Kääpiöhamsterin juoksupyörä
Tyttäreni 11v on säästänyt paljon rahaa kääpiöhamsterin, ja tänään kävimme tarvike ostoksilla. Jälkeenpäin huomasimme että tyttäreni ostama juoksupyörä halkaisija oli 15cm. Minimi koko on 17cm, joten emme tiedä mitä tekisimme. Olemme myös tyttäreni kanssa sopineet että minä en tule maksamaan mitään muuta, kuin sen hamsterin. Hamsteri tulee meille viikon päästä, ja haluaisinkin kysyä, että menisikö se juoksupyörä pari kuukautta. Tyttärelläni olisi parin kuukauden päästä sitten varaa isompaan juoksupyörää. Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa.
Kommentit (26)
Minun äitini on hyvä tuloinen, joten hän on antanut tyttäreni tehdä "kesätöitä" luonaan. Tyttäreni on säästänyt hamsteri tarvikkeisiin 100 euroa. Käyttämättömän Terraarion (90x40) saimme ilmaiseksi kaverilta. Olemme myös säästäneet yhdessä noin 100 euroa eläinlääkäri kuluihin, jos niitä tulee. Itse olen säästänyt 30 euroa hamsterin. Lisäksi aiomme joka kuukausi laittaa kympin säästöön eläinlääkäri kuluja varten. Olen yksinhuoltaja. Katsoimme torista ilmoituksia, ja löysimmekin 25cm halkaisijaltaan puisen umpinaisen pyörän, mutta jaksaako roborovski juosta sillä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Emme aio siis käyttää kyseistä juoksupyörää. Emme voi sitä palauttaa, koska kuitin heitimme epähuomiossa roskiin. Olen pienituloinen, joten rahaa riittä vain ruokaan ja muihin perus asioihin. Palkkaani nostettiin hieman, niin tyttäreni pitkä haave roborovskista toteutuu. Olemme tietoisia roborovskin käyttäytymisestä ja olemuksesta. Aiomme ostaa käytetyn juoksupyörän. Anteeksi vielä kerran sekavasta tekstistä. En rupea tässä nyt tarinoimaan, mutta halusin vain selventää muutaman asian. :)
Voisitko tarkentaa mitä muuta olette hamsterille hankkineet? Koska jos juoksupyöräkin oli vääränlainen, on mahdollista että eläinkauppa on myynyt muutakin väärää/vahingollista.
Onko asumus terraario/muovinen laatikko/duna, ja vähintään 80x40, mieluiten ainakin 100x50? Eihän se ole metallipinnainen häkki eikä varsinkaan monikerroksinen?
Ettehän ole ostaneet pesävanua, juoksupalloa tai suolakiveä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Emme aio siis käyttää kyseistä juoksupyörää. Emme voi sitä palauttaa, koska kuitin heitimme epähuomiossa roskiin. Olen pienituloinen, joten rahaa riittä vain ruokaan ja muihin perus asioihin. Palkkaani nostettiin hieman, niin tyttäreni pitkä haave roborovskista toteutuu. Olemme tietoisia roborovskin käyttäytymisestä ja olemuksesta. Aiomme ostaa käytetyn juoksupyörän. Anteeksi vielä kerran sekavasta tekstistä. En rupea tässä nyt tarinoimaan, mutta halusin vain selventää muutaman asian. :)
Voisitko tarkentaa mitä muuta olette hamsterille hankkineet? Koska jos juoksupyöräkin oli vääränlainen, on mahdollista että eläinkauppa on myynyt muutakin väärää/vahingollista.
Onko asumus terraario/muovinen laatikko/duna, ja vähintään 80x40, mieluiten ainakin 100x50? Eihän se ole metallipinnainen häkki eikä varsinkaan monikerroksinen?
Ettehän ole ostaneet pesävanua, juoksupalloa tai suolakiveä?
Olitkin vastannut asumuksesta, viesti vaan ei näkynyt ensin.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini on hyvä tuloinen, joten hän on antanut tyttäreni tehdä "kesätöitä" luonaan. Tyttäreni on säästänyt hamsteri tarvikkeisiin 100 euroa. Käyttämättömän Terraarion (90x40) saimme ilmaiseksi kaverilta. Olemme myös säästäneet yhdessä noin 100 euroa eläinlääkäri kuluihin, jos niitä tulee. Itse olen säästänyt 30 euroa hamsterin. Lisäksi aiomme joka kuukausi laittaa kympin säästöön eläinlääkäri kuluja varten. Olen yksinhuoltaja. Katsoimme torista ilmoituksia, ja löysimmekin 25cm halkaisijaltaan puisen umpinaisen pyörän, mutta jaksaako roborovski juosta sillä? Ap
Jaksaa, kunhan se on kunnollinen pyörä joka pyörii hyvin. Sellaiset joissa on kuulalaakeri pyörivät vaivatta.
100e ei riitä vielä, eli suosittelen säästämään ainakin triplasti sen. Pelkkä kättely on eläinlääkärissä tuon satasen. Omani ovat tarvinneet mm. röntgen-kuvia, silmätippoja ja antibioottikuureja sekä lopetuksen, eikä mikään käynti ole ollut alle satasta kun perusmaksu on jo 80e.
Köyhän ei etenkään kannata ostella jotain parin kuukauden tilapäisratkaisuja. Itse kävisin tuon juoksupyörän vaihtamassa isompaan nyt heti, kun se on käyttämätön. Kuitin olemassaolosta tuon ei pitäisi olla kiinni. Tiedot löytynevät verkkopankista. Tietysti nyt seuraava ongelma on se, ettei verkkopankki ole käytössä, maksoitte käteisellä. Siinäkin tapauksessa voisi olla hyvä vähän terävöittää ostoskäyttäytymistä.
Hyvä kun selvensit. Mutta on pakko kysyä, miten olette varautuneet eläinlääkärikuluihin, jos tulot ovat niin pienet että parinkympin juoksupyörä huolettaa?