Kysymys verikokeista
Kävin verikokeissa semmoisen lihasheikkouden ja levottomuuden takia. Varsinkin toisessa jalassa on nyt semmoista. Verikokeissa ei ollut muuta poikkeavaa kuin tulehdusarvoissa hieman. Crp oli 6 kun viitearvo alle 4 ja lasko 20 kun viitearvo on alle 20. Onko nämä huolestuttavia? Minun pitäisi itse soittaa terveysasemalle takaisin noista jos niissä oli jotain häikkää eikä ole mitään varattua lääkärin soittoaikaa siis
Kommentit (23)
Joo, täähän on oikein tunnetu palsta siitä että suurin osa täällä olijoista on lääkäreitä! :D :D
Vierailija kirjoitti:
Joo, täähän on oikein tunnetu palsta siitä että suurin osa täällä olijoista on lääkäreitä! :D :D
No kun en tiedä pitäiskö noista nyt soittaa sinne ja kysyä:(
Mulla välillä crp koholla, seuraavana päivänä se on jo normaali, että kait se voi välillä vähä heitellä, vaikkei olis niinkään mitään sairautta
Vai on viitearvoja taas pudotettu. Joskus on crp viitearvo ollut 10 ja lasko mitä ei paljoa käytetä 25. Synnyttäneillä naisilla kuulema lasko hieman korkeampikuin muilla.
Mulla oli nuorena lasko yleensä yli 20 muttei ollut mitään tulehduksia ym.
Vierailija kirjoitti:
Vai on viitearvoja taas pudotettu. Joskus on crp viitearvo ollut 10 ja lasko mitä ei paljoa käytetä 25. Synnyttäneillä naisilla kuulema lasko hieman korkeampikuin muilla.
Joo.. kai noi viitearvotkin vähän vaihtelee eri paikoissa
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen enkä edes tiedä mikä on lasko🤣
Vierailija kirjoitti:
Mulla välillä crp koholla, seuraavana päivänä se on jo normaali, että kait se voi välillä vähä heitellä, vaikkei olis niinkään mitään sairautta
Joo kai ne voi heitellä, mulla ei vaa ikinä ennen oo ollu koholla :( tai viimeksi helmikuussa kävin labroissa nii sillo ei ollu mitään. Laskokin oli vaan 8.. mutta sillo hemoglobiinikin oli 145 ja nyt vaan 134
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla leukemiaa?
Ei ole. Lihasheikkous jalassa voi johtua selästä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla leukemiaa?
En usko siihen kyllä itse
Ehkä kuitenkin jätän huomenna soittopyynnön terveysasemalle ja kysyn sitten vielä noista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen enkä edes tiedä mikä on lasko🤣
Se on senkka.
T. Luvaton lääkäri
Asia on jäänyt vaivaamaan, olen yrittänyt soittaa tk ja kysyä noista, muttei sieltä ole vastattu eikä nyt voi tuntiakaan jonottaa siinä puhelimessa:(( huomenna uusi yritys
Niin vähän yli viitteiden, että ihan turha kuormittaa terveyskeskusta. Itse jäisin seuraamaan tilannetta.
Helmikuussa kävit labrassa ja nyt taas?
Syy moiseen? Etkö usko, että mahdollinen sairaus olisi jo selvinnyt?
Ihan normaalit arvot. Ei syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalit arvot. Ei syytä huoleen.
Okei, toivon näin
Ei ole mitään huolestuttavaa.