Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako tilillä olevat säästörahat työttömyyskorvaukseen?

Vierailija
05.04.2023 |

Esim. Kelan työttömyyspäivärahaan? Saisin kyllä liitosta ansiosidonnaista, mutta siis noin yleisesti? Olen ymmärtänyt että ainoastaan toimeentulotukea hakiessa katsotaan tiliotteet.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista muuten, että työtön saa asumistukea ja siihen ei vaikuta tilin saldo, mutta eläkeläisellä se vaikuttaa. Siis niin erikoista, että eläkeläinen ei saa vaan säästöt käytettävä ensin, mutta työttömällä saa olla rahaa tilillä vaikka kuinka paljon.

Jos asumistuessa omaisuus vaikuttaisi tukeen niin käytännössä asumistuessa tulisi sitten TT tukeen verrattava etuisuus.

Vierailija
22/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuessa ja asumistuessa kaiketi syynätään tiliotteesi kun siellä pitää kaikki pääomatuloja ilmoittaa ja asumistuessa kysellään tilien saldona...

En tiedä miksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista muuten, että työtön saa asumistukea ja siihen ei vaikuta tilin saldo, mutta eläkeläisellä se vaikuttaa. Siis niin erikoista, että eläkeläinen ei saa vaan säästöt käytettävä ensin, mutta työttömällä saa olla rahaa tilillä vaikka kuinka paljon.

Tämä on näitä erikoisia kaksi standardeja mutta jos tilillä on rahaa niin tulee siitä korkona pääomatuloja ja se lasketaan työmarkkinatuessa tuloksi...

Mutta miksi työttömällä ei saisi olla yhtään tilillä rahaa kun ainakin nuo alimmat korvaukset on niin pieniä ettei niillä kukaan pelkästään toimeen tule. Eli säästöjä täytyy syödä joka tapauksessa

Siis tarkoitat vain sitä korkoa, eli vain se lasketaan työmarkkinatuessa tuloksi, ei tilillä olevia varoja?

Vierailija
24/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo kirjoitti:

On se kummallista, että saa korvausta siitä että on työtön.

Miten niin? Yhteiskuntahan on epäonnistunut, kun kaikille ei riitä töitä. Tottakai silloin täytyy ihmiselle maksaa korvausta. 

Vierailija
25/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuessa ja asumistuessa kaiketi syynätään tiliotteesi kun siellä pitää kaikki pääomatuloja ilmoittaa ja asumistuessa kysellään tilien saldona...

En tiedä miksi

Työmarkkinatuessa ja asumistuessa ei syynätä tiliotteita.

Vierailija
26/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asumistukea saa vaikka tilillä oli rahaa.

Vierailija
27/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta mutta tosiaan ennen tt tuen hakemista pitää käyttää säästöt mikä onkin ihan oikein.

Itse olen sitä mieltä että ennen toimeentulotuen saamista pitäisi myydä omistusasunto.

Vierailija
28/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asumistukea saa vaikka tilillä oli rahaa.

Paitsi jos on eläkkeen saajan...melko pienetkin säästöt leikkaa jo tuet..

Vierailija
29/64 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta mutta tosiaan ennen tt tuen hakemista pitää käyttää säästöt mikä onkin ihan oikein.

Itse olen sitä mieltä että ennen toimeentulotuen saamista pitäisi myydä omistusasunto.

Näin se kela pakottaa..tein itse diilin sukulaisen kanssa jolle myin kerrostalokämppäni alihintaan ja menin sitten vuokralaiseksi samaan kämppään niin saan asumistukea ja sossutukia.

Vierailija
30/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ota tilille enää mitään esim kirppis tuloja tai jos autan kaveria josta saan pienen maksun. Kaikki käteisenä. 

Vierailija
31/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se kela pakottaa..tein itse diilin sukulaisen kanssa jolle myin kerrostalokämppäni alihintaan ja menin sitten vuokralaiseksi samaan kämppään niin saan asumistukea ja sossutukia.

Hyvä diili

Vierailija
32/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yli 10.000€ niin vaikuttaa asumistukeen. Muistaakseni lähtee asumistuesta 20 - 40%. 

Itse jättänyt säästö ja käyttötileilla alle 10.000€ ja loput 30.0000€ jalometalleina kassakaapissa. 

Vierailija
33/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säynätsalo kirjoitti:

Jollainhan se on elettävä työttömyysaikanakin. Jos on työttömänä työnhakijana työkkärissä, niin on oikeutettu työttömyyskorvaukseen. 

Vai toimeentulotukiko pitäisi olla ainoa tulo työttömälle (asumistuen lisäksi)?

Työmarkkinatukeen ei riitä pelkästään työnhaku, vaan se on tarveharkintainen. Myös uusi yleistuki on samanlainen.

Vierailija
34/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kokoomus saa keskiluokankurjistusoperaation valmiiksi, pitää kaikki omaisuus käyttää pois ennen kuin saa tukia. Kokoomuslaiset voi sitten ostella halvalla omaisuudet pois ja saadaan yhteiskunta, missä on rikkain kokoomusprosentti ja orjat.

Vierailija
35/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on. Vain rehelliset kärsivät. Moni myi jo asumistukiuudistukseen markkinahinnoilla ja pistivät rahat jemmaan. 

Vierailija
36/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kokoomus saa keskiluokankurjistusoperaation valmiiksi, pitää kaikki omaisuus käyttää pois ennen kuin saa tukia. Kokoomuslaiset voi sitten ostella halvalla omaisuudet pois ja saadaan yhteiskunta, missä on rikkain kokoomusprosentti ja orjat.

Ei sitä käyttää tarvitse. Jos on ajoissa liikenteessä , sen voi myös piilottaa. Vielä ehtii.

Vierailija
37/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo kirjoitti:

Korvaus tulee siitä että valtio ei ole onnistunut työllistämisessä. Toinen, kalliimpi vaihtoehto olisi että valtio järjestää kaikille työttömille töitä. 

Vierailija
38/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaikuttaa, lomarahat säästöt omaisuus jne.,

Vierailija
39/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asumistuessa omaisuus vaikuttaisi tukeen niin käytännössä asumistuessa tulisi sitten TT tukeen verrattava etuisuus.

Asumistuesta on tämän vuoden alusta varallisuusraja. 10000 tai sitä suurempi summa leikkaa tukea. 50000 lopettaa sen kokonaan.

Vierailija
40/64 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisuus vaikuttaa asumistukeen kymppitonnin omaisuuden jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi