tule mitään suuria ikäviä yllätyksiä, vaan kaikki olisi hyvin.

Vaunu-vinkit oli tosi hyviä - kiitos niistä teille jotka kirjoititte! Mekin ollaan miehen kanssa mietitty asiaa ja pähkäilty sitäkin vaihtoehtoa että pitäisikö ostaa kahdet?! Sekä perinteiset vaunut että matkarattaat joihin saa turvakaukalon kiinni. Mitä mieltä olette...? Onko ihan liioiteltua!? Itse tulen töistä poisjäämisen jälkeen liikkumaan julkisilla, joten siksi pienet ja näppärät vaunut huhtikuiselle kevätvauvalle olis kätevät. Toisaalta ne ei taas sitten talvella oikein palvele asiaansa... onhan pähkäiltävää! :)

Jouluihmiisiä näytti löytyvän iso täältä liuta! Itsekin kuulun teihin, ja on ihanaa taas alkaa touhuta kaikenlaisia Joulupuuhia. Perinteinen homma on tehdä itse joulukortit ja tietysti se leipominen. Glögiä ja tähtitorttuja oon ehtinytkin jo parin viikon ajan maistella :)

Ainakin osa teistä vaikuttaa asustelevan samalla suunnalla missä itsekin asustelen, ja ne teidän Jumbon treffit kuulosti tosi kivoilta! Toivottavasti sellaisia tulee vielä vastaisuudessakin.´

Harmaasta säästä huolimatta mukavata päivän jakoa!

Leenaliinu rv 21

Vierailija
24/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavilksis!

Olen hengissä ja edelleen kovasti raskaanakin, sitä ei palstalta pois " putoaminen" onneksi tässä kohtaa tarkoita.

Mä en vaan JAKSA istua koneen äärellä kotona yhtään. Mä voisin nukkua ja nukkua vaan, mutta ei sekään valitettavasti käy laatuun. Väsyttää siis oikein vaan maan urakalla. *haukotus*

Lisäksi kun Ukkokulta on viikot pois työmatkoillaan (viikkoleski siis minäkin) niin kodin ja koissun hoitaminen yksin on ihan riittävää ajanvietettä.

Lisäksi vielä tämä jatkuva sade ja harmaus ei ole yhtään omiaan ainakaan meikäläistä piristämään.

Yritän taas saada itseni aktivoitua.

Siihen saakka, unisin terveisin

Jushka ja Juustonaksu rv8+3

Vierailija
25/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs Jushkalla, onko teillä tuo erossa olo viikolla pysyvä tilanne, vai vaan joku poikkeusjärjestely? Eli onko tulossa helpotusta?

Meillä tässä vielä olis muutama viikko kärvisteltävänä. Tämän rupeaman jälkeen mä en kyllä enää ikinä ala mihinkään tällaiseen! Eikä kai se sitten lapsen kanssa enää oikein onnistuiskaan. Meilläkin on kai aika fyysinen suhde, ts tykätään olla lähekkäin kotona ja nukutaankin sylikkäin...sitä siis tosiaan kaipaa sitä toista ihan tähän lähelle. PIUH!!

Musta tuntuu jotenkin että mulla on nyt tosi PIUH-olo koko ajan, ja olen kiitollinen Poppikselle noin osuvan ja käyttökelpoisen termin luomisesta :)

Väsyttää, PIUH.

Makkara

Vierailija
26/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea pyörähdys!:)

Mukavaa keskiviikkoa siis vain kaikille!

Kesämorsian: Jos teutonia-vaunuja mietit, itselläni on niistä sen verran kokemusta, että kummipoikaa hoitaessani muutaman kuukauden ajan, vaunujen mataluus alkoi tuntua selkään tosi ilkeästi. Minua siis selkävaivaisena häiritsi se, että vauvaa koppaan/vaunuihin laskiessa jouduin kumartumaan niin alas, että oli tosi työlästä...Niin ja huomasin myös vaunuja työnnellessä, että niiden " nostellen kääntely" , eli " hivuttaminen esim. renkaiden avulla" oli aika työlästä myös tän mataluuden takia. Emmaljungat liikkuvat mielestäni hieman kepeämmin esim. tässä " liu' tus" käänteessä. Mutta siis nämä vain minun kokemuksia. :)

Jeps. Pahoinvointiin olen löytänyt helpotusta Grandi-mehuista...:) Ei kaikista terveellisin vaihtoehto, mutta kun omena yms. eivät pidä pahaa oloa pois kuin sen 5min korkeintaan...joten nyt siis kokeilussa nuo mehut.

Nyt täytyy rientää!

*greetas*

Vierailija
27/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi voisin jotain kirjoitella, kun maha on täynnä grilliruokaa ja laps varmasti tykkää?!;)

Vauvansa saaneille Onnitteluni! Onneksi palsta aina täyttyy uusista odottajista niin ei ihan hiljaista tule. Eiköhän tää Enskapino kuitenkin säily täälä hamaan tulevaisuuteen asti!

Ja kiva, että muutkin plussanneet Enskat ovat tänne jo tiensä löytäneet niin ei oo ihan orpo olo! :)

Sanonpa mielipiteeni tuohon joululahja-asiaan. Eli meillä tehtiin myös päätös, että lapsille vaan ostetaan lahjat, kun ne niitä odottaa ja tarvitsee enemmän kuin me aikuiset. Yksi turhan stressin aiheuttaja pois ja säästyy toki rahaakin. Meinaa tää lapsjoukkokin jo niin kasvaa, että pakko jotenkin rajoittaa tuota lahjarumbaa.

Odottelen tässä edelleen sitä eka ultraa, joka onkin jo viiden yön päässä eli siis maanantaina. Voitte arvata kuinka jo jännittää, mutta onneksi on töitä niin en ehdi asiaa kovin ajatella. Sittenpä ollaan jo vähän varmemmilla vesillä! Oireet tuntuvat vaan kaikkoavan jo johonkin. Paha olo on väistynyt ja tissitkään ei ole enää niin kipeät tai sitten siihen on tottunut. Kohdun nippailuja en oikein enää tunne, mutta kyllä mahaan jo hieman kokoa on tullut. Kait se ihan normaalia on, että oireet alkavat helpottamaan? Tosin olen lukenut, että jos oireet aivan loppuu niin se vois olla merkki km:stä. MUTTA mun motto tässä raskaudessa on, että oon niin kauan raskaana, kunnes toisin todistetaan! Joten turhia on etukäteen asioita pelätä, joille mitään ei voi tehdä.

Ilmoittelenpa sitten heti ultran jälkeen miten kävi! Hyvää viikonjatkoa jokaiselle!

Hoyt rv8+4

Vierailija
28/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B4789]mutta jaksoinpa silti lukea kaikki! :)

Kesis oli vaunuja miettiny ja oli saanutkin neuvoja, enpä mäkään osaaa muuta sanoa kun että oon kuullut kavereilta että ne renkaat on tärkeät ja yhdistelmät kannattaa ostaa.Niin eikä mitään tosi halpoja, hajoavat sit heti..

Jee mammiksella on odotetut treffit tänään!! :) Nauti nyt kainalosta täysin siemauksin!!

Paljonko Siru maksoit sitteristä? En oo ollenkaan kattellu mitään hintoja vielä ja nyt saisin yhen sitterin käytettynä, mietin vaan että paljonko siitä kannattaa maksaa vai onko ne sen verran halpoja että samantien uutena ostais..

Peipposkalla oli olo että tuijotetaan, joo saattaa olla että on itelläkiollu sama fiilis, mut enemmän ärsyttää nyt kun maha alkaa näkyä kun kaikki koskee mahaa...Ja se loputon kysely, " miten olet voinut?" ei jaksas vastat enää kertaakaan että hyvin kiitos...

Leenaliinulle vaan lämpimästi tervetuloa joukkoon! :)

Toivottavasti Jushkalla menee kohta väsymys ohi...Muistan kyllä ton ajan :/

Jännää kun tänään bussissa oli pikku poika joka itki koko matkan tosi loukkaantuneena ku ei saanu kokoajan painella nappia niin mua ei ärsyttäny yhttän, se oli vaan tosi sulonen räkänokka mun mielestä:D En oo ikinä ollu mikään " lapsi-ihminen" , onpa nyt asiat yhtäkkiä muuttunu..

Äkkiä kai se aika kyllä alkaa mennä nyt, muistan ku joskus alkukäynnillä neuvolassa oli vuoroaan odottamassa nainen sellasen ei-hirveen-ison mahan kanssa, niin nyt ku kävin maanantaina niin sillä samalla naisella oli jo käärö sylissä :) Ihan salakavalasti on ilmestyny ykkösen sijasta kakkonen tohon viikkoihin..Eli kyllä se aika siitä kuluu jushka ja muut! ;)

Kävin muuten eilen juttelee esimiehen kanssa siitä ikävästä työkaverista ja sain kuulla että sen työsopimusta ei jatketa, ei tule toimeen kenenkään kanssa, ei tee niitä työtehtäviä joita annetaan ja on rikkonut tietoturvasääntöjä jne jne lista oli pitkä.Kauheeta sanoa toisen työpaikan menetyksestä mutta mulla tuli hyvä mieli! Ei enää tarvii ite stressata töissä.

Joo, vetistä keskiviikkoa kaikille!

Riikka&d 21+5[/color]

Vierailija
29/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se on sitten ihan oikeesti totta ja sen uskoo jo itsekkin kunnolla. :)

eli tänään iltasella kävin ultrassa ja sieltähän se asukki löytyi. olikin oikeiin touhukkaalla tuulella että justjust saatiin kunnollinen kuva mistä päästiin mittailemaan. pituutta oli arviolta sellaiset 28mm. näilllä näkymin pidettiin la14.6 mutta katsellaan sitten kun menen siihen ensimmäiseen " viralliseen" ultraan.

Oli kyllä aivan mahtava ja helpottunut tunne kun näki että siellä oikeesti pikkuinen kasvaa ja touhuaa. Kaksi kättä ja jalkaa näkyi selkeästi yhdessä kuvassa jossa pikkuinen malttoi olla hetken paikallaan.

Nyt on jo sellainen olo että sitä ollaan taas vähän enemmän oikeasti raskaana kuin vielä aamulla.

kovin omanapaista vuodatusta, mutta eipä tässä juuri mitään muuta pyöri mielessä.

Emka-rv11+6

Vierailija
30/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jippii, vihdoinkin pääsen palstailemaan tänne pitkän tauon jälkeen. Sain sitten vihdoinkin läppärin ja pääsen kirjoittelemaan ihan näin vaakatasossa :) tosin päivisin ei ole aikaa surffailla, ku pitää opettaa töissä tuuraajaani.

Ihan ensin kiitos kaikille lauantaisista treffeistä! Oli mukava jutustella ja aika tosiaan meni siivillä. Jospa sitä sitten on tammikuussa kuosissa, niin mielelläni tulen seuraavillekin treffeille :))

Aurora, löysitkö mieleiset farkut? Kiva kuulla, et ultrassa oli kaikki kohdallaan ja toi sf-mitta ei sitten oikeen kerro mittään niin oleellista, sillä on niin paljolti kiinni kropan mallista tai siitä, miten päin vauva sattuu mittauksen aikana olemaan masussa.

Tokkopa,toivotaan että supistelut siellä rauhoittuvat ja hyvä etteivät ole tehneet muuta kuin harjoituksia. Mullakin on välillä enemmänkin supistellut, mutta lääkärissä sanoivat, et tiukasti on paikat kiinni ja muutenkin ok. Täytyypi sitten antaa kohdun harjoitella rauhassa :)

Kesis, onko sulla jo helpottanut ne ikävät repäisykivut? Varmaan sulla ne tuntuu ikävämmin, ku masu on kasvanut tosiaan hurjaa vauhtia ja paikat joutuu koville.

Vaunuista en osaa sanoa, ku en sitten jaksanut perehtyä eri malleihin. Löysin hyväkuntoiset käytetyt Happy Baby Techno merkkisinä ja vaikuttavat kaikin puolin toimivilta.

Mammanalulla ja Makkaralla on ollut kestämistä, ku joutuu olemaan miehuuksista aina välillä erossa.

Varmasti sitä osaa nauttia aina niistä yhteisistä hetkistä eri lailla :)

Siru, toi hengenahdistus tai hapen puute on mullekin tullut tutuksi tässä parin viikon aikana. Sitä täytyy oikein keskittyä välillä hengittämiseen ja raitis ilma auttaa parhaiten. Sihenkin varmaan tottuu ja eiköhän helpota viimeistään ku vaavi siitä vähän laskeutuu :)

Poppis, vai oli teillä ollut vauvanhoidon oppitunti. Se brosu on varmaan kivaa luettavaa :) jos ei kuitenkaan liian hyvin siihen syvenny ja ala kehittelemään jo valmiiksi jotain kauhuskenaarioita :)

Toivottavasti miehuuden vaivat siitä selviävät tavalla tai toisella!!! Tuuhan kertoo synnärivalmennuksen fiilikset meillekin :))

Peipposka, sieltä neuvolasta saa sitten puolenvälin paikkeilla sen raskaustodistuksen....siitä sitten pääsee niitä kelan papruja täyttelee :) on se niin jännää, ku tietää koska pääsee sitä masuasukkia kurkistaa...kun siellä np-ultrassa jo näkee pienen ihmisen alun :))

Ladie, saapi nähdä miten iso vaavista tulee, eihän nuo arviot tosin aina oikein osu kohdilleen :) jos sulla on noin lopulla vain 7 kg tullut, niin mulla oli nyt huimasti paino noussut kuukaudessa 5-->8 kg!! viikot siis 30+2 tällöin. KÄÄKS

Kandille jaksuja sinne valvomisiin! Onneksi ne ei sentään joka yö mesoa :))

AA:lle ja muille flunssan kourissa kärvisteleville paljon tervehdyttäviä tuulahsuksia täältä!!

Leenaliinu, rohkeasti tänne vaan kirjottelee ja tervetuloa! Tänne saa purkaa mieltään ja kysyä mitä mieleen juolahtaa :) aina joku osaa jotain kommentoida.

Myös Jushkalle piristäviä tuulia täältä...nyt on harmaata ja ankeeta, mut kummasti piristää ku tietää et joulukuun lopulla alkaa jo päivät taas pitenemään!

Onnea Emka ultrasta!! kyllä se kummasti helpottaa oloa, kun on pienokaisen saanut masussa nähdä!

En muuten ole mikään ihan joulufriikki, mut tykkään kyl tehdä jouluruokia itse eli laatikoita yms. Lahjoja hankitaan lähinnä lähipiirin lapsille. Toki sitä toivoo, et tuleepi valkea joulu :))

( . ) neuvola oli tosiaan maanantaina ja kaikki pitäisi olla kohdallaan. Edelleen sf-mitta meni meillä alakäyrillä, mutta eipä se pitäisi mitään vielä merkata. Painoa ku oli sitten kuukaudessa tullut 3 kg lisää! Kait se vaavikin on vähän kasvanut. Hippis olikin muutaman päivän selkeesti pää alespäin ja tietty neuvolaan oli vaihtanut asentoa. Tiistaina sitten taas palasi pystyasentoon eli kovasti hakee paikkaansa :)

Palailen taas kommentoimaan, mukavaa viikon jatkoa!!

Mykis ja Hippis 30+4

Vierailija
31/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset mukavasta seurasta Kandille ja AA:lle! Toivottavasti Kandi saat nukuttua ensi yönä paremmin ja AA, on hyvä soittaa sinne lääkäriin. Koitat hoitaa itsesi kuntoon niin on voimia siellä synnytyksessä. =)

Joululahjoista oli moni kirjoitellut. Meillä on tapana ollut jotain pientä ostaa aikuisillekin. Minusta on ihana ostaa lahjoja ihmisille ilman sen suurempaa syytäkin... Mun vanhemmille päätettiin siskojeni ja heidän pulisoiden kanssa ostaa lahjakortti kylpylään. Varmaan tässä parin viikon sisään täytyy lähteä lahjoja kattelemaan.

Tänään oli vapaaäivä ja on vielä huomennakin. Ihanaa saada levähtää ja kerätä voimia. Huomisen ohjelmassa olisi siivousta ja joululahjojen postitusta tuonne Amerikkaan. Jos oikein innostun niin ehkä voisi leipoakin.

Väsyttää jo aikalailla, joten unten maille tästä hipsin.

Iloista mieltä ja hyvää oloa teille kaikille, iida-linnea tasan rv 19!! =)