Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhä opiskelija sais rahaa 1000€ kuukaudessa ilman opintolainoja?

Vierailija
20.03.2023 |

Onko mahdollista??

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa yhdessä viikonlopussa jos haluaa.

Vierailija
2/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onlyfans

Tarviiko välttämättä omalla naamalla vai riittääkö jos vaikka olis fursuitti ?

Vierailija
4/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tekemällä.

Tokmannikin antaa n.350€ brutto kun teet 6 tuntia päivässä 3 kuukautta, eikö oo reiluu

Vierailija
5/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet töitä sen 600 e edestä ja loput katat opinto- ja asumistuella.

Vierailija
6/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onlyfans

Tarviiko välttämättä omalla naamalla vai riittääkö jos vaikka olis fursuitti ?

Jos teet riittävän kiinnostavaa matskua niin voi riittää.

Vierailija
7/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa vanhemmille.

Vierailija
8/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei h*oraamista. Ne jutut kun voi tulla myöhemmin vastaan. Oman alan töitä?

Vierailija
9/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos otat vaan keikkatöitä ihan vaikka kaupasta tai ravintolasta

Vierailija
10/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalla on usein kesälomaa toukokuun puolesta välistä syyskuulle. Lisäksi joulutauot yms.

Eli ajoittaa vuoden aikana töitä pääosin loma-ajoille. Ei kellään muullakaan aikuisella ole oikeasti lomaa monta kuukautta vuodesta.

Jaa palkka tasaisesti pitkin vuotta niin aika hyvin voi päästä tuohon 1000€/kk keskiarvoon.

Vierailija
11/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia erilaisia töitä opiskeluaikana tehtiin kesäisin. Kaupoissa, varastoissa, postinjakajana, hoitoapulaisena, siivoojana, oman opiskelualan töissä, tarjoilijoina.

Usein niin että kesällä muutama kuukausi ja osa teki myös viikonloppuna tai loma-aikoina tai jotkut iltaisin tai miten työkeikkoja sopikaan.

Vierailija
12/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär tienaa tuon verran opiskelun ohessa käymällä töissä. 14€/h tekee n 71h kuukaudessa. Tuo tarkoittaa joka lauantai täyttä vuoroa ja 2-3 iltaa viikossa. Toki tuo sitten vähentää opintotukea ja asumistukea jos menee rajan yli. 

Kesällä sitten pitkää päivää 2,5kk ja siitä kertyykin rahat jo pitkälle syksyyn. 

Vierailija
13/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö.

Vierailija
14/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana tein joskus viikonloppuisin töitä, niistä sai hyvät vuorolisät. Sunnuntaisin tuplapalkkaa. Muuten loma-aikoina töissä. Opiskelijana elinkustannukset olivat halpoja, kun matkaliput oli puoleen hintaan ja lounaat 2-3 euroa.

Vierailija
15/59 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN MITEN ON, ONKO MAHDOLLISTA VAI EIKÖ OLE? NYT KUNNON VASTAUKSIA VA  JA KIT?

Vierailija
16/59 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus käynyt seksityö mielessäni kunnes totean, että ei, arvostan itseäni, vaikka söisin pieniä kiviä elääkseeni. Olen hakenut syksyn aikana useita työpaikkoja osa-aikaisen myyjän työhön tai joulusesonkiin mm. Tokmannille opiskellessani nyt merkonomiksi. 

Yhteen paikkaan pääsin haastatteluun viikko sitten, ja puhelua odotellessa, että miten kävi. Viimeksi olin yhdessä työhaastattelussa kymmenen vuotta sitten hakiessani kesätöitä opiskelijana, mutta koskaan en tullut valituksi saati saanut useilta haastattelukutsua. Korkeintaan vain kelvannut puhelinmyyntiin, mutta nykyään olisi vaikeaa puhua puhelimeen 4-6 tuntia päivässä kuivan suun oireiden ja mahdollisen äänen käheytymisen takia. Juuri laitoin pari hakemusta Postin joulusesonkiin. 

Mietin välillä, että onko itsessäni vikaa hakijana ollessani autismin kirjolla: minunlaiselle ihmiselle työn hakeminen voi olla vaikeaa, mutta sen tekeminen ei ole mahdotonta. Olen tehnyt cv:n ja päivittänyt sitä. Olen hakenut tietoa, että mitä vastata "Miksi sinut pitäisi valita tähän työhön jne."-tyylisiin kysymyksiin. Hissipuheen laatiminen on minulle kiusallista, mutta sitä ei ole vielä pyydetty hakemuksessa. Minulla on kuitenkin elämässäni ollut yksi työpaikka ravintolassa extrana, eikä kukaan koskaan epäillyt autistisuuttani, vaikka kassatarjoilijana olin ihmisten kanssa tekemisissä.

Siivoustyö on poissuljettu, koska kärsin atopiasta ja olen herkistynyt erilaisille siivousaineille. Olen hakenut myös joulusesonkiin blokkariksi, sillä minulla on ensimmäinen koulutus ravintola-alalta. Kiva tietysti selkä ja kädet kipeänä tehdä sellaisia hommia, kun ei ole varaa siihen kaupungin kuntosaliinkaan. Saa nähdä, voiko aikuissosiaalityö auttaa minua harrastusasiassa koska haluan ylläpitää työkuntoani tulevaisuudessa, mikä heikkeni masentuessa. 

Niin stressaavaa, kun minulla on opintolaina maksettavana, mikä on kova hinta kolme vuotta sitten keskeytyneistä opinnoista (yritin myöhemmin opiskella yhtä alaa ravintola-alalta valmistumisen jälkeen) ja samaan aikaan harkitsen ostavani NorthRayn sinivalolasit kuivasilmäisyyden takia. Ei minulle vain riitä kirkkailla linsseillä varustetut silmälasit sinivalosuojalla, vaan tarvitsen tummemmat linssit. Ehkä joskus mahdollista ostaa ne lasit, joa edes silloinkaan. Onneksi sain edes apurahaa tietokoneeseen, joka on opiskelijalle välttämätön ja se on tärkeä väline myös työhakemuksia tehdessä. Opintolaina-asiankin olen saanut neuvoteltua uusiksi liittyen takaisinmaksuun.

Minulle vain on osunut musta-Pekka -kortti elämässä, kun löytyy Sjögrenin oireyhtymä, joka tuo kuluja kun on riskit tietyille ravintoainepuutoksille ja limakalvot kuivuvat, joiden takia syön tyrniöljykapseleita. Juuri tästäkin syystä hankkisin mielelläni lisätienestiä. En saanut edes alinta vammaistukea, koska toimintakykyni ei ole niin alentunut. En tiedä, olisiko autismi-diagnoosista ollut mitään apua kun sekään ei vaikuta huomattavissa määrin opiskelu- ja työkykyyn lukuun ottamatta työrajoitteisuutta. 

Tämän hetkinen etuus on työmarkkinatuki, joten syystäkin haettava työpaikkoja (tätä velvollisuutta pystyin onneksi lieventämään lääkärinlausuntoa vastaan), vaikka olen opiskelija. Olen varmasti hakenut enemmän kuin yhden työpaikan kolmen kuukauden välein. Ei vain saa kutsua edes haastatteluun lukuun ottamatta viime viikkoista.

Anteeksi pitkä vuodatukseni. 

Vierailija
17/59 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tekemällä töitä 20h kuukaudessa. Esim kaupan kassalla saa tuon. 

Vierailija
18/59 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus miten typerä kysymys. Ja tällä palstalla vielä ihmetellään että joku pitää nykyisiä opiskelijoita vetelinä ja saamattomina.

Vierailija
19/59 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tekemällä töitä 20h kuukaudessa. Esim kaupan kassalla saa tuon. 

Missähän kaupassa maksetaan 50€/h nettona? Itsekin hakisin mieluusti!

Vierailija
20/59 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos otat vaan keikkatöitä ihan vaikka kaupasta tai ravintolasta

En ole saanut vaikka kuinka paljon hakenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan