Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oravanpyörästä lähteminen oikeasti mahdollista?

Vierailija
09.04.2023 |

Ei tätä jaksa enää.
Töitä saa tehdä täysillä, mutta rahaa ei juurikaan näytä tulevan.

Onko oravanpyörästä lähteminen ikinä mahdollista?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti paljon palkasta ja siitä kuinka paljon saa säästettyä, onko perhettä jne...

Vierailija
2/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos on pelannut korttinsa fiksusti eikä haksahtanut babylonin systeemiin asuntolainoineen, velaksi ostettuine autoineen ja sohvakalustoineen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se on ihan oma päätös. Ei kukaan pakota olemaan siinä.

Vierailija
4/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan itse kantaa riskit ja vastuun. Anna mennä vaan.

Vierailija
5/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on jopa monia tapoja, voi downshiftata, tai perustaa vaikka yrityksen ja alkaa tehdä jotain joka oikeasti inspiroi itseä. Pienet menot on se mikä mahdollistaa monet erilaiset valinnat.

Vierailija
6/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on pelannut pelin jo läpi ja on jo toisella puolella...

Vierailija
7/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tavoittelen koko ajan sitä että, voisin lähteä oravanpyörästä.

Olen nyt 10 vuotta säästänyt kaiken mitä olen palkastani irti saanut.

Olen viimeiset 10 vuotta elänyt n 600€/kk

Vuokra 350€ ja ruoka ja laskut päälle.

Töissä olen tehnyt niin paljon töitä kuin mahdollista, tuplavuoroja, pyhiä, ylitöitä jne.

Tämän vuoden viimeinen päivä niin työsopimus loppuu, sitten loppuu myös oravanpyörässä juokseminen.

Muutan ensi vuoden alussa mummoni lapsuudenkotiin.

Kiinteistövero 30€ vuodessa ja omalta tontilta polttopuut.

Aion elellä siellä omassa rauhassa loppuelämäni mahdollisimman omavaraisesti.

Vierailija
8/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu jos on rahaa.

Vierailija
9/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa mitä toivoo. Valtaosalle meistä oravanpyörä tuo elämälle merkityksen ja selkeät raamit elämänvalinnoille. Hyppäämällä pois oravanpyörästä löytää helposti itsensä lattialta josta on vaikea enää nousta takaisin vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
10/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mahdollista on. Itse olen pienituloinen. Bruttopalkka 2100€. Elän aika yksinkertaisesti. Ei autoa, lapsia, en matkustele, ei ole suurta hinkua hienon materian perään ym ym. Yritän saada joka kuukausi 500€ säästöön. Tavoitteena päästä edes vähän aikaisemmin eläkkeelle. Tällä hetkellä pääsen aikaisintaan 67-vuotiaana. Ja tuo tuntuu aika hurjalta. Olen nyt 40+.

Kannattaa ottaa oma talous haltuun. Esimerkiksi joka vuosi ei tarvitse ostaa uusia talvikenkiä eikä talvitakkia. Auto pois, jos julkisilla pääsee. Ripsien ja kynsien laitto on turhaa ym. Kun priorisoi, niin rahaa varmasti jää säästöön. Ihmiset kuluttavat yllättävän paljon turhuuteen. Itsekin toki välillä. Mutta en läheskään niin paljon kuin suurin osa.

Vierailija
11/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ilmojen salliessa muuttaa metsään. Syksyn tullen säyseään kommuuniin.

Vierailija
12/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa mitä toivoo. Valtaosalle meistä oravanpyörä tuo elämälle merkityksen ja selkeät raamit elämänvalinnoille. Hyppäämällä pois oravanpyörästä löytää helposti itsensä lattialta josta on vaikea enää nousta takaisin vaikka kuinka yrittäisi.

2x burnoutin kokeneena en halua kokea kolmatta.

Vierailija
13/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan susta itsestä kiinni ja valinnoista. Mä hyppäsin tietyllätavalla pois oravanpyörästä. Teen etänä puhelinmarkkinointia ja elän vaatimattomasti. Puoliso auttaa tilannetta, koska meillä on myös lapsia. En kaipaa tippaakaan sinne kellotettuun hullunmyllyyn. Juokseminen on mun kohdalta loppunut.

-n35

Vierailija
14/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräs nainen, no baarituttu sanoi, et sinä sitten päätit hypätä siitä oravanpyörästä pois? Vastasin siihen, et niinkait sitten. Muutaman viikon päästä alkoi keljuilemaan: etkö nyt mitään työpaikkaa löydä?

Siis täh?

Selvitin, et mulla on niin paljon fyysisiä ongelmia, ettei kukaan työnantaja ota sitä riskiä, et jos mulle töissä sattuu jotain: kaadun ja isken vaikka pääni - kukas sen sitten maksaa? -  kallista lystiä yhteiskunnalle. .... Se keskustelu loppui sitten siihen.

Vierailija
15/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oravanpyörästä poishyppääminen voi tuoda elämälle uudenlaisen merkityksen.

Vierailija
16/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos on valmis alentamaan elämäntasoa. Hyväksymään hyvin pienen eläkkeen, että ei paljon jää. Kuin pakolliseen.

Vierailija
17/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tavoittelen koko ajan sitä että, voisin lähteä oravanpyörästä.

Olen nyt 10 vuotta säästänyt kaiken mitä olen palkastani irti saanut.

Olen viimeiset 10 vuotta elänyt n 600€/kk

Vuokra 350€ ja ruoka ja laskut päälle.

Töissä olen tehnyt niin paljon töitä kuin mahdollista, tuplavuoroja, pyhiä, ylitöitä jne.

Tämän vuoden viimeinen päivä niin työsopimus loppuu, sitten loppuu myös oravanpyörässä juokseminen.

Muutan ensi vuoden alussa mummoni lapsuudenkotiin.

Kiinteistövero 30€ vuodessa ja omalta tontilta polttopuut.

Aion elellä siellä omassa rauhassa loppuelämäni mahdollisimman omavaraisesti.

Wau, sulla on märätietoisuutta. 💪 Tästä näet Ap, että ei tarvitse olla miljardööri poistuakseen oravanpyörästä. Mutta suunnitelmallisuutta se vaatii, eikä muutos käy naps vain käden käänteessä.

Vierailija
18/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravanpyörästä irtautuminen on yliarvostettua. En tosiaankaan pyrkinyt irtautumaan, mutta väen väkisin työnnetään mukamas vapaaseen oravanpyörättömään elämään. Vähätulosien vapaus on illuusio. 

Vierailija
19/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan susta itsestä kiinni ja valinnoista. Mä hyppäsin tietyllätavalla pois oravanpyörästä. Teen etänä puhelinmarkkinointia ja elän vaatimattomasti. Puoliso auttaa tilannetta, koska meillä on myös lapsia. En kaipaa tippaakaan sinne kellotettuun hullunmyllyyn. Juokseminen on mun kohdalta loppunut.

-n35

Ok. Puhelinmarkkinointi on mulle kyllä vihoviimeinen homma mitä voisin tehdä. Ei moraali taivu.

Eri

Vierailija
20/24 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oravanpyörästä hyppäämistä auttaa myös sivutulot . -n35