Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno keskustelu tuo munasolujen luovutus -keskustelu.

Vierailija
29.11.2006 |

Ap miettii munasolujen luovuttamista ja saa neuvoksi, että adoptoikaa mieluummin...

Jos ei ole mitään asiallista vastattavaa, niin kannattaako vastata ollenkaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään mennyt viesti perille.

ap

Vierailija
2/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsettomana ja aikamoisia p*skakritiikkejä lapsettomuudesta saaneena tiedän, ettei av:n puolelta saa kovin usein mitään asiallista keskustelua noista aiheista. Ikävä kyllä.

Munasolujen luovutuskin on monelle todellä tärkeä ja _ratkaiseva_ asia, joten rohkeutta vaan jos sitä miettii.

Adoptio ei kumminkaan ole sama asia kuin luovutetuilla sukusoluilla saatu lapsi, molemmat asiat tosin yhtä tärkeitä. Kaikille ei vaan mahdollisia.

Hieno homma että tästäkin asiasta koitetaan saada asiallista keskustelua aikaan. Itse vaan olen toivoni melkein siihen asiallisuuteen menettänyt.. ;)

-2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapsettomuustausta. Lapset saaneet alkunsa luovutussiittiöillä ja olen myös luovuttanut munasoluja sekä pyytänyt tuhoamaan valmiita alkioita eli asia on kyllä tuttu.

Et näköjään ihan ymmärtänyt vieläkään mitä ajoin takaa avauksella. Pointtini oli se, että jos joku miettii munasolujen luovuttamista, niin ihan turha hänelle on alkaa vaahtoamaan, että adoptoikaa mieluummin, kun hän ei siinä tilanteessa ole lasta hankkimassa vaan mahdollisesti auttamassa jotakuta muuta.

Muutenkin olen sitä mieltä, että tuo adoptoimis-kehotus on ihan perseestä, silloin kun puhutaan lapsettomuudesta. Ei kai lapsettomuudesta kärsivällä ole sen suurempaa velvollisuutta adoptoida kuin lapsia luomusti saavallakaan? Eikö tuo " velvoite" pitäisi sitten laittaa kaikille vaikka niin, että ensin on pakko adoptoida jostakin lapsi ja vasta sen jälkeen saa yrittää omaa lasta...

Ja olet oikeassa, tämän palstan taso on aika kehno näissä keskusteluissa, kuten ylipäätään asiassa kuin asiassa. Silti en oikein osaa poiskaan olla =(

Vierailija
4/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis joo, tuo on ihan totta, että munasolujen luovutus ei ihan ole sama asia kuin lapsen hankinta.. :p

Ärsyttää itseäkin tuo ainainen adoptoikaa adoptoikaa... :o

Kaikille se ei kumminkaan ole tosiaan mahdollista.. Kun sen vielä jokainen ymmärtäisi. Muutenkaan kaikille adoptointi ei ole edes oikea ratkaisu, syitä voi olla monia. Itse prosessikin on pitkä ja vaatii hermoja, vaikka kodittomia ja orpoja todella on paljon, ei se tarkoita sitä että lapsen saisi hakea tyyliin " otan tuon tuosta, mitä maksaa?" .. Karrikoidusti siis. Ja tuo voisi todella toimia että jokaiselle lasta haluavalle se adoptiopakko-laki.. ;)

AV:lla on väliin ihmisiä joille se oma kanta on ainoa oikea. Sen takia täällä on turha edes koittaa tehdä rakentavaa keskustelua tietyistä asioista. Homma menee suunnilleen sillain, että vaikka itsekin tajuaisi olevansa väärässä on vaan pakko jatkaa linjalla " mä oon oikeessa.." , toivottavasti nämä ihmiset eivät ole " oikeassa elämässä" yhtä jyrkkiä.. =)

On tää av jotenkin hassu paikka, kun tänne halajaa aina ja uudelleen.. hih, täältä ei tosiaan osaa pysyä pois, niin kuin sanoitkin =)

-2-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi