Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko omia biisin sanoja tarjota jonnekin?

Vierailija
09.04.2023 |

Innostuin kirjoittamaan biisejä ja mielestäni niistä tuli aika hyviä.

Voiko niitä tarjota johonkin?
Jos osaisin säestää niin laulaisin niitä itse. Mun ääni ei kyllä oikein riitä.

Onko ihan utopistinen idea😬

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei makseta mitään eli ne varastetaan, jos ovat hyviä.

Vierailija
2/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm niin, varmaan vastataan, että ei kiitos ja sitten ilmestyy joku hitti johon kopioitu idea tai sanat kokonaan 😐

Pitää varmaan itse opetella säästämään pianolla tai jotain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa artisteille suoraan. Onko niissä pelkät sanat vai onko melodiaakin? Mieti kenen artistin suuhun ne sopisivat ja lähetä hänelle

Vierailija
4/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parempi kysymys on siis, että minne voi tarjota sanoituksiaan niin, että tekijänoikeudetkin huomioidaan.

Vierailija
5/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös miettinyt musiikin tekemistä. En ole koskaan tehnyt, mutta rakennan kuvia. Sama prosessi.

Voisin tehdä uutta ja omanlaista musiikkia.

Vierailija
6/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko omia biisejä tarjota jonnekin

Ne ovat kuin sima ja ponnekin

Loistavaa kamaa

Ei aina yhtä ja samaa.

Tällaista varmaan

Tarjoat läpi kiven harmaan.

Menikö nappiin?

Vierailija
7/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niistä sen sijaan runokirja

Vierailija
8/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mulla on niihin melodiat, mutta en oo mikään säveltäjä joten ei ole nuotteja. Lauloin ne itse nauhalle, niin kun ne mielessäni menee. Mun ääni vaan ei ole tasoa artisti.

Mielestäni sopisi tosi hyvin Suvi Teräsniskalle nämä biisit.

Vierailija
9/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon myös miettinyt musiikin tekemistä. En ole koskaan tehnyt, mutta rakennan kuvia. Sama prosessi.

Teen niin, että yhdistän kymmenen kuvaa pohjaan, ihan summanmutikassa. Maalaan päälle monia kerroksia. Hion, työ kuoriutuu. Aina jotein jää. Mitä pitempään työstän kuvaa, se alkaa ikäänkuin muistuttaa jotain kuvaa tai asiaa. Ehkä alitajunta on pelissä.

Taas maalaan sen mukaan kerroksia voi olla kymmenen.

Lopulta on jäljellä selkeä omaperäine kuva, joka on muodon kanssa yhtä.

Voisin säveltää musiikkia samalla tyylillä.

Vierailija
10/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen niin, että yhdistän kymmenen kuvaa pohjaan, ihan summanmutikassa. Maalaan päälle monia kerroksia. Hion, työ kuoriutuu. Aina jotein jää. Mitä pitempään työstän kuvaa, se alkaa ikäänkuin muistuttaa jotain kuvaa tai asiaa. Ehkä alitajunta on pelissä.

Siis ottaa kymmen eri muusiikkia ympäri maailman, vatkata niistä jotain. Maalaata päälle. Kerrostella, hioa pinnat pois. Tehdä sama uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
11/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit kopan mun kuonoon

ja tönäisit vuonoon

oli riski jäädä suhteeseen huonoon

Vierailija
12/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ottaa kymmen eri muusiikkia ympäri maailman, vatkata niistä jotain. Maalaata päälle. Kerrostella, hioa pinnat pois. Tehdä sama uudestaan ja uudestaan.

On hidasta, voin tehdä yhtä maalausta 30 päivää. Aina jotain pientä. Joskus ei mitään. Lopulta siitä tulee jotain uutta. Eräänä päivänä se näyttää valmiilta, ei tarvitse mitään lisään. Se on myös kokemuksieni kerrostuma. Jos olen käynyt vaikka uimassa edellisenä päivänä, kokemus siirtyy työhön.

Vierailija
13/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hidasta, voin tehdä yhtä maalausta 30 päivää. Aina jotain pientä. Joskus ei mitään. Lopulta siitä tulee jotain uutta. Eräänä päivänä se näyttää valmiilta, ei tarvitse mitään lisään. Se on myös kokemuksieni kerrostuma. Jos olen käynyt vaikka uimassa edellisenä päivänä, kokemus siirtyy työhön.

Teen 25 työtä yhtäaikaa, maalaan mitä milloinkin. Jos jää väriä sutaisen sen toiseen työhön. Koitan olla miettimättä. Kaikki tekeminen on maalattavissa aina uudelleen. En jää siis palvomaan tai hellittelemääm mitään. Minulla on eri koneilla töitä ja eri tiloja, mihin menen suunnittelemaan töitä. Kahvilat, merenranta, aulat jne. Annan ihmisten ja kokemusten virrata läpi.

Näin olen fresh.

Vierailija
14/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kauheinta, kaiken työn tulos voi olla joku tosi yksinkertainen, mutta nerokas, juttu. Mutta siinä alla on 30 kerrostumaa.

Vierailija
15/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kauheinta, kaiken työn tulos voi olla joku tosi yksinkertainen, mutta nerokas, juttu. Mutta siinä alla on 30 kerrostumaa.

Mutta kun teen 25 työtä tai enemmän yhtäaikaa, ei harmita ajankäyttö. Lisäksi en ole kovin rasittunut, mikä on yleensä jos oikein koittaa miettiä ja puristaa itsestään. Pystyn työskentelemään monta tuntia päivässä, enkä ole ylirasittunut.

Vierailija
16/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että jaoin tämän teille. Olen puoli vuotta tehnyt näin, en ole kertonut kenellekkään.

Vierailija
17/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonakin päivänä olen surullinen, jonakin iloinen, toisena taas riehakas. Jonakin päivänä minua kiinnostaa graafisen kuviot, toisena värit, kolmantena koitan maalata esittävää. Paiskaan noita kaikkia samaan pohjaan. Annan kuivua, hion. Lopulta se alkaa näyttää joltain, työ alkaa ohjaamaan itseään. Aina välillä maalaan kokonaan mustaksi tao valkoiseksi. Joskus teen mustia kuvioita valkoiselle pohjalle, etsin muotoja.

Vierailija
18/20 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonakin päivänä olen surullinen, jonakin iloinen, toisena taas riehakas. Jonakin päivänä minua kiinnostaa graafisen kuviot, toisena värit, kolmantena koitan maalata esittävää. Paiskaan noita kaikkia samaan pohjaan. Annan kuivua, hion. Lopulta se alkaa näyttää joltain, työ alkaa ohjaamaan itseään. Aina välillä maalaan kokonaan mustaksi tao valkoiseksi. Joskus teen mustia kuvioita valkoiselle pohjalle, etsin muotoja.

Voin myös leikata työstä paloja pois tai muotoilla lisää. Työ on jatkuvassa liikkeessä, etsii itseään.

Vierailija
19/20 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen musiikkikenttä on niin sisäänpäin lämmennyt, että jos ei ole suhteita niin on täysi mahdottomuus saada tekstejä läpi, vaikka ne olisivat heittämällä parempia kuin valtaosa musiikista mitä radion soittolistoilla soi.

Vierailija
20/20 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähestyt artistia tai levy-yhtiötä, ja lähetät materiaalia joko perinteisen postin tai sähköpostin kautta, tee kaksoiskappale perinteiseen postiin, joista toisen lähetät itsellesi, mutta pidät saamasi kuoren suljettuna ja säilössä, sähköpostista lähetät kopion itsellesi. Näin voit jos tulee mahdollista kiistaa, todistaa olevasi kappaleen alkuperäinen tekijä.

Tosin, eipä noita huijauksia Suomen tasolla kai juurikaan esiinny, ja useimmiten kappaleet hautautuvat unohduksiin. USA:n markkinoilla varsinkin suurempi artisti haluaa oman nimensä kappaleen tekijä tietoihin, ja se lienee oppiraha, minkä jokainen biisintekijä joutuu maksamaan. Jos liikaa alkaa vaatimaan voi yhteistyö katketa ennen alkua ja samalla päätynee ura kun artistin manageri pitää huolen, ettei kukaan muukaan halua yhteistyötä tehdä.