Lampaan jalka, miten valmistaa?
Ideoita maustamiseen ja paistamiseen, miten tulee parhaan makuista?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse etu-vai takajalasta?
Keskimmäisestä jalasta.
Ap
Det behöver inte tillredas på något sätt. Du kan lugnt suga ut innehållet ur det. Är du fadder eller något då du har köpt det?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinoisin ensin yön yli. Marinadiin sopivassa suhteessa happoa mureutta tuomaan ja makua, joka peittää liikaa villasukan makua.
Esim. punaviinietikkaa, kahvia, soijakastiketta, öljyä ja valkosipulia. Tai balsamietikkaa, oliiviöljyä, pieneksi silputtua minttua, suolaa ja pippuria. Tai sitruunamehua, öljyä, kuminaa, raastettua inkivääriä, suolaa ja pippuria. Hiero mausteet lihaan ja laita marinadeineen paistopussiin.
Sitten huomenna uuniin paistumaan paistopussissa.
Entä coca-cola, toimisiko se?
Itse en tykkäisi, koska se on liian makeaa. En laittaisi lampaan marinadiin sokeria. Hapon puolesta varmaan ajaa kyllä asiansa, eli mureuttaa lihan. Mutta kokis sopii tosiaan paremmin grilliporsaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinoisin ensin yön yli. Marinadiin sopivassa suhteessa happoa mureutta tuomaan ja makua, joka peittää liikaa villasukan makua.
Esim. punaviinietikkaa, kahvia, soijakastiketta, öljyä ja valkosipulia. Tai balsamietikkaa, oliiviöljyä, pieneksi silputtua minttua, suolaa ja pippuria. Tai sitruunamehua, öljyä, kuminaa, raastettua inkivääriä, suolaa ja pippuria. Hiero mausteet lihaan ja laita marinadeineen paistopussiin.
Sitten huomenna uuniin paistumaan paistopussissa.
Entä coca-cola, toimisiko se?
Itse en tykkäisi, koska se on liian makeaa. En laittaisi lampaan marinadiin sokeria. Hapon puolesta varmaan ajaa kyllä asiansa, eli mureuttaa lihan. Mutta kokis sopii tosiaan paremmin grilliporsaalle.
Kolaa tosiaan mieluummin possulle, oli sitten nyhtöpossua tai keittokinkkua.
Itse olen tehnyt lampaanjalkaa yrttikuorrutteella, ensimmäisenä päivänä sellaisenaan paistina muiden lisukkeiden kanssa ja loput sitten pitaleipiin täytteeksi tai curryyn.
Tein kossukolassa marinoitua lampaan potkaa, oli myös suolaa ja paljon kuivattua valkosipulilastua.. Tuli hyvää. Ei ole makeeta eikä maistu villasukalta.
Tein tänään lisukkeeksi karpalokastikkeen, siinäkin loraus kokista ja ihan vähän kossua.
Keskimmäisestä jalasta.
Ap