Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisko ollut karjalaisia paluumuuttajia jos karjala olis saatu takaisin Jeltsinin kaudella

Vierailija
01.04.2023 |

vai olisko vain Suomeen tullut lisää venäjän
kielistä väestöä

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotin Ruskeasuon hammaspäivystyksessä Helsingissä, (jossa saatetaan antaa sama aika esim 9 tai 13, ja sitten jonottaa ilmoittautumisjärjestyksessä)

Oli monta asiakasta puheesta päätellen venäjän suunnalta, joiden hampaita oltu hoidettu koskaan paitsi nyt täällä aikuisena.

Resurssit on jo nyt kortilla eli ei tarvita yhtään sieltä.

Vierailija
22/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sinne pakkosiirrettyjen suvut on jostain siperiasta. Nehän olisi voitu siirtää sinne takaisin. Oma sukuni toisten isovanhempien puolelta on asuttanut Karjalaa jo keskiajalla. Sitten isovanhemmat pakkosiirrettiin alueelle jossa ei ollut heille mitään tuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin lähtenyt ja moni muukin meistä serkuksista. Äidin suku on kotoisin nykyisen rajan ja Viipurin puolesta välistä suunnilleen. Iso tila oli ja lisäksi oli kaupunkiasunto Viipurissa.

Vierailija
24/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

De karelarna som tog hälften av vår släkts ägor kunde väl flytta tillbaka hem till Karelen och återbörda vår egendom. Understödes.

Missuppfatta inte. Det är inte frågan om att inte unna nödställda en hjälpande hand, om dock kanske en lite överdimensionerad sådan. Då orsaken som orsakade exilen försvinner, kunde också följderna av exilen återställas. Det skulle bara vara rätt.

Vierailija
25/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karjalaisten evakkojen lapsi. Äitini ja isäni suvut olivat asuneet Karjalassa kotiseuduillaan satoja vuosia. Kun sota alkoi, äitini ,silloin 9-vuotias tuli perheensä kanssa evakkona pakoon pommeja ja koko kylä tuhoutui. Isäni lähti jatkosodassa rintamalle.

Olen käynyt kaksi kertaa vanhempieni kanssa heidän kotiseudullaan. Kaikki on ränsistynyt ,kaunista siellä kylläkin on...siis luonto.

Nykyjään Karjalaa asuttaa täysin Venäläiset ihmiset, mistä sitten ovatkin sinne tulleet.

Karjalaiset evakot olivat Suomalaisia ja he siis tulivat evakkoina ympäri Suomea.

Olen törmännyt sellaiseen kummalliseen tietämykseen, että osa nuoremmista Suomalaisesta ei sitä tiedä, vaan luulee että ennen sotaa Karjalassa asui Venäläisiä, joita siirrettiin Suomeen tai että suuri osa Karjalaisia jäi sinne Sodan sytyttyä.

Suomen valtio siirsi sodan jaloista lähes koko siviiliväestön turvaan (evakot),

Miehiä sinne jäi ,mutta sotimaan ja ketkä selviytyivät, siirtyivät myös Suomen uuden rajan tälle puolen.

Vierailija
26/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä karjalaiset täällä Turun ja Raision suunnalla, joiden kanssa olen töitä tehnyt ja

ollut tekemisissä, ovat olleet iloista mukavaa

porukkaa. Karjalan murretta kuuntelen ihan

mielikseni. Tosin sitä enää vähemmin kuulee.