Mihin aikaan teille tulee aattona joulupukki? Ennen jouluateriaa vai jälkeen?
Meillä mies on sitä mieltä, että pukin pitäisi tulla ennen ruokaa. Saataisiin sitten aikuiset syödä RAUHASSA.
Kommentit (14)
ja pukki tulee sitten sen jälkeen, joskus 21-22 välillä. Viime vuonna piti hieman aikaistaa aikataulua kun pukki suostui tulemaan viimeistään 20.30...
Siis ne Tietäjät ei tuu (nähtäville) kotiin, vaan jättää vaan lahjat. Käymme kyllä katsomassa Tietäjien kulkueen / paraatin.
Lapset aukovat isovanhempien kanssa paketteja, kun me miehen kanssa viimeistellään ruuat ja sitten voidaan syödä rauhassa koko porukka.
Lapsukaisilla on sitten ilta aikaa touhuta lahjojen kanssa ;)
Kun olin ihan pieni, alle kouluikäinen, muistaakseni lahjoja taisi saada pitkin päivää. Aamulla heti herättyä ekat. Sitten lastenohjelmien loputtua piti mennä pihalle ja sillä aikaa oli joskus tonttu tuonut lahjat kuusen alle. Mutta koska olin eroperheestä, illalla piti mennä vielä toiseen taloon ja sinne tuli sitten vielä pukkikin, ruoan jälkeen...ja myös siellä oli " etulahjat" kuusen alla jo odottamassa heti saavuttua... Ne aamun lahjat oli tyypillisesti joku ulkoiluväline tai joku sellainen paikallaan pitävä pelattava peli, tai legojuttu, tms. jonka avulla jaksoi odottaa iltaan tai varsinaiseen lahjahetkeen asti.
On vain yksi lapsi eikä ole telkkaria, josta voisi katsella piirrettyjä. Joten pukki tulee jo klo 14 tai 15 aikaan. Sen jälkeen tehdään rauhassa jouluateria, syödään ja mennään saunaan.
pukki on jättänyt lahjat kuusen alle...
Ei tunnu aatto niin pitkältä lapsista, kun lahjat saa aikaisemmin. Ja malttavat sitten paremmin syödäkin, kun lahjat on avattu ja niillä on ehditty vähän leikkiäkin. Kyllä sen leikin malttaa keskeyttää, kun ei enää tarvitse jännittää, mitä lahjoja saa.
Joku kun siis kommentoi tuota kun meille tulee pukki niin myöhään
(21-22). Lapset ovat nyt 6, 4 ja 1 v. Oppivat lapsetkin että jouluun kuuluu myös saunominen ja pitkän kaavan mukaan syöminen, eikä ainoastaan lahjat! Kun itse olin pieni, aikataulu oli suurinpiirtein sama.
T:7
nyt meilla avataan joulupaivan aamuna, ja minusta se on ihanampi kaikin puolin.
Päivällä syödään puuro jolla pärjätään illemmalle ja kun vieraat ovat tuleet n klo 16 ja ollaan juotu glögit, laulettu joululauluja, lapset ovat esiintyneet ja kun takana hetki sopivasti jännittävää odottelua tulee pukki takapihalle vilkuttelemaan ja tuo ovelle lahjasäkit. Lahjat avataan pitkän kaavan mukaan ja vasta sitten siirrytään joulupöytään. Ja meillähän sitten syödään.. koko ilta:) (ihmettelee näitä tunnin ruokailuja esim. syödään klo 17 ja pukki tulee klo 18?).
Näin sopii jokaiselle, ja ps. meidän lapset syö kun hiiret, joten ihan turha yrittää venyttää heidän ruokailua monituntiseksi.
(jos pääsee,kun ei ole lunta) puoli kuusi. millä se muuten tulee kun ei ole lunta????????????????????
syödään klo 16-17 maissa, ja pukki tulee klo 18 maissa yleensä