Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin työnhakuvelvoite, mitä 3 kk:n jälkeen?

Vierailija
22.03.2023 |

3 ekaa kuukautta tuli täyteen ja tietokantaan on kirjattu haetut paikat. Nyt on seuraava 3 kk.n jakso alkanut, mutta tietokantaan ei ole avautunut uusia valikoita, joihin voisi täyttää hakemiani paikkoja. Miten tämä oikein menee? Te-toimistosta ei myöskään ole soitettu. Miten yleensä toimivat, eli soittavatko nyt pian, vai kuinka kauan tähän voi mennä? Nythän en voi siis ilmoittaa hakemiani työpaikkoja minnekään tällä hetkellä, enkä oikeasti tiedä, mitä tulee tapahtumaan.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jatkuu. Tai sitten kuntouttavaan.

Vierailija
2/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi tulee ihan kohta hakemaan sinut vankilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut?

Itselle oikein soitettiin ja pidettiin puhelinpalaveri.

Vierailija
4/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tulee yhteydenotto, jaksa vain odottaa. Voit harrastaa sen väliajan omatoimista työnhakua. 

Se sun suunnitelma päivitetään, odota vain että työkkäri soittaa. Sulle tarjotaan jotain palvelua ja laitetaan uusi kolmen kuukauden velvoitejakso... Jos olet ollut yli vuoden työttömänä, sut saatetaan siirtää kunnan työllistämistoimien alaisuuteen, siellä sulle tarjotaan palveluita ja jos et niihin palveluihin mene, niin sitten laitetaan kolme kuukautta työnhakua. Ei tästä systeemistä pääse eroon kuin työllistymällä tai opiskelemaan tai eläkkeelle siirtymällä tai kuolemalla. Tai jättäytymällä työmarkkinoiden ulkopuolelle...

Vierailija
5/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut?

No minulle ei ole soitettu, ja mietinkin että millä aikataululla soittavat. Helsingissä asun.

Vierailija
6/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut?

Mulla oli kolme yli tunnin puhelinpalaveria kuukauden sisään.

Sitten sanoin, etten jaksa jauhaa enää, älä soittele.

Vierailija
7/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haetut paikat voi kirjata myöhemmin.

Vierailija
8/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle tulee yhteydenotto, jaksa vain odottaa. Voit harrastaa sen väliajan omatoimista työnhakua. 

Se sun suunnitelma päivitetään, odota vain että työkkäri soittaa. Sulle tarjotaan jotain palvelua ja laitetaan uusi kolmen kuukauden velvoitejakso... Jos olet ollut yli vuoden työttömänä, sut saatetaan siirtää kunnan työllistämistoimien alaisuuteen, siellä sulle tarjotaan palveluita ja jos et niihin palveluihin mene, niin sitten laitetaan kolme kuukautta työnhakua. Ei tästä systeemistä pääse eroon kuin työllistymällä tai opiskelemaan tai eläkkeelle siirtymällä tai kuolemalla. Tai jättäytymällä työmarkkinoiden ulkopuolelle...

Olen ollut työttömänä 3 kk.

Vierailija
9/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa minua ainakin odottaa jonkinlainen suunnitelman tarkistuspalaveri tai jotain siihen suuntaan. Lisäksi tietysti soittelevat parin viikon välein.

Vierailija
10/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. 3 kk mennyt ohi jo muutama kk sitten. ei mitään, ei yhteydenottoja, Suuri kusetus poliitikoilta.

Vierailija
11/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut yhden kieltävän vastauksen niistä paikoista mihin olen lähettänyt cv;n ja sekin oli sairaala. Yksityiset ei ole lähettänyt mitään paluupostia joten onneksi tässä ei ole sellaista systeemiä että kieltävät vastauksetkin pitäisi merkitä sillä niitä ei edes lähetetä.

Vierailija
12/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siltä pitänyt olla 2 viikon välein alkuhaastatteluja vai miten? Ja sen jälkeenkin kovasti yhteyksissä jotta voidaan asetella vaatimuksia ja vahdata toteutumisia..

Otat vaan rauhassa, koko työnhakuvelvoitetta ei olla asetettu kuin puolelle ja osalle se on jäänyt kuulemma asettamatta ihan siitä syystä että työttömään ei ole saatu yhteyttä. Pelleilyä koko malli.

Vierailija
13/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa minua ainakin odottaa jonkinlainen suunnitelman tarkistuspalaveri tai jotain siihen suuntaan. Lisäksi tietysti soittelevat parin viikon välein.

Minulle ei siis ole soiteltu tämän 3 kk:n aikana. Kun jäin työttömäksi, soitti virkailija kerran, jolloin hän selosti tämän työnhakuvelvoitteen, miten ilmoitetaan jne. En ole puhunut puhelimessa te-toimiston kanssa koko tänä aikana, olen vain merkannut tietokantaan, mistä olen hakenut töitä.

Vierailija
14/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko osa-aikatyössä? Osa-aikatyössä olevan tarvitsee hakea 1 paikkaa 3kk aikana. Uusi valikko varmaan lisätään sitten kun sinulle tulee työnhakukeskustelu edellisen 3kk jälkeen. Näin minulla on mennyt osa-aikatyössä. Jos sinulla on sama tilanne niin te-toimisto ottaa kyllä yhteyttä sinuun kun kerkiävät.

Vierailija
15/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko osa-aikatyössä? Osa-aikatyössä olevan tarvitsee hakea 1 paikkaa 3kk aikana. Uusi valikko varmaan lisätään sitten kun sinulle tulee työnhakukeskustelu edellisen 3kk jälkeen. Näin minulla on mennyt osa-aikatyössä. Jos sinulla on sama tilanne niin te-toimisto ottaa kyllä yhteyttä sinuun kun kerkiävät.

En ole osa-aikatöissä, vaan olen tämän 3 kk:n aikana ollut työtön työnhakija. Minulla on ollut se ihan normaali 4 työpaikan hakuvelvoite /kuukausi

Vierailija
16/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siltä pitänyt olla 2 viikon välein alkuhaastatteluja vai miten? Ja sen jälkeenkin kovasti yhteyksissä jotta voidaan asetella vaatimuksia ja vahdata toteutumisia..

Otat vaan rauhassa, koko työnhakuvelvoitetta ei olla asetettu kuin puolelle ja osalle se on jäänyt kuulemma asettamatta ihan siitä syystä että työttömään ei ole saatu yhteyttä. Pelleilyä koko malli.

Juu, piti olla mutta kun niitä palkattuja on lähtenyt niin paljon liian hektisen menon takia, siis liki 180 asiakasta per virkailija aluksi, elikkä niille ketkä jääneet painiskelevat varmaankin reippaasti yli 200 asiakkaan asioita hoitaessa. Yritä siinä pitää jotain tapaamisia kaikkien kanssa.

Viimeksi minulle soitti taas uusi virkailija (nyt kolmas menossa) ja siitäkin on vähintään kaksi kuukautta ja puhelu kesti 10 minuuttia.

Vierailija
17/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat vain rauhassa, että soittavat. Kyllä ne varmasti jossain vaiheessa yhteyttä ottavat. Ei paniikkia, kaikki hyvin.

Vierailija
18/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen , että menit TE kikka kolmoseen, muistitko laitta rastin pikkuruiseen ruutuun, että, olet tehnyt tehtävän, eli hakenut niitä 3 tehtävää.

Ei auta että täytit ne 3 tehtävää!!!

Ne on juonia väkeä millä tiputetaan pois systeemistä, jotta rahaa säästyis.

Näin taisi sulla käydä...

Vierailija
19/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen , että menit TE kikka kolmoseen, muistitko laitta rastin pikkuruiseen ruutuun, että, olet tehnyt tehtävän, eli hakenut niitä 3 tehtävää.

Ei auta että täytit ne 3 tehtävää!!!

Ne on juonia väkeä millä tiputetaan pois systeemistä, jotta rahaa säästyis.

Näin taisi sulla käydä...

Hahah. Siinä lomakkeella ei pääse etenemään, jos ei tuohon mainitsemaasi kohtaa ole vastannut. Lomakkeen lähettäminen ei onnistu, jos pakollinen tietokenttä on täyttämättä.

Vierailija
20/51 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, miksi ihmiset eivät kouluttaudu lähihoitajiksi ja työllisty? Se sijaan roikutaan vaan työkkärin listoilla vuodesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän