Tyhmälläkin välähtää joskus. Nyt vasta tajusin tuon Kattivaaran margariinitehtaan Aku Ankassa...
Kommentit (16)
milloinhan mahdat tajuta vitsin ankkalinnan suurimmasta kalasäilyketehtaasta Haukion Kalasta, jonka päätuote on karhennetut turtanan.
Vierailija kirjoitti:
milloinhan mahdat tajuta vitsin ankkalinnan suurimmasta kalasäilyketehtaasta Haukion Kalasta, jonka päätuote on karhennetut turtanan.
Jennin sivubisnes runojen kirjoittelun ohella?
(joo, tiedän hauki on kala hauki on kala jne)
Vierailija kirjoitti:
Tähän ikään asti olen elänyt, enkä ole kuullut että Aku ankassa olisi tuon nimistä kalatehdasta.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ikään asti olen elänyt, enkä ole kuullut että Aku ankassa olisi tuon nimistä kalatehdasta.
M40
Kyllä on. Omistajat ovat Filemon ja Perkamon Haukio. esim AA 4/2011
https://mb.cision.com/Public/3059/9919552/9d406f9c352cae58.pdf
Minä tajusin vasta äskettäin mihin Obelixin nimi viittaa Asterixeissa.... noloa. :(
Nyt ne vetää 2000 vuotta sitten ollutta historiaa kissan rasvasta
Vierailija kirjoitti:
Minä tajusin vasta äskettäin mihin Obelixin nimi viittaa Asterixeissa.... noloa. :(
Siis mihin?
Vierailija kirjoitti:
Kas, totta. -sivusta
Turskan perkeet oli muistaakseni joskus käytetty "kirosana" aku ankassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, totta. -sivusta
Ai vähän niikuin obeesi Asterix?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin?
Hänen ylipainoonsa, eli latinaksi obeesiin --> Obelix
Ankallispankki on jääny mulle mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin?
No ei nyt ihan, mutta vähän sinne päin.
"Obelix's name is a pun on the French word obélisque (obelisk, an ancient Egyptian stone pillar), suggested by his rotund physique and his habit of casually carrying heavy stone monuments (Menhir) around with him."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin?
https://www.google.fi/search?q=obeliski&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=fi-fi&clie…, oisko nyt kuitenkin tämä? Oli kylän isokokoisin asukas kaikin puolin, ei ainoastaan leveyttään.
Paasivaaran margariinitehdas oli kuuluisa tehdas, jossa Suomen kuuluisin elintarvikeskandaali.