Ilahtuuko joku oikeasti jos kysytään paperit?! Minua vain ärsyttää ja turhauttaa
Kommentit (17)
Onhan se mukavaa kun tällaista 35v miestä luullaan vielä ala-ikäiseksi. Antaa intoa jatkaa opiskelijabileissä käymistä ja saada jatkossakin seuraa näteistä 20-25 tytsyistä
Kyllä se ärsytti kun 47 vuotiaaksi asti niitä kyseltiin. Kerran jopa väitettiin että ajokortti ei edes ole minun omani ja kerran jouduin hakemaan kotoa henkkarit kun olin vahingossa ottanut mukaan kaksi pankkikorttia ajokortin sijaan.
En oikeasti halua todistella jollekulle nippanappa 18v tyttöselle, että olen tarpeeksi vanha polttamaan tupakkaa tai juomaan alkoholia.
Sokeakin näkee että olen yli 30.
A.p
No en kyllä ilahdu, lähinnä ärsyttää - ei tosin niiden myyjien puolesta koska työtään ne vaan tekevät vaan itseni puolesta. Kovasti elättelin toivoa että kolmenkympin tienoilla helpottaisi mutta ehei.
Eikä ole humble bragia koska se käytös kohdistuu myös muussa elämässä ja joudun tekemään enemmän töitä että otetaan vakavasti ja välillä kohtaan alemmuudentuntoista palvelua. Papereita kysyttäessä tekisi joskus mieli tokaista että sääliksi kävisi näin kulahtaneen näköistä alaikäistä :D
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mukavaa kun tällaista 35v miestä luullaan vielä ala-ikäiseksi. Antaa intoa jatkaa opiskelijabileissä käymistä ja saada jatkossakin seuraa näteistä 20-25 tytsyistä
Nyt se selviksi miksi ne ilahtuu. Ne luulee että luullaan alaikäiseksi! Aika yksinkertaista porukkaa siis.
Ne jotka väittävät, että ilahtuisivat ovat niitä, joilta henkkareita ei kysytä. Ärsyttävintä on joidenkin myyjien ylimielisyys tyylillä "oiskos sulla henkkarit". Vastaan yleensä, että on ja jään odottamaan, että asiasta kiinnostunut ne pyytää nähtäväkseen. Terveisin 35v, opiskeluaikana kaupan kassalla töissä.
En ilahdu, ei ärsytä, ei turhauta. Ihan neutraali asia (olen 30v.).
Ap. Ärsyttää, ärsyttää, ärrr syttttäääääää... Kaikki ärrrsytttäääää.. 😄
Kyllä ärsyttää. Jos alkavat tivaamaan joutavia, niin ostokset jää siihen ja lähden johonkin järkevämpään kauppaan.
T. Se kenellä jäi ostoksia lähes 200 eurolla hihnalle, kun ei muka voinut paria siideriä myydä vaikka näkee sokea reettakin että ikää on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se selviksi miksi ne ilahtuu. Ne luulee että luullaan alaikäiseksi! Aika yksinkertaista porukkaa siis.
Tämä. Oikeasti ne paperit on kysyttävä, jos asiakas näyttää alle kolmekymppiseltä ja harva tajuaa, että tuotakin tarkkaillaan ja voi saada varoituksen jos jättää paperit kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka väittävät, että ilahtuisivat ovat niitä, joilta henkkareita ei kysytä. Ärsyttävintä on joidenkin myyjien ylimielisyys tyylillä "oiskos sulla henkkarit". Vastaan yleensä, että on ja jään odottamaan, että asiasta kiinnostunut ne pyytää nähtäväkseen. Terveisin 35v, opiskeluaikana kaupan kassalla töissä.
Kuulostatpa raskaalta ja ärsyttävältä ihmiseltä. Mikset voi vaan niitä henkkareita näyttää kun ilmiselvästi niitä pyydetään vaikka pyyntö ei olekaan suora? Vai oletko autisti ja ymmärrät vain suoria kysymyksiä ja käskyjä?
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ilahdu, lähinnä ärsyttää - ei tosin niiden myyjien puolesta koska työtään ne vaan tekevät vaan itseni puolesta. Kovasti elättelin toivoa että kolmenkympin tienoilla helpottaisi mutta ehei.
Eikä ole humble bragia koska se käytös kohdistuu myös muussa elämässä ja joudun tekemään enemmän töitä että otetaan vakavasti ja välillä kohtaan alemmuudentuntoista palvelua. Papereita kysyttäessä tekisi joskus mieli tokaista että sääliksi kävisi näin kulahtaneen näköistä alaikäistä :D
Varmaan jo viimeiset 15 vuotta on pitänyt pyytää henkkateita 30 vuotta näyttäviltä ja nuoremmilla. Eli näytät ikäiseltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Haista sä ap paska sun humble brägeillä
Ime sinä minun paskaa paskahomo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nuo kaksi on trolleja jotka luulee että he näyttävät alaikäisiltä kun papereita pyydetään :D
Ei kai kukaan tosissaan niin luule :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Oikeasti ne paperit on kysyttävä, jos asiakas näyttää alle kolmekymppiseltä ja harva tajuaa, että tuotakin tarkkaillaan ja voi saada varoituksen jos jättää paperit kysymättä.
Papereitahan ei ole mikään pakko näyttää. Jätän pullot hihnalle ja vaihdan kauppaa jos kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostatpa raskaalta ja ärsyttävältä ihmiseltä. Mikset voi vaan niitä henkkareita näyttää kun ilmiselvästi niitä pyydetään vaikka pyyntö ei olekaan suora? Vai oletko autisti ja ymmärrät vain suoria kysymyksiä ja käskyjä?
No Sinä ja muut kaltaisesi tuolla tavoin ajattelevat varmaan söisitte lautasellisen ulostettakin jos "niin ilmiselvästi pyydettäisiin". Te, jotka näitä mielivaltaisia ja pelkkään ala-arvoiseen simputukseen perustuvia kontrollimuotoja sekä rajoituksia legitimoitte, olette orjakansan luonteisia ettekä te välitä liberaalista yhteiskunnasta siksi, kun te itse ette osaisi siinä elää epämukavuutta tuntematta. Te kaipaatte totalitarismia, jossa jokin valveutuneitten ja valikoitujen nomenklatuuralaisten komissio säätelee ihmisen ruumiintoimintojakin.
Minä ja nuo muut, jotka emme tätä nyrjähtänyttä lekkeripeliä siunaa, haluamme vain terveen ja normaalin yhteiskunnan sekä kulttuurin.
Olen viisikymppinen, ja minulta on viimeksi tuota aihetta sivuten kysytty ikäpaperit viimeksi 32-vuotiaana, joko vuonna 2003 tai -04, en muista, jolloin olin pyrkimässä sisään ravintolaan, jonka ikäraja oli 24 vuotta, joten en siksi kirjoita, että itselleni asia olisi akuutti juuri nyt, tai että minulta itseltäni niitä olisi hiljattain vaadittu.
Toiseksi, täytyy lisäksi erikseen mainita, että olen eri kirjoittaja ja täältä ohesta kommentoin näsäviisasta sanomaasi tuolle jonka kirjoituksen nostit harmaalle huomiopohjalle. Nämä kaksi asiaa on mainittava siksi, kun Sinä ja muu samanlainen kieltolakiaines ette varmasti näitä kahta asiaa muuten ymmärrä: sellaiset ylevät asiat kuin terve kulttuuri, yhteiskunta, oikeusvaltio ja tapakulttuuri menevät ylitse teidän käsityskykynne, niin että te ette voi mitenkään ymmärtää kenenkään kirjoittavan niiden motivoimana, ilman omaa henkilökohtaista kaljan ostoa juuri sillä hetkellä.
Siks'toiseen, tilaan kaikki viinini netistä, ensinnäkin hinnan, mutta toissijaisesti myös noiden sairaiden rituaalien välttämiseksi. En halua tukea tuota epätervettä kiusantekoa.
Haista sä ap paska sun humble brägeillä