Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peratsin ahdistukseen

Vierailija
08.04.2023 |

Sain eilen reseptin tähän 2x4mg päivässä ahdistukseen.

Onko kellään kokemuksia ko.lääkkeestä ja, jos on, niin minkälaisia?

Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peratsin ei ole ahdistuslääke kirjoitti:

Peratsin ei ole ahdistuslääke. Peratsin on psykoosilääke. Peratsinia käytetään mm. skitsofrenian ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidossa ( isommilla annoksilla).

Peratsin poistaa pakkoajatuksia ja esim. käsienpesupakkoa.

Peratsin voi lisätä ahdistuneisuutta ja masennusta pitkäaikaiskäytössä.

Mutta Peratsin on siis erittäin hyvä lääke psykooseissa. Psykoottinen ihminen voi olla hyvin ahdistunut esim. sen takia, että hän uskoo, että hänen kotiinsa syötetään kaasua venttiilien kautta, uutistoimittaja puhuu potilaasta pahaa ,potilas on syypää Ukrainan sotaan. Perstsin poistaa harhat ja harhoihin liittyvän ahdistuksen.

Monia lääkkeitä käytetään moneen tarkoitukseen vaikka alkuperäinen käyttötarkoitus olisikin jokin muu. On huomattu, että auttavat myös moneen muuhun, jolloin niitä myös määrätään moneen muuhun.

Yksi lääke voi olla esim. ahdistukseen, skitsofreniaan ja hermosärkyihin ja unettomuuteen.

Off label-käyttö on Suomessa räjähtänyt käsiin koska rauhoittavia ja opiaattipohjaisia kipulääkkeitä ei uskalleta enää määrätä. Tämä on täysin sairasta monessa tapauksessa ja sitten ihmetellään että mikä on kun ihmiset ei pysy työkykyisenä.

T. Opamoxia satunnaisesti, hyvä työterveyslääkäri määrää.

Vierailija
42/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peratsin on dopamiinireseptorin salpaaja. Dopamiini taas on aivojen mielihyvän välittäjäaine.

Mielihyvän kokemus voi vähentyä ajan kanssa, mutta esimerkiksi pakkotoiminnot häviävät siinä sivussa.

Sinulla on pieni annos. Todennäköisesti nukuttaa alussa ja nukut paremmin. Peratsin myös aktivoi pitkäaikaiskäytössä. Mutta ahdistus voi lisääntyä, koska dopamiinireseptorit salpautuvat- eivät onneksi pysyvästi. Ja aivoihin kasvaa kompensatorisesti uusia dopamiinireseptoreita. Lääkkeen lopettaminen voi lisätä oireilua, koska aivoihin on kasvanut uusia dopamiinireseptoreita, mutta lääkevaikutus loppuu.

Sinä voit kokeilla syödä vaikka kuukauden ajan lääkettä. Jos ei auta, mene uudestaan lääkärille, ja pyydä AHDISTUS-lääkettä. Ei dopamiininsalpaajaa.

Ja jos Sinulla on harhoja tai maniaoireita, käytä ihmeessä lääkettä!

Peratsin ei ole huumelääke. Yksikään huumeitten käyttäjä ei ota Peratsinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole harhoja eikä maniaa. Ihmettelin kun tuota peratsinia määrättiin, mutta taidan kokeilla.

-ap

Vierailija
44/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
45/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas jotakuta ahistaa. On tämä niin outoa. Töihin ja tekemään jotain järkevää niin ei ahista !

Vierailija
46/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan kommentoitte, tämä kommentointi loppuu kun ilmiannoin tämän !

Vierailija
47/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoit, miksi ihmeessä? Ihmiset yrittää saada vinkkejä ja tietoa täältä oman hyvinvointinsa edistämiseksi ja sinä menet ilmiantamaan ketjun!

Vierailija
48/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas jotakuta ahistaa. On tämä niin outoa. Töihin ja tekemään jotain järkevää niin ei ahista !

Todella monia kuule ahdistaa, varsinkin tässä maailman tilanteessa koronapandemian jälkeen. Lopeta ihmettelysi ja anna meidän olla.

Vierailija
49/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni muuten ahdistaa nimenomaan työ ja siellä muut ihmiset. Työkulttuuri on suoritusta mittaava, vertaileva ja syyllistävä.

Vierailija
50/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa nykyajan loppuun polttava työelämäkulttuuri.

Vierailija
51/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla psykopatiaa?

Vierailija
52/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peratsin on hyvä. Minulle ei tule sivuoireita ko lääkkeestä.

Hyvä kuulla, kiitos! Määrättiinkö sinullekin ahdistukseen se?

Efexorin kaveriksi. Kuulemma käytetään yleisesti estämään efexorin negatiivisia oireita. Yritin ensin syödä efexoria yksin ja noin 3 kk meni ihan ok. Sitten aloin saamaan ahdistus- ja paniikkikohtauksia. Ymmärsin aloittaa peratsinin.

Masennus on myös poistunut ja aivot tuntuvat toimivan paremmin. Hajanaisuus on poistunut ja pystyn keskittymään paremmin. Peratsinia käytetään myös pahoinvointilääkkeenä. Tämä sopii, koska mielestäni pystyn urheilemaan enemmän. Pystyn puristamaan kehosta enemmän.

Vierailija
53/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Efexorin kaveriksi. Kuulemma käytetään yleisesti estämään efexorin negatiivisia oireita. Yritin ensin syödä efexoria yksin ja noin 3 kk meni ihan ok. Sitten aloin saamaan ahdistus- ja paniikkikohtauksia. Ymmärsin aloittaa peratsinin.

Masennus on myös poistunut ja aivot tuntuvat toimivan paremmin. Hajanaisuus on poistunut ja pystyn keskittymään paremmin. Peratsinia käytetään myös pahoinvointilääkkeenä. Tämä sopii, koska mielestäni pystyn urheilemaan enemmän. Pystyn puristamaan kehosta enemmän.

Hämmentävää, miten peratsin muutti toimintakykyä. Olen nopeampi, terävämpi ja mielikuvitus ja kieli toimii paremmin. Eli hyviä vaikutuksia. Mitään sivuoireita ei tule mieleen.

Vierailija
54/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon tiedoista. :) Ehkäpä mäkin tarvitsen vielä jonkun kombon. Aloitan nyt ensin tuon peratsinin.

- ap

Vierailija
55/60 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, miten peratsin muutti toimintakykyä. Olen nopeampi, terävämpi ja mielikuvitus ja kieli toimii paremmin. Eli hyviä vaikutuksia. Mitään sivuoireita ei tule mieleen.

Kiitos tästäkin. :)

- ap

Vierailija
56/60 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitettiin peratsin kolme päivää sitten ja heti alkoi unettomuus vaikka lääkkeen pitäisi väsyttää. On myös kuumeinen olo ja päätä särkee.

Vierailija
57/60 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain saman just ahdistukseen, mut 2mg annostuksella. En oo viel uskaltanu kokeilla

Vierailija
58/60 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo kyseinen lääke käytössä nuorena naisena, ja se isonsi aika reilusti tissieni kokoa. Sivuoireina voi olla maidoneritystä rinnoista, näin luki sivuoireluettelossa. Muuten olin siis suht hoikka.

Eihän siinä kovin ongelmaa ollut, koska olen naishenkilö. Nykyisin on eri modernimpi neuroleptilääke käytössä. Mielestäni näitä vanhemman polven psykoosilääkereseptejä, pitäisi välttää jakelemasta mahdollisuuksien mukaan.

miksi? Niissä uusissa taitaa olla samat haittavaikutukset kuitenkin

Vierailija
59/60 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalaa lukea miten innoissaan ihmiset syövät lääkkeitä ahdistukseen! Ja monella vielä useampi. Itsekin ahdistunut ja pakko-oireinen, mutta en kyllä lääkkeisiin koske.  Ja ei ole kyse mistään pienistä oireista vaan tosiaankin elämää rajoittavia. Siitä huolimatta en enää koskaan syö lääkkeitä, kukaan lääkäri ei kerro totuutta mitä ne loppujen lopuksi voivat aiheuttaa. Itsellä liikunta auttaa hetkellisesti, itken jos itkettää,  ja sitä on vaan toimittava vaikka onkin hankalaa eikä jaksaisi,  ja ahdistaa niin paljon, että vaikea hengittää.

Vierailija
60/60 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kamalaa lukea miten innoissaan ihmiset syövät lääkkeitä ahdistukseen! Ja monella vielä useampi. Itsekin ahdistunut ja pakko-oireinen, mutta en kyllä lääkkeisiin koske.  Ja ei ole kyse mistään pienistä oireista vaan tosiaankin elämää rajoittavia. Siitä huolimatta en enää koskaan syö lääkkeitä, kukaan lääkäri ei kerro totuutta mitä ne loppujen lopuksi voivat aiheuttaa. Itsellä liikunta auttaa hetkellisesti, itken jos itkettää,  ja sitä on vaan toimittava vaikka onkin hankalaa eikä jaksaisi,  ja ahdistaa niin paljon, että vaikea hengittää.

Ei varmaan kovin moni innoissaan siitä ole, että tarvii lääkkeitä. Ja turha vertailla itseäsi muihin, jos itse pärjäät ilman lääkkeitä. Kaikki ei pärjää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän