Kauppa varastaa
Kävin viikonloppuna paikallisessa marketissa,ostin litran kuohukermapurkin,alennus 30%,Juustoa pienen palan,alennus 30%,kumpaakaan alehintaa ei huomioitu kauppalaskussa,kauppias saa siis varastaa.Kummassakin tuotteessa oli punalappu hyvin esillä.Huomasin vasta kotona jälkeenpäin "virheen",punalaput olin jo heittänyt pois,joten on myöhäistä korjata asia.Olkaa tarkkana ja tarkistakaa kuitit.Entäpä,jos minä varastan kauppiaalta,menee poliisijutuksi.
Kommentit (6)
Jos kyseessä olisi joku rikos, niin se olisi petos, ei varkaus.
Oikeastihan tietenkään mitään rikosta ei ole tapahtunut, vaan kyse on ihan vaan inhimillisestä erehdyksestä. Petos ja varkaus ovat vain tahallisina rangaistavia, eli ei ole olemassa tuottamuksellista petosta tai varkautta.
Näissä alennus olisi ollut 3,50e mielestäni aika paljon vanhoista tuotteista.
Palstalaisten mielestä on ok,kun kauppa tekee kaksi kertaa saman virheen,turhaapa valitin.
Varasta takaisin. Sinulla on oikeus siihen. Kauppiaat ovat ahneita por&saita.
Etkö katso mikä hinta kassaan ilmestyy? Minä katson. Sitäpaitsi laitan kaikki aletuotteet viimeiseksi nauhalle ja tarkistan kuitin HETI kun olen raivannut maksetut tavarani kärryyni takaisin. Tuotahan tapahtuu muuten joka kerta kun kassa ei ole ajan tasalla aletuotteista. Itselläsi se vastuu on, kassa vetää hinnoitellun tavaran eikä katso jokaisen tavaran hintaa - ei kassa sellaista ehdi tehdä.
Videokuvaa kaupassakäyntisi kuten minä. Se kannattaa aina.