K-kauppa tekee varmaan tahallaan tuon, että ostoksen hinta on alhaisempi hyllyssä, kuin kassalla
Iltasanomat kirjottaa tapauksesta, jossa Daniel alkoi ihmetellä miksi tuotteen hinta nousi kassalla. Valitti asiasta ja sai ostettua tuotteen samalla hinnalla mitä hyllyssä luki. Tossa Danielin tapauksessa lukee miten hän oli paria päivää myöhemmin käynyt tarkistamassa oliko hinnat korjattu ja no ei ollut, vaikka asiasta oli laitettu valitus. Sama on käynyt mun tuttavalle. Olkaa tarkkana noista hinnoista. Vaikuttaa k.usetukselle.
Kommentit (31)
Joo kato ei se riitä, että heräteostoksena ostat sen -50% keksipaketin, jota et olisi muuten edes ostanut. Pitäähän siitä kato sitten nyhtää vielä vähäsen enemmän kuin mitä alelapussa luvattiin.
Ja hitostakos sitä huomaat kun on kori täynnä muita ostoksia.
Olen huomannut saman. Härmälän K-marketissa tätä harrastetaan että hyllyssä halvempi hinta kuin kassalla. Ilmeisesti ei käy tarpeeksi asiakkaita tai ovat ahneita. Muutenkin kauppa meni alaspäin kun vetäjät vaihtuivat. Nämä uudet omistajat ovat ihme nokan nostelijoita, onko heillä muka tällaiseen varaa. Omistajan akka kyttää asiakkaita, osaavatko asiakkaat nyt käyttäytyä hänen kaupassaan hänen haluamalla tavalla. Pimee pariskunta. Ukkokin niin takakiree kuin olla ja voi. Siellä on laitettu hedelmäkassalle sellainen lappu, että hedelmäpussit ovat maksullisia jos niihin laittaa muuta kuin hedelmiä.
Itse aina lasken ostosten kokonaissumman kännykällä ennen kassalle menoa, joten huomaisin onneksi heti, jos hinta olisikin kassalla korkeampi.
Mulla kävi aikoinaan salessa sellanen, että ostin 10 e (hinta hyllyssä) tuotteen -30% poistoalella. Kassalla sain kyllä 30 % alen, mutta tuotteelle jäi hintaa 9 e. Koneella väärä hinta. Kusetuksen makua. Cittarin hintavirheet ovat ihan klassikko ja prismassa aikoinaan varsinkin vaipat ja lastenruuat kassalla korkeempi hinta kuin hyllyssä.
Tokmannilla on eniten käynyt tällaisia. Ostan paljon ale- ja hävikkituotteita ja aina jotain kassa ei tunnista ja jos itse ei kuitista tarkista, niin maksat täyden hinnan pahimmassa tapauksessa vanhentuneesta tuotteesta.
Mulle käynyt useasti just noin k-supermarketissa.
Lopetin meidän kylän K-kaupassa käymisen jo vuosikymmen sitten juuri tuosta syystä. Eri hinta hyllyssä kuin kassakoneelta on vanha K-kauppiaiden kikka.
Prismassa sama homma. Vähänkö tunnen oloni niuhoksi, kun otan kuvan hyllyssä olevasta hinnasta ja näytän kassalla. Jostain syystä hinnanpompsahdukset ehtivät järjestelmään ensiksi ja alennukset hyllynreunaan, ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ja puolet kauppakerroista ei plussa-kortti muka toiminut ja alennuksia ei saanut. Vaikka näytti kortin ja se toimi mutta kuitissa ei sitten näy että olisi toiminut
Miehelle kävi vasta ihan sama homma cittarilla. Oikein kehui ostaneensa 2 kpl hinnalla x. Katsoin kuittia, eipä näkynyt plussaa eikä alennuksia. Kysyin, käyttikö plussakorttia ja sanoi käyttäneensä. Oli tullut teksti "plussakortti tunnistettu". Aivan huijaukseksi on mennyt. Sama halpa-hallin alennusten kanssa ja hyllyn reunaan alennettujen tuotteiden. Boikotoin tuommoisia huijarifirmoja.
Prismassa ja Lidlissä sentään yleensä hinnat oikein, Prismassa tosin joskus päiväysvanhoja tuotteita. Tokmannilla hinnoissa joskus heittoa, mutta usein jopa niin päin, että jostain halvasta ei tulekaan alennusta, mutta kalliimmassa voi olla kaksikin erillistä alennusta tai ihan yllättäen puoleen hintaan. Siellä tosin on maksatettu oma kestokassi, joka on ihan muualta ostettu. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puolet kauppakerroista ei plussa-kortti muka toiminut ja alennuksia ei saanut. Vaikka näytti kortin ja se toimi mutta kuitissa ei sitten näy että olisi toiminut
Miehelle kävi vasta ihan sama homma cittarilla. Oikein kehui ostaneensa 2 kpl hinnalla x. Katsoin kuittia, eipä näkynyt plussaa eikä alennuksia. Kysyin, käyttikö plussakorttia ja sanoi käyttäneensä. Oli tullut teksti "plussakortti tunnistettu". Aivan huijaukseksi on mennyt. Sama halpa-hallin alennusten kanssa ja hyllyn reunaan alennettujen tuotteiden. Boikotoin tuommoisia huijarifirmoja.
Prismassa ja Lidlissä sentään yleensä hinnat oikein, Prismassa tosin joskus päiväysvanhoja tuotteita. Tokmannilla hinnoissa joskus heittoa, mutta usein jopa niin päin, että jostain halvasta ei tulekaan alennusta, mutta kalliimmassa voi olla kaksikin erillistä alennusta tai ihan yllättäen puoleen hintaan. Siellä tosin on maksatettu oma kestokassi, joka on ihan muualta ostettu. Huoh...
Mulle tullu Lidlissäkin monesti -30% tuotteet normaalihintaan. Oon ottanutkin tavakseni kysyä suoraan kassalta, että tulihan ne alennukset nyt otettua.
S-Marketeissa samaa. Reklamoin viimeksi läheisen S-marketin ruokakermasta. Hyllyssä luki 1.09 ja kassalla hinta oli 1.39
Sain rahani takaisin ja kahvipaketin.
Olkaa tarkkoja ihmiset. Meitä kusetetaan. Hinnat ovat erit hyllyissä ja kassalla . Tuossakin aika monen kymmenen prosentin hinnannousu. Olisi pitänut laittaa kuluttajaviranomaisille tiedoksi.
Laittakaa kaikesta väärästä hinnoittelusta kuluttajaviranomaisille palautetta
Vierailija kirjoitti:
Itse aina lasken ostosten kokonaissumman kännykällä ennen kassalle menoa, joten huomaisin onneksi heti, jos hinta olisikin kassalla korkeampi.
Mulla ei kädet riitä, eikä aivojen laskinkaista, kun lasten perään pitää samalla katsella. Vaikka opiskelen matikkaa.
Kyllä kaupan pitää laskuttaa meitäkin oikein jotka emme vain ehdi laskemaan kokoajan loppusummaa, kun on miljoona muuta huomioitavaa asiaa. Eikä rahaa ole ainakaan ylimääräistä.
Joo, tuttu juttu. Ostin kerran vain kolme tuotetta ja jokaisessa niistä oli kassalla hinta pompsahtanut. Kassa ei niitä uskaltanut korjata minkä ymmärrän kyllä.
Myymäläpäällikkö kutsuttiin paikalle ja hän sitten tarkasti hyllyssä olevat hinnat. Mutta arvatkaas! Hän vain ylimielisesti ilmoitti, että hyllyssä on väärät hinnat ja kassakoneen oikeat. Sanoin vain tyynesti, että kyllä oikea hinta on se, joka hyllyn reunassa asiakkaalle ilmoitetaan!
Sain ostokseni hyllyhinnoin mutta siihen liikkeeseen en enää mennyt.
Nykyään tarkastan kuitin aina heti, sen verran usein tätä tapahtuu.
Tarkistakaa kuitit . Hyvänen aika, tarkistakaa. Aina.
Ja jokaisesta poikkeamasta reklamaatio välittömästi.
Oon itse tehnyt viimeisen vuoden aikana VIRHEELLISISTÄ hinnoista noiin 15 reklamaatiota.
Saanut aina rahani takaisin.
Kaikki eivät reklamoi.
Omat väärät hinnoittelut ihan tasaisesti Lidlissä, Citymarketissa ja Salessa / Prismassa.
Kymmenien eurojen laskuvirhe vuodessa.
Tarkistakaa kuitit.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistakaa kuitit . Hyvänen aika, tarkistakaa. Aina.
Ja jokaisesta poikkeamasta reklamaatio välittömästi.
Oon itse tehnyt viimeisen vuoden aikana VIRHEELLISISTÄ hinnoista noiin 15 reklamaatiota.
Saanut aina rahani takaisin.
Kaikki eivät reklamoi.
Omat väärät hinnoittelut ihan tasaisesti Lidlissä, Citymarketissa ja Salessa / Prismassa.
Kymmenien eurojen laskuvirhe vuodessa.
Tarkistakaa kuitit.
Ihan kymmenien eurojen vuodessa, hui...
Vierailija kirjoitti:
Itse aina lasken ostosten kokonaissumman kännykällä ennen kassalle menoa, joten huomaisin onneksi heti, jos hinta olisikin kassalla korkeampi.
Mulla on puhelimessa äppi jolla teen ostoslistan jo kotona. Siihen voi laittaa hinnat ja se laskee yhteissumman. Jos kaupassa huomaa vielä jotain listalta puuttuvaa, se on helppo lisätä.
Tä on oikeasti arkea helpottava äppi. Kun ostos on korissa sen voi näpätä otetuksi ja äppi laskee koko ajan jo kerättyjen summan ja paljonko tekee loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aina lasken ostosten kokonaissumman kännykällä ennen kassalle menoa, joten huomaisin onneksi heti, jos hinta olisikin kassalla korkeampi.
Mulla on puhelimessa äppi jolla teen ostoslistan jo kotona. Siihen voi laittaa hinnat ja se laskee yhteissumman. Jos kaupassa huomaa vielä jotain listalta puuttuvaa, se on helppo lisätä.
Tä on oikeasti arkea helpottava äppi. Kun ostos on korissa sen voi näpätä otetuksi ja äppi laskee koko ajan jo kerättyjen summan ja paljonko tekee loput.
Joo. Hienoa jos jollain on aikaa syöttää ostokset ennen kuin vaihtaa lapsen vaipat ja yrittää samalla saada toinen syömään, jotta jaksavat kaupassa.
Saisiko sen apin katsomaan jääkaapista mitä puuttuu ja kertomaan sen perusteella hinnan? Silloin siitä olisi apua. Usein vasta kaupan hyllyjä lähestyessä ehtii miettiä tarkemmin mitä puuttuu, mutta jos ne olisi etukäteen syötetty appiin saisihan sen loppusumman tarkistettua vaikka lapset olisi jo väsähtäneet kauppareissuun. Ja toinen odottaisi uusista vaipoista huolimatta taas vaipanvaihtoa.
(Lähi)K-Market tekee tätä systemaattisesti . Olen pariin kertaan asiasta maininnut, josko korjaisivat hyllyihin oikeat hinnat. Pari kertaa lähdetty samantien korjaamaan. Seuraavalla kerralla ei mitään muutoksia ole tehty. Näistä maininnut aina vasta, kun olen maksanut , enkä siis ole mitään korjauksia kuittiin vaatinut( eipä niitä kyllä ole siinä vaiheessa oma-aloitteisesti tarjottukaan). Pariin otteeseen olen hyllystä löytyneen homeisen juustopaketin ottanut mukaan ja antanut kassalle ihan hyvää hyvyyttäni. Ei kiitosta. Nykyisin huvitan itseäni seuraamalla työntekijöiden ilmeitä ja pokkaa, kun on päivänselvää että tarkoituksellisesti kusetetaan asiakkaita. Kaupan nimen jätän mainitsematta, vaikka mieli tekisi. Painavat ostokset haen tästä, ruoat todellakin muualta 👌
Ja puolet kauppakerroista ei plussa-kortti muka toiminut ja alennuksia ei saanut. Vaikka näytti kortin ja se toimi mutta kuitissa ei sitten näy että olisi toiminut