Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulkki terveyskeskukseen?

Vierailija
28.03.2023 |

Siis nyt tarkoitan tulkkia suomea puhuvalle henkilölle. Äitini on jo sen verran iäkäs, ettei enää jaksa opiskella uutta kieltä, eikä tk-lääkäreiden kanssa tunnu olevan yhteistä ymmärrystä.

Voisi kuvitella, että sairauksiin liittyvät asiat pitäisi pystyä kommunikoimaan suomalaisella kielialueella suomeksi. Eli pitäisikös tulkkeja löytyä myös kantasuomalaisille?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ulkomainen lääkäri joka puhui suomea niin heikosti että sairaanhoitajan piti tulkata jotta ymmärtäisin, tämä on Suomen tulevaisuus.

Vierailija
2/6 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi kysyä onko suomenkielistä lääkäriä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti, tulkki kustannetaan jos potilas ei ymmärrä suomea/ruotsia puhuvaa lääkäriä, miksi ei sitten niin päin jos lääkäri ei puhu ymmärrettävää suomea tai ruotsia?

Vierailija
4/6 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnistunut löytämään Lontoosta suomenkielisen hammaslääkärin, mutta HUS:ssa en ymmärränyt hammaslääkärin puhumaa suomea. Jäi vähän epäselväksi, missä hoito viedään loppuun. Onneksi kotipaikkakunnan julkinen hammashoitola auttoi.

Vierailija
5/6 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulee varata aika suomenkieliselle lääkärille kuin vaatia tulkkia. Jos olisit saamelainen tai ruotsalainen, ei tarvitsisi tyytyä suomenkieleen.

Vierailija
6/6 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi tulee varata aika suomenkieliselle lääkärille kuin vaatia tulkkia. Jos olisit saamelainen tai ruotsalainen, ei tarvitsisi tyytyä suomenkieleen.

Tämä varmaan onnistuu, jos asia ei ole kiireellinen. Mutta jos pitää päästä lääkäriin pikaisesti joutunee tyytymään siihen mitä on tarjolla?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän