Mikä auttaa tautikammoon?
Minulla on tautikammo, joka haittaa jo elämää, koska välttelen monia tilanteita, joissa on usein liikkeellä tarttuvia tauteja. Kammoan siis kaikkia tarttuvia tauteja, mukaanlukien jotkut kaloissa olevat madot, minkä vuoksi en suostu syömään kuin pitkään kypsennettyjä kaloja. Mitään sellaisia pakko-oireita kuten kova käskenpesu minulla ei ole.
Mitään muita kammoja minulla ei ole ja muutenkin olen henkisesti täysin hyväkuntoinen. Mikähän tähän yhteen kammoon auttaisi? Ja onko muita samanlaisia kuin minä?
Kommentit (8)
Minulla sama. Inhottava vaiva. Ainakaan terkkarista ei saanut apua.
Vai onko se vain tervettä itsesuojeluvaistoa? Et menetä yhtään mitään, vaikket syö kypsentämätöntä kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai onko se vain tervettä itsesuojeluvaistoa? Et menetä yhtään mitään, vaikket syö kypsentämätöntä kalaa.
No joo tuo kala ei ole mikään menetys, mutta se vähän on, että en harrasta esim mitään ryhmäharrastuksia kun en halua että muut hönkii lähelläni. Eli kyllä tämä elämääni rajoittaa.
Ap
Ap vielä nostaa. Onkohan tähän jotain lääkitystä vaikka? Tietäisikö joku?
Ainoa, mikä auttaa on siedättäminen. Yksi asia kerrallaan. Altista itsesi epämiellyttäville asioille. Näin se terapiakin toimii.
Täällä yksi joka kärsii samasta. Haittaa jo omaa elämää. Ahdistaa usein jos menen jonnekin, missä ollut paljon väkeä. Soimaan itseäni, että miksi menin ja sainkohan jonkun tartunnan.
Esimerkkinä tästä olin reissussa ja tulin junalla kotiin. Vaunu täynnä nuhaisia ja yskiviä ihmisiä. Ahdisti koko matkan, ja muutama päivä jälkikäteen. Kyllä, harkitsen jotain terapiaa.
Asu pari yötä autossa ilman peseytymismahdollisuutta.
Käskenpesu po. käsienpesu.
Ap