Äitini käyttäytymismalli sekä puhetyyli raivostuttavat minua.
Hänellä on aina tapana ollut, että on aina jotenkin oikeassa ja minä väärässä. Jos mielipiteeni on hänen mielestä väärä saa hän aina jotenkin väännettyä asian niin että minun pitäisi olla samaa mieltä. Kaikista ärsyttävintä on kun olen hoitoalalla ja hän ei ja hän luulee tietävänsä asioista paljon enemmän ja väittelee kanssani ja sitten lopuksi vielä haukkuu salakavalasti ja kun kysyy mikä oikeus tuolla tavalla puhua toisille, hän vääntää ettei tarkoittanut sitä niin. Esimerkiksi oletko muka niin tyhmä vai pidätkö muita tyhminä tyyppinen kysymys. Sitten jos mikään muu ei auta niin uhkaillaa että jos en lopeta tuota niin tapahtuu näin ja näin. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen kerta. Sitten seuraavaksi alkaa se haukkumis vaihe eli hän tuo minun huonoja puolia esiin ja uhriutuu kuinka hän ei voi tehdä samaa minulle kuin minä hänelle. Lisäksi rupeaa vittuilemaan että saa pönkittää vielä enemmän egoaan.
Kommentit (33)
Mutta tottahan se äiti puhuu omista kokemuksistaan. Hyvä että on kokemusta eikä halua lastensa tekevän typeryyksiä joista on haittaa.
Monetkin ärsyttävän hokijat muuttuneet kyllä äitinsä kaltaisiksi ikääntyessään.
Miksi lapset ja vanhemmat ei aikuisina ymmärrä toisiaan varsinkin ne lapset.
Vielä kauheempaa ois jos äiti olisi kuollut päihteisiin, istunut posessa, käyttäytynyt sopimattomasti yleensäkin, moraaliton, sosiaalipummi, monen miehen muija ym.... mielestäni ap:lla ei ole vielä hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, mutta hän saa minut aina epäilemään itseäni. Olen ajatellut että ihan tahallani vastustan häntä tämän vuoden verran ja teen juuri niin kuin hän ei halua ja oman tahdon ja ajatusten mukaan.
Sinun ei kannata yrittää keskustella äitisi kanssa siitä että hän on mielenvikainen, sillä narsismiin kuuluu se etteivät he koskaan tunnusta tai myönnä olevansa sairaita/viallisia. He vain suuttuvat ja voivat alkaa väkivaltaisiksi. Sinulle olisi parhaaksi että vältät kaikkea keskustelua hänen kanssaan ja sanot vain minimaalisesti sellaisia asioita mitä tarvitsee arjessa. Sitä kutsutaan "greyrocking"-tekniikaksi. Kannattaa etsiä youtubesta videoita sillä sanalla. Youtubessa on hyviä kanavia missä selitetään miten narsistin kanssa selvitään.
Ei äidin huolehtiminen ole mielenvikaisuutta ja narsismia. Ei kaikki äidit ole välinpitämättömiä lastensa suhteen. Onko sulla edes lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, mutta hän saa minut aina epäilemään itseäni. Olen ajatellut että ihan tahallani vastustan häntä tämän vuoden verran ja teen juuri niin kuin hän ei halua ja oman tahdon ja ajatusten mukaan.
Sinun ei kannata yrittää keskustella äitisi kanssa siitä että hän on mielenvikainen, sillä narsismiin kuuluu se etteivät he koskaan tunnusta tai myönnä olevansa sairaita/viallisia. He vain suuttuvat ja voivat alkaa väkivaltaisiksi. Sinulle olisi parhaaksi että vältät kaikkea keskustelua hänen kanssaan ja sanot vain minimaalisesti sellaisia asioita mitä tarvitsee arjessa. Sitä kutsutaan "greyrocking"-tekniikaksi. Kannattaa etsiä youtubesta videoita sillä sanalla. Youtubessa on hyviä kanavia missä selitetään miten narsistin kanssa selvitään.
Miksi yllytät teiniä omiin neuroosiisi?
Vierailija kirjoitti:
Ei äidin huolehtiminen ole mielenvikaisuutta ja narsismia. Ei kaikki äidit ole välinpitämättömiä lastensa suhteen. Onko sulla edes lapsia?
Jatkuva haukkuminen, uhkailu, manipulointi ja kiristäminen päivittäisessä elämässä ei ole normaalia äitiyttä tai "huolehtimista". Sitä kutsutaan henkiseksi väkivallaksi. Sitä ei pidä suvaita keltään ihmiseltä vaikka kyseessä olisi oma äiti tai isä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kauheempaa ois jos äiti olisi kuollut päihteisiin, istunut posessa, käyttäytynyt sopimattomasti yleensäkin, moraaliton, sosiaalipummi, monen miehen muija ym.... mielestäni ap:lla ei ole vielä hätää.
Niin vähemmän siitä on haittaa että äiti tietää mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva haukkuminen, uhkailu, manipulointi ja kiristäminen päivittäisessä elämässä ei ole normaalia äitiyttä tai "huolehtimista". Sitä kutsutaan henkiseksi väkivallaksi. Sitä ei pidä suvaita keltään ihmiseltä vaikka kyseessä olisi oma äiti tai isä.
Montakohan teiniä olet kasvattanut? Ei vanhempienkaan tarvitse teiniltä kestää ihan mitä.tahansa.
Tosin aloittaja on liikuttava kun amiksen aloitettuaan on jo asiantuntija ja kotona vielä täysi murrosikä päällä.
Eivät vanhemmatkaan voi täysin alistua teiniraivon alle.
Teidän arvot on eri asioissa. Toinen on kai materialisti.
Jokainen meistä inhoaa äitiään, kunnes eräänä päivänä huomaa olevansa hän.
Vanhempien kuuluukin olla vanhempia eikä joo joo vanhempia.
Mikä estää sinua muuttamasta nyt jo? Ihan hyvin voi melkein 17 v asua yksin?
Ai nii, jos se häijy äiti kuitenkin rahoittaa teinixin elämän ja yrittää opettaa vaikka käytöstapoja? Elämisen taitoja, rahan käyttöä, kotitaloustaitoja?