Äänestätkö taktisesti?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämän "taktikoinnin" nyt lanseerasi näihin vaaleihin kuin siinä olisi jotain uutta? Vihreät? Hehän kokevat aivan varmasti rökäletappion näissä vaaleissa. Voivat sitten hyvillä mielin selitellä kannatuksen romahtamista sillä että äänestäjät taktikoivat ja siksi kävi näin.
Aika moni vihreiden kannattaja on varmasti kyllästynyt siihen, ettei ympäristön hyväksi ole tehty juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän demareita ensimmäistä kertaa ikinä. Yleensä olen äänestänyt parasta ehdokasta, mutta nyt ei uskalla.
Sama juttu. Vasemmalla olen ja reilusti, mutta vain sdp saa vedettyä vassarit hallitukseen. Kauhulla odotan oikeistolaista hallitusta vaikka kastuhan se jo ensimetreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ehdokasta samasta puolueesta. Toinen pääsee varmasti ja muita ei ehkä mene lävitse. Mutta vaalikone osoitti sitä toista ehdokasta joukosta. Äänestänkö sitä joka varmasti menee lävitse vai sitä jota vaalikone ehdotti?!
Sillä ei ole MITÄÄN merkitystä sillä puolueen äänimäär ratkaisee.
Toki sillä on merkitystä, jos kyseinen puolue saakin kaksi läpimenijää, niin tämä yksi ääni voi ratkaista sen monennella sijalla tämä henkilö on puolueensa sisäisessä vertailussa.
Kerran äänestämäni henkilön ilmoitettiin päässeen niukasti läpi, mutta tarkistuslaskennassa putosikin toisen puolueensa edustajan taakse ja ei siis päässytkään läpi. Onneksi ero oli lopulta suurempi kuin se yksi ääni, niin ei vituttanut niin paljoa. Joissain vaaleissa yksikin ääni voi ratkaista, vaikka todella harvinaista se onkin. No jossain seurakuntavaaleissa voi olla yleisempääkin, ainakin pienillä paikkakunnilla.
ressaa hirviästi notta osaako kirjottaa tarpeeksi selkeästi numeron lappuun! Entä jos hylätään ääni! Ai niin, pitääs vielä keksiä, jotta ketä äänestääs?
Kokoomusta aanestin enkä vihreitä
Äänestin Marinia vastaan. Joskus äänestin demareitakin, mutta toistaiseksi ne on boikotissa. Marin ei ole työläisnaisen asialla.
Taktikoin myös. Persut jos voittaa reilusti niin ei riskiä että demarit hallituksessa. Tällä taktiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän demareita ensimmäistä kertaa ikinä. Yleensä olen äänestänyt parasta ehdokasta, mutta nyt ei uskalla.
Sama juttu. Vasemmalla olen ja reilusti, mutta vain sdp saa vedettyä vassarit hallitukseen. Kauhulla odotan oikeistolaista hallitusta vaikka kastuhan se jo ensimetreillä.
Mukava kuulla että nykyinen vassarilinja on ollut teille vassareille mieleinen. Siitä voisi jakaa vähän työssäkäyvillekin seuraavalla vaalikaudella. Meillä on meinaan tilit tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämän "taktikoinnin" nyt lanseerasi näihin vaaleihin kuin siinä olisi jotain uutta? Vihreät? Hehän kokevat aivan varmasti rökäletappion näissä vaaleissa. Voivat sitten hyvillä mielin selitellä kannatuksen romahtamista sillä että äänestäjät taktikoivat ja siksi kävi näin.
Aika moni vihreiden kannattaja on varmasti kyllästynyt siihen, ettei ympäristön hyväksi ole tehty juuri mitään.
Itse lakkasin äänestämästä vihreitä kun kannabis ja feminismi ottivat niskalenkin luonto- ja koulutus-teemoista.
Äänestin persuja jotta sille kävisi kuin keskustalle hallitusvastuussa.
Vihervasemmisto on saastaa.
Aikovat mädättää Suomen vero- ja byrokratia -astetta nostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ai sdp:tä?
Ei kun Persuja.
Äänestän taktisesti jotakin muuta kuin kärkikolmikon ehdokkaita. Kepu tai Rkp, löytyy fiksuja ehdokkaita.
En todellakaan, mä äänestän ihan sitä mitä itse haluan. Muhun ei vaikuta mikään. Sanon ainut tapa vaikuttaa siihen, mitä itse haluaa.
Taktikointi ei kannata.
Nim. Todettu on.
Äänestä persuja jos et halua nähdä vihervasemmistoa ja rkptä hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla että nykyinen vassarilinja on ollut teille vassareille mieleinen. Siitä voisi jakaa vähän työssäkäyvillekin seuraavalla vaalikaudella. Meillä on meinaan tilit tyhjänä.
Opettele käyttämään rahaa! Eihän se nyt valtion vika ole, jos tuhlailet tilisi tyhjäksi.
T. Keskituloinen vasemmiston äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
En äänestä 😬, ollenkaan. Meen mieluummin virpomaan 👏
Ei hyvä