Hyväksyisitkö puolisosi alanvaihtoa?
Erityisesti silloin, jos yleisesti arvostettu, ehkä akateeminen, ala vaihtuisi esim. vähemmän arvostetuksi ja matalammalla palkalla? Ilman suurta muutosta puoliso voisi henkisesti todella huonosti.
Kommentit (20)
Totta kai, mutta ei sellaiseen tarvita puolison hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita, mutta vois olla rankkaa olla sellaisessa suhteessa jossa ei tule hyväksytyksi. Tai olisi rankkaa olla sellaisessa suhteessa jossa ei hyväksyisi sitä toista sellaisenaan.
Mikä on akateeminen ala? Joku tehtävä yliopistossa?
Jokaisella on oikeus tehdä omat elämänsä valinnat ja päätökset. Eihän puoliso voi niitä sanella.
Tietenkin. Puolison hyvinvointi ja onnellisuus olisivat huomattavasti tärkeämpiä, kuin status. Ei siis tällä hetkellä ole puolisoa, mutta jos olisi niin tietenkin hyväksyisin.
Jos mies olisi aina vaatinut, että yhteiset kulut pitää maksaa puoliksi, niin kysyisin, miten se onnistuu häneltä opiskeluaikana.
Ajattelen, että jokainen saa valita itse ammattinsa, työnsä ja mahdolliset alanvaihdot.
Tietysti hyväksyisin, pois lukien onlyfans-seksiura jms.
Ei ollut mun homma hyväksyä, kun mies kertoi hyppäävänsä oravanpyörästä pois. Myi hyvin tuottavan firmansa ja ryhty muusikoksi. Onhan tuo muusiikki ollut aina harrastuksena, mutta nyt se on leipätyö. Stressitön mies. Ihan uuden siipan sain ja upeeta on ollut. Edes korona ei häirinnyt.
Meillä mies hyppäsi oravanpyörästä ja vaihtoi alaa puutarhuriksi. Tulot tippui kuussa 4500e.
Nykyään tienaa noin 500-800e kk.
Aika koville ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolison tuki on tarpeen. Pelkkä hyväksyntä ei ole riittävä.
Taloudellinen tuki tarvitaan jos alalla tienaa vähemmän kuin esimerkiksi entisen alan ansiosidonnaisista irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaako kukaan täysjärkinen tällaiseen että ei hyvåksy.
Naisille olisi kova tilanne kun tulisi useiden tonnien pudotus elintasossa.
Ei sitä monikaan nainen katselisi kun mies menisi MC Donaldsiin myymään purgereita tonnin kuukausi tuloilla.
Sukupuoliasia. Miehet hyväksyisi alan vaihdon, mutta nainen ei hyväksyisi.
Koska tulot putoaa.
Jokainen valitsee työnsä itse
, siihen ei pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista
Aikuinen ihminen päättää itse, mitä tekee työkseen. Minä vaihdoin akateemisen työn huonommin palkattuun duunarityöhön ja se oli vain ilmoitusasia.
Se ei kuule mun hyväksyntääni asiaan tarvitse. Hänen elämänsä ja hyvinvointinsa.
Vastaako kukaan täysjärkinen tällaiseen että ei hyvåksy.