Kainuun keksussairaalasta kokemuksia???
Eli olen menossa tuonne KAKS:iin synnyttämään ja olisin kovasti kiitollinen josko kertoilisitte mitä siellä on odotettavissa. Sekä hyvät että pahat asiat. Sairaalat kammottaa mua ihan hulluna joten olisi kivaa edes tietää hieman mitä odottaa, suuntaan tai toiseen.
Emppu-mamma ja " Eetu" 27+5
Kommentit (5)
Huhuillaanpas viellä hiukan jos vaikka joku muukin kopeutusi kirjoittamaan ja kertomaan kokemuksiaan :)
Emppu-mamma ja eetu rv34 (tasan)
Todella hyvä paikka synnyttää. Mukava ja ammattitaitoinen henkilökunta. Synnytyssalit viihtyisiä. Ei mitään moitittavaa. Kolme synnytystä vuosina 1998 - 2004.
Ja voin verrata sitä OYSiin, nimittäin siellä syntyi esikoisemme. kakkonen siis reilu vuosi sitten syntyi KAKSilla ja jos nyt saisin valita noista sairaaloista toisen, niin ehdottomasti ottaisin Kajaanin keskussairaalaan.
Siellä oli ihanan rauhallista , kaikin puolin. Olin ainoa synnyttäjä sinä yönä/aaumyönä kun poikamme syntyi.Saimme vailita synnytyssalin itse ja kätilö oli meidän kanssa koko synnytyksen ajan (tosin ei kestänyt kuin pari tuntia). Kätilö oli mukava ja jutteli meidän kanssa paljon.Kysyi toiveita ja ehdotti spinaalia kivunlievityksenä kun toivoin jotain helpotusta.Anestesialääkärikin tuli nopeasti kun oli hiljainen yö.Puudutus onnistui nappiin ja synnytys oli kokonaisuudessaan hyvin vaivaton ja kivuton.Ja niin ihanan rauhallinen ympäristö!
Osastolla oli tilaa myös ja olin yhden toisen äitin kanssa kaksin kuuden hengen huoneessa. Koska olin uudelleen synnyttäjä, en hirveästi enää tarvinnut opastusta vauvan hoidossa ym, joten sain aika lailla olla omassa rauhassa ja hyvä niin :) Sitä nuorta ensisynnyttäjä-äitiä opastettiin hyvin, ainakin sen perusteella mitä vierestä seurasin. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi .Synnytyksen jälkeenhän nimittäin iskee hirmuinen nälkä... :)
Suihkutilat oli ihan ok, ehkä vähän kylmä ja vetoisa paikka se suihkuhuone , mutta menetteli sen ajan mitä sairaalassa olin.
Mutta siis ennen kaikkea mieleen jäi se rauhallisuus ja kiireettömyys kun ainakaan sillon ei ollut mikään synnyttäjien ruuhka-aika.
Tsemppiä!
vastaamaan.
Minulla ei muista sairaaloista kokemuksia, mutta KAKS oli ehdottomasti ihana paikka synnyttää ja totutella ekat päivät uuteen ihmeeseen. Osasto 4:n suihkuhuone olisi tosiaan remontin tarpeessa, vähän kolkko, mutta ajoi asiansa kuitenkin hyvin ü. Ihana henkilökunta!
Olen synnyttänyt esikoiseni ja ainokaiseni vajaa kolme vuotta sitten Kainuun keskussairaalassa.
Silloin ei ollut kovasti ruuhkaa ja saimme valita synnytyssalin. Mielestäni aika hienoa, kun huoneessamme oli vesiallas, vesisänky, tavallinen sänky, terapiapallo, säkkituoli, cd-soitin jne. Mahdollisuuksia olla eri tavoin voinnin mukaan oli monia.
Avautumisvaiheen venyessä kovin pitkäksi kätilö tuumasi (olin sinnitellyt ilokaasulla) että nyt on epiduraalin ja oksitosiinin aika, jotta äiti jaksaa loppuun asti. Olin valvonut jo kaksi yötä. Fiksu ratkaisu kätilöltä, koska ponnistin tyttäreni neljässä minuutissa hyvävoimaisena jakkaralla maailmaan nopeasti. Kai tuossa vaiheessa minulla olisi ollut sananvaltaa, mutta se ei välttämättä olisi ollut minun ja vauvan edun mukaista.
Synnytyksessäni oli mukana opiskelija ja hänen opettajansa. Se ei minua häirinnyt ja minulta kysyttiin lupa. Koin, että minua kuunneltiin. Esim. toivettani ponnistaa jakkaralla ei millään lailla kyseenalaistettu. Ainoa este jakkaralla ololle olisi ollut se, etteivät jalkani olisi kantaneet.
Potilashuoneet osastolla ovat pieniä, mutta kyllä niissä pärjää. Muutamia mokia hoitajille sattui esim. osastolle tullessani... minua ei otettu lainkaan vastaan... mutta mokia voi sattua kaikissa paikoissa. Puheliaana ihmisenä kyselin muilta äideiltä kaiken tarpeellisen.
Voin suositella lämpimästi kaikille Kainuun keskussairaalaa synnytyspaikkana. Pienessä sairaalassa on kiistatta omat etunsa, kun synnyttäjiä on vähemmän.
Jos AP:llä joyain kysyttävää, niin vastaan mielelläni.