G: Mitä ehkäisyä käytät ja miksi?
Kommentit (16)
Meillä on 2 hoidoilla saatua lasta, joita tehtiin 5 vuotta. Kolmas lapsi olis ihan ylläri. Mutta ei taida tulla luomusti. Olen kyllä ihan tyytyväinen, ettei tarvi laittaa kierukkaa tai popsia hormoneja.
en halua käyttää hormoneja, kondomi on kamala jne...
mä olen ollut oikeestaan aina ilman ehkäsyä, joskus käytettiin kondomia. Olen miettinyt, että joskus jos ehkäsyä tulen tarvitsemaan, ni mikä ois se paras vaihtoehto. Mulla on migreeniä, joten senkin takia varmaan osa vaihtoehdoista on pois suljettuja. Ja toistaseks ei muutenkaan mikään vaihtoehto kuulosta kivalta...=/
tulinpa nyt ajatelleeksi, että eipä oo ollutkaan nyt kun en oo pillereitä popsinut. hmmm...
Jos migreeni jatkuu kun rupean pillereitä käyttämään, niin taidankin harkita muita vaihtoehtoja...
-2-
En halua hormooneja, kolmas lapsi on aikeissa pistää tilaukseen ensi kesänä. Siistiä kun miehen sperma ei valu jälkeenpäin.
selibaatti. Siksi koska se on 100% varma.
Lääkityksen takia joutuisin tekemään abortin jos tulisin raskaaksi. Tuo on tilastollisesti varmin ehkäisy
Ei käy hormoonivalmisteet, eikä lapsi ole kauhistus. 2 vuotta mennyt näin.
- ei menkkoja
- halutaan vielä yksi lapsi, muttei muutamaan vuoteen.
- pitkässä käytössä halpa (~30 ¿ vuodessa eikä tarvi käyttää kuukautissuojia...)
e-pillereitä, koska kortsua inhoan, patentex oval ei sovi (tulee sivuvaikutuksena kirvelyä, kuumotusta jne.) ja kierukka tuntuu jo ajatuksen tasolla vastenmieliseltä. E-pilleritkään ei mulle kovin hyvin sovi:( että en tiedä sitten, miten jatkossa jos e-pillerit joskus lopetan...
Hormoonitoimintani menee pillereistä sekaisin ja pillerit tekee minut haluttomaksi.
Ennen käytin e-pillereitä, mutta niistä tuli liikaa sivuoireita: välivuotoja, seksihaluttomuutta... Milloinkaan en enää aio käyttää mitään hormoniehkäisyä, joten hormonikierukkakin on pois laskuista. Mies ei tykkää kortsuista, mutta saa luvan kestää. Minä olen huolehtinut ehkäisystä 8 vuotta, nyt on sen vuoro.
muisteta, vauvaa ei tällä hetkellä ole toiveissa ja pillerit luotettava ja " helppo" vaikka niistä mulle tuleekin haittavaikutuksia. Mutta jos nyt kestäis ne vuoden verran niin sitten vois jättää ehkäsyn kokonaan pois :)
Jos lapsilukunne on täynnä ja tilanne tuo niin eikö kannattaisi harkita sterilisaatiota? Minulle tehty ja monille tutuille niin minä tunnen vain kierukan käyttäjiä joilta ehkäisy pettänyt...