Missä menee raja siinä mitä puolisolle voi sanoa loukkaamatta toista?
Olin nuorena hoikka ihminen ja siitä sai kuulla ikäviä kommentteja silloin ihan riittävästi. Varsinkin oma mummo satutti puheillaan kun tuli sellainen olo ettei kelpaa. Sikäli kyllä ihmettelen koko asiasta kommentointia kun aika luonnollista, että vielä 20-vuotiaana miehet voivat olla hyvinkin jänteviä ja 40-vuotiaana ulkomuoto ihan eri.
Minullakin aineenvaihdunta tasaantui, aloin käymään salilla ja muutin uudelle paikkakunnalle. Oli kyllä miellyttävä muutos kun ihmisiin sai tutustua ilman mitään negatiivisia kommentteja.
Nyt sitten katsottiin puolison kanssa telkkaria, niin hän yhdisti minut johonkin anorektista syömishäiriötä sairastavaan, että sinussakin tuota samaa. Piti ihan kaivaa tuore valokuva missä seison portsarin kokoisen kaverin vieressä, että olen varmaan puolet pienempi jos näin on. Vaan ihan yllätyin itsekin että suurta kokoeroa ei ollut.
Nyt mietin näitä rajoja että mitä puolisolle voi sanoa ja mitä ei. Nythän minäkin voisin verrata häntä johonkin hyvin iäkkääseen ihmiseen ja sanoa että olette rupsahtaneet samalla tavalla. En ikinä niin tekisi ja siksi olen syystäkin loukkaantunut.