Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri taloudellinen tilanne, voiko asiasta jutella kaverille?

Vierailija
01.04.2023 |

Olen ystäväni kanssa aivan erilaisessa taloudellisessa tilanteessa. Itselläni menee taloudellisesti hyvin, hänellä jostain syystä on taloudellisia ongelmia (en tiedä miksi).

Emme ole juuri koskaan puheet rahasta mitään. Hän on joskus lainannut satasen tai pari, mutta en kysellyt miksi.

Onko tällaisessa tilanteessa rahasta tai kalliista puhuminen kiellettyä? Siis onko törppöä puhua vaikka omista ajatuksistaan omien rahojensa tai suurien ostosten suhteen? Ystäväni ei varmaan edes tiedä kuinka varakas olen. Onko hyvä pitää tilanne näin? (En siis ole mikään monimiljonääri, mutta ihan kivasti toimeentuleva.) En ole halunnut udella hänen tilanteestaan, pitäisikö?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi puheeksi, voisi luoda juopaa välillenne, raha on herkkä asia.

Vierailija
2/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ystävyys sellainen on ettei voi kertoa jos on ostanut jotain?

Mulla on kaveri joka valittaa joka jumalan viikko ettei ole rahaa. Töissäkäyvä pariskunta, en tiedä mitä tekevät väärin kun muka ikinä ei ole varaa. Itsellä paljon rahaa ja kyllähän hän sen nyt huomaa kun koko ajan matkustelen jne mutta en koskaan leveile rahalla hänelle. Olen joskus tarjoutunut ostamaan hänelle jotain kun sanonut ettei ole siihen asiaan rahaa mutta ei suostu sitä minulta ottamaan. En minä kuitenkaan ala salailemaan mitään häneltä koska olemme ystäviä ja lähes päivittäin yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä, miksi ap:n tarttis lesoilla varoillaan? En yleensäkään tajua ihmisiä, joille raha ja materia on niin tärkeää, että se pitää tuoda esiin joka hemmetin sivulauseessakin jollakin tapaa 🤯

Vierailija
4/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä puhuisit ystäväsi kanssa hänen rahoistaan? Kyllä hän ottaa itse puheeksi asian, jos haluaa kanssasi puhua.

Vierailija
5/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri joka valittaa joka jumalan viikko ettei ole rahaa. Töissäkäyvä pariskunta, en tiedä mitä tekevät väärin kun muka ikinä ei ole varaa. Itsellä paljon rahaa ja kyllähän hän sen nyt huomaa kun koko ajan matkustelen jne mutta en koskaan leveile rahalla hänelle. Olen joskus tarjoutunut ostamaan hänelle jotain kun sanonut ettei ole siihen asiaan rahaa mutta ei suostu sitä minulta ottamaan. En minä kuitenkaan ala salailemaan mitään häneltä koska olemme ystäviä ja lähes päivittäin yhteydessä.

Näinhän sen luulisi olevan, mutta muista vastauksista ja peukuista huomaa, että asia on tabu. Rahasta tai ostamisesta ei saa puhua yhtään.

Ap

Vierailija
6/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sen luulisi olevan, mutta muista vastauksista ja peukuista huomaa, että asia on tabu. Rahasta tai ostamisesta ei saa puhua yhtään.

Ap

No kerropa, miksi sä yleensäkin haluat kertoa ostamisistasi, tai raha-asioista kaverille/ ystävälle? Mä kyllä itse keksin aika monta muuta asiaa, mistä keskustella! No, kukin tyylillään, ja ehkä oot kerännytkin sellaisia ihmisiä ympärillesi, joiden kohdalla voit tuntea olevasi jotenkin parempi/ arvokkaampi 🤷🏻

-3

Vierailija
7/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kerropa, miksi sä yleensäkin haluat kertoa ostamisistasi, tai raha-asioista kaverille/ ystävälle? Mä kyllä itse keksin aika monta muuta asiaa, mistä keskustella! No, kukin tyylillään, ja ehkä oot kerännytkin sellaisia ihmisiä ympärillesi, joiden kohdalla voit tuntea olevasi jotenkin parempi/ arvokkaampi 🤷🏻

-3

No raha ja ostaminen liittyvät moneen. Mielelläni juttelisin ystäväni kanssa vaikka siitä, että olemme käyneet katselemassa kakkosasuntoja keskustasta. Tai pohdin kannattaisiko ottaaa vastaan tietty työ tietyllä palkalla vai pysyä vanhassa.

Kaveri myös olettaa minulla olevan asuntolainaa, enkä sitten ole tarkentanut, että ei ole. On myös kauhistellut, että nyt pitää esikoisen säästää vuokratakuuseen muuttaessaan kesällä. Lapsi kylläkin ostaa itselleen asunnon muuttaessaan.

Onhan nämä aika isoja juttuja mun elämässä, joista en puhu parhaalle ystävälleni. Eikä hän vastaavasti puhu omista raha-asioistaan minulle.

Ap

Vierailija
8/9 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-3

Miten rahasta puhuminen liittyy siihen, että joku on arvokkaampi kuin muut?

Vierailija
9/9 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi puheeksi, voisi luoda juopaa välillenne, raha on herkkä asia.

Tämä. Kun joku kuulee että rahaa on, sitä aletaan jatkuvasti pyytää. Etkö voisi ostaa mulle sitä tai tätä kun sulla on rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi