Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maaseudulla muistellaan niin paljon menneitä aikoja?

Vierailija
24.03.2023 |

Olen kasvanut maaseudulla, muuttanut lukion jälkeen jo pois vuosikymmenet sitten, mutta käyn säännöllisesti seudulla, kun siellä on sukulaisia paljon.

Olen ihmetellyt monta kertaa, minkä takia maalla tuntuvat ajatukset suuntautuvan niin paljon menneeseen. Paikallislehdessä ja esimerkiksi oman kotiseutuni aktiivisessa Facebook-ryhmässä on todella paljon tätä vanhojen muistelua, kerrotaan mitä vuosikymmenet sitten on tapahtunut jossakin hiihtokisassa tai kyläkokouksessa, linkataan Face-ryhmään vuosikymmenten takaisia lehtileikkeitä ja kertoillaan jostain 60-luvulla tapahtuneista asioista... Siis ihan silmiin pistävän paljon!

Minkä ihmeen takia? Tämähän antaa koko kylän toiminnasta ihan väärän kuvan, sillä siellä asuu kyllä nuortakin porukkaa, on uusia robottinavetoita ja tilamyymälöitä, kaikenlaista ihmiset kuitenkin puuhaavat ja tekevät, perustavat pienyrityksiä, remontoivat ja sisustavat upeasti vanhoja taloja jne - Minua ulkopaikkakuntalaista, mutta kuitenkin seutua tuntevana, haluaisin paljon mieluummin lukea näitä tuoreita kuulumisia kuin muisteloita vuoden 72 juhannuskokosta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo Facebook-ryhmän vanhojen muistelu johtuu varmasti suureksi osaksi siitä, että kyseisessä sosiaalisessa mediassa kirjoittelevat nykyään pääasiassa +70-vuotiaat ihmiset, jotka lähinnä vanhojen koulukavereiden ja sukulaisten kanssa hakevat yhteyttä eläkepäiviensä iloksi. Eikä siinä tietysti ole mitään pahaa! Olen itse kohta viisikymppinen, mutta Face ei enää pariin vuoteen ole tuntunut omalta somelta. 

Vierailija
2/3 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kaikki paremmin ja maaseutu voimissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta uutista saa robottinavetasta? Pienillä paikkakunnilla tapahtuu vähän, joten jotta saa lehtiin täytettä pitää kaivaa juttuja naftaliinista. Ja kun suurin lehtitilaajajoukko on vanhemmat ihmiset niin he mielellään muistelevat nuoruusvuosiaan.