Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työkaveri toi minulle leivoksen kiitoksena. Nyt oma äitini sekoilee, että minua "viedään kuin pässiä narussa" ja on huolissaan.

Vierailija
01.04.2023 |

Äitini tietää, että olen aloittanut uuden työn.
Ilmeisemmin hän ei tunne minua ja kenties aliarvioi(?).
Olen saanut ennenkin pientä mukavaa yllätystä tuttavilta/työkavereilta kun olen heitä hyvin kohdellut ja pyrkinyt auttamaan esim työtehtävissä mikäli sellaista on tarvinnut.
Se tulee ihan luonnostaan ja olen todella iloinen jos joku kokee saaneensa apua/iloa.

Tänään soittelimme äidin kanssa ja kerroin, että on mukavasti mennyt ja eräs työntekijä muisti minua herkullisella leivoksella kiitokseksi. Maistelin leivosta siinä parhaillaan soitellessamme.
Hän sitten "sekosi" ja sanoi, että "Nyt olet varovainen! Sinua vedätetään, varmasti on jotain taka-ajatuksia. Olen todella huolissani sinusta!"

Huhhuh...hiljaiseksi vetää. Ei edes kysynyt miksi kukaan tuollaista elettä tekee vaan samantien hyökkäsi ja kyseli onko nainen/mies ja että minun tulisi nyt harkita vakavasti tätä lahjusta ja miettiä tätä asiaa.

No, lopulta sanoin, että soitellaan myöhemmin. Oli humalassa (alkkis) enkä tiedä onko jotain harhaisuutta. Draamailee ihan ihmeellisistä asioista.
Tuli vielä monta viestiä perään ja lopulta jouduin estämään hänet. Toivottavasti seuraavan kerran olisi selvinpäin kun olemme yhteyksissä.

Mitä tällaisesta äidin ajatusmaailmasta ajattelet, onko ihan normaalia vai pitäisikö olla huolissaan?
Hänen alkoholismiaan ei voi parantaa ja on jo vuosikymmeniä tuota juomista harrastanut. Kuitenkin on todella epäluuloinen. Myöskin viranomaisia kohtaan. En oikein ymmärrä hänen juttujaan. Kuin olisi "tyhmentynyt" enkä oikein pysty keskustelemaan hänen kanssaan. Näkee asia niin suppeesta näkökulmasta aivan liian usein.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet. Aivan jokainen alkoholisti tyhmenee. Siltä ei selviä kukaan, fysiologisista syistä.

Vierailija
2/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava dementia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäluuloinen persoonallisuus?

Vierailija
4/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että äitisi maailma on sellainen, että epäluuloon on syytä. Että hänen ympärillään on enemmän hyväksikäyttäjiä kuin sinun ympärilläsi ja että hänellä ei ole yhtä paljon voimia kuin sinulla, joten hän kärsii paljon pienemmästä hyväksikäytöstä kuin sinä. Ehkä hän on joskus joutunut pahasti petetyksi ja kärsinyt siitä pitkään. Ehkä se on syy siihen, miksi hän on alkoholisoitunut? Paljonko oikeasti tiedät äitisi menneisyydestö ja siihen liittyneistä ihmissuhteista ja tunteista?

Voi myös olla, että työkaverisi tosiaan käyttävät sinua hyväkseen ja vedättävät. Jos sinulla on ylimääräisiä voimavaroja antaa heidän käyttöönsä , eikä se haittaa sinua, niin mikäs siinä. Ole tyytyväinen itseesi. Mutta ei silti kannata olettaa, että kaikki ovat samanlaisia. Eikä missään tapauksessa kannata vaatia muilta samaa.

Vierailija
5/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen alkoholismiaan ei voi parantaa ja on jo vuosikymmeniä tuota juomista harrastanut. Siinäpä itse sanoit kaiken oleellisen, en olisi huolissaan.

Vierailija
6/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on ihan oikesti myrkky. Humala on myrkytystila. Se pilaa niin aivot kuin muunkin elimistön, tulee helposti syöpää, sydän- ja verisuonisairauksia, ja tietysti myös se, että oikeasti tyhmenee. Kun aivot menee pilalle tulee ns. katkokävelyä jne. hermostollista.

Aika outoa että tuollaisia tarinoita täällä kirjoittelet, tiedät itsekin että äitisi on lääkärin tarpeessa, ollut jo vuosia jos ei vuosikymmeniä, eikä hänellä ole enää kovin paljon elinaikaa jäljellä.

Oma isäni oli alkoholisti vuosikymmeniä ja kuoli syöpään muutamassa kuukaudessa sen toteamisesta 61-vuotiaana.

Vierailija
7/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juopon hölinöistä kannata piitata tuon taivaallista. Aivot menevät mössöksi vuosikymmenten juomisesta, ei siinä ajatuksenjuoksu ole normaalin ihmisen tasolla. Nauti kivoista työkavereista ja tsemppiä läheisen alkoholismista toipumiseen!

Vierailija
8/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti "näkee" kaikki miehet iskemässä minua ja todellisuudessa ei kukaan ole ollut kiinnostunut edes silloin kun oli nuori ja nätti. Kerran esim. kaupan pihalla joku tuntematon mies tuli kyselemään autostani kun oli VAIMOLLEEN miettinyt samanlaista ja jotenkin tämä tuli äitini kanssa puheeksi paljon myöhemmin niin iskemässä oli, ihan selvästi - vaikkei mitään edes tapahtunut eikä edes sen jälkeenkään tullut mitään yhteydenottoja tms.

Vierailija
9/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot on epäluuloisia, aivot pehmenee kun juo. Jos taas ei ollut ryypännyt vaan olikin delirium, siitäkin on syytä olla huolissaan. Ehkäpä ei kannata äidin kanssa enää jutella kuin säästä

Vierailija
10/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä vain harmitti kun ajattelin tässä kertoa hyviä uutisia välillä, eli että työt lähtenyt hyvin käyntiin, niin hän sitten osaa aiheuttaa kohtuuttomat mittasuhteet ja kääntää asian negatiiviseksi.

Kyllähän minä tuon tiedän, että osaa olla inhottava ja on hänellä myös paljon traumoja taustalla.

Ei kuitenkaan ole pystynyt kypsymään tai oppinut käsittelemään asioita. Edelleen tuohtuu ja tunteilee todella vahvasti ja itse rauhoittelen kun on selvinpäin. Häntä yritän tukea kun on selvinpäin koska onhan hänellä meneillään kaikenlaista. Jos ei kuitenkaan joisi, niin montaa ongelmaa ei edes olisi olemassa.

Sitä on risiriitaisessa tilanteessa, auttaako ihmistä kun on selvinpäin ja kun on humalassa on aivan ihmeellinen, toinen ihminen.

Huomaan, että jollain tavalla on tekeytynyt avuttomaksi ja kyyniseksi, juo sitten siihen kun tämä elämä on niin raskasta ja kaikkea.

Ymmärrän sen, on minullakin ollut alkon kanssa ongelmia ja päätin sen jättää kokonaan.

Oikeastaan sen jälkeen tajusin oikeasti itsekin kuinka haitallista ja sairasta se alkoholiriippuvuus on.

Äidillä (ja isällä) se on vain edennyt niin pitkälle, että huomaan heistä tulleen jotenkin lapsenomaisia ja sokeita todellisuudelle. En osaa oikein selittää sitä.

Tavallaan ihan tässä maailmassa mutta jotenkin niin irrallaan itsestään ja luovuttaneita.

-ap

Vierailija
11/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No humalaisen kanssa ylipäätään on turha keskustella. Toisesta korvasta ulos

Vierailija
12/12 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa äidillesi on joku tarjonnut jotain. Juomia vähintään. Sitten totuus on paljastunut.