Äsken joku soitti tuntemattomasta numerosta- kun soitin takaisin niin väitti ettei ole soittanut ..
Äsken mulle soitti joku tyyppi numerosta, jota ei löytynyt mistään. Kun sitten soitin takaisin, sieltä vastasi joku mies, joka väitti ettei ole soittanut minulle. Sanoin, että minulla soi äsken puhelin ja soitin takaisin siihen numeroon, mistä hän soitti. Väitti tylysti taas ettei ole soittanut.
Miten voi olla mahdollista? Tuskin se puhelin itsestään soittaa. Tuntuu kyllä aivan uskomattomalta.
Osaako joku fiksumpi ihminen kuin minä kertoa mikä tämä juttua on?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Huijaussoitto jossa näkyy random numero. Mies puhui siis ihan totta.
Mutta miksi ylipäätään vastasi, jos oli huijaussoitto? Luulisi, ettei olisi itse sitten vastannut.
Ap
Huijaussoitto tarkoittaa sitä, että se huijaritaho on tietyillä tietoteknisillä kikoilla saanut näyttämään, että soitto tulee tosta nrosta. Oikeasti on tullut jostain ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi ylipäätään vastasi, jos oli huijaussoitto? Luulisi, ettei olisi itse sitten vastannut.
Ap
Huijari arpoo jonkun numeron josta soittaa sinulle. Ihan satunnaisia numeroita.
Sinä soitat takaisin, se satunnainen numero sattui olemaan tämän henkilön oikea numero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHuijari arpoo jonkun numeron josta soittaa sinulle. Ihan satunnaisia numeroita.
Sinä soitat takaisin, se satunnainen numero sattui olemaan tämän henkilön oikea numero.
Tämä. Jopa joillain vanhoilla puhelimilla pystyi asiaan vihkiytynyt muuttamaan numeronsa.
Sano seitsemän jotain numeroa 0-9.
Laita eteen 050, 040 tai 045 -> on todennäköisesti jonkun puhelinnumero.
Huijari laittaa samalla tavalla tietokoneella näkyväksi numeroksi jonkun satunnaisen numeron, joka voi olla tai olla olematta jonkun oma numero.
Jos et vastaa, näyttää että puhelu on tullut tuosta satunnaisesta numerosta. Jos olisit vastannut, olisi hän yrittänyt huijata sinulta pankkitunnukset.
Aina kannattaa mieluummin vastata tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun, muttei koskaan soittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hä?
Ei todellakaan nykypäivänä kannata soittaa tuntemattomiin numeroihin takaisin. Jos joku on oikealla asialla, niin soittaa takaisin kyllä, jättää vastaajaan viestin tai lähettää tekstiviestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, väännän rautalangasta: teitä molempia on huijattu. Mieheltä on varastettu puhelinnumero, jota on käytetty sinulle kohdistettuun huijaussoittoon.
Vierailija kirjoitti:
Laita eteen 050, 040 tai 045 -> on todennäköisesti jonkun puhelinnumero.Huijari laittaa samalla tavalla tietokoneella näkyväksi numeroksi jonkun satunnaisen numeron, joka voi olla tai olla olematta jonkun oma numero.
Jos et vastaa, näyttää että puhelu on tullut tuosta satunnaisesta numerosta. Jos olisit vastannut, olisi hän yrittänyt huijata sinulta pankkitunnukset.
Ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kellään ajatusta?
Ap
Siis etkö sä lue näitä vastauksia ollenkaan vai etkö ymmärrä lukemaasi? Sulle on ratakiskosta väännetty jo asia.
Tuntemattomiin numeroihin ei kannata soittaa takaisin, etenkään jos sitä numeroa ei löydy mistään. Eri asia jos tietää että esim lääkäri on soittamassa annetulla puhelinajalla.
Lääkäri soittaa varatulla ajalla tuntemattomasta. Poliisi myös mutta koska tahansa.
Mun äidin puhelinnumero oli varastettu / kaapattu. Se tuli ilmi kun joku jolle tämä varas oli yrittänyt soittaa useita kertoja laittoi äidille viestiä ja kyseli kuka oikein olet kun jatkuvasti pommitat. Äiti oli ihmeissään että ei hän ole soitellut ja päätti sitten ottaa yhteyttä omaan operaattoriin. Sieltä näkivät että äidin numeroa oli käytetty noin kuukauden ajan epämääräisiin juttuihin. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi numeron sulkeminen ja puhelinnumeron vaihtaminen. Ja pyysivät seuraamaan tarkasti että ei tule mitään epämääräisiä tililtä veloituksia jolloin tietysti heti yhteys pankkiin. Eli puhelinnumeron kaappaaminen todellakin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita eteen 050, 040 tai 045 -> on todennäköisesti jonkun puhelinnumero.Huijari laittaa samalla tavalla tietokoneella näkyväksi numeroksi jonkun satunnaisen numeron, joka voi olla tai olla olematta jonkun oma numero.
Jos et vastaa, näyttää että puhelu on tullut tuosta satunnaisesta numerosta. Jos olisit vastannut, olisi hän yrittänyt huijata sinulta pankkitunnukset.Ei ole mahdollista.
Olen ollut töissä paikassa missä tehtiin juuri näin. Siis ihan asialla oltiin, laitettiin esim. Yrityksen vaihteen numero näkymään, kun työaikana soittaa omalla työkännyllä.
Ja aina välillä tuli ihmisille kirjoitusvirheitä ja sitten etsittiin, missä se jonkun satunnaisen pihtiputaan mummon numero kummittelee. Varsinkin, kun ilmoitukset oli, joskus kesäkuussa tuli puhelu, en muista soittiko minulle vai pojan kännykkään tai mitään.
Toki toiminta suljetaan, puhelut niistä oikeista numeroista estetään ja asiaa tutkitaan, jos näin tekee jatkuvasti väärillä numeroilla, mutta aika monta huijaussoittoa voi tehdä ja uusia numeroita joita voit muokata voi ostaa netistä muutamalla eurolla.
Tarvitset:
VoIP numeron, joltain palvelutarjoajalta
Ohjelmiston, jolla numeroa voi muokata. Ei ole vaikea koodata, jos ymmärrät miten nykyinen puhelintekniikka toimii.
Sitten voit vaikka joka puheluun laittaa uuden numeron.
Sillä lailla ne puhelinmyykätkin toimii, soittavat aina samasta puhelimesta, johon ovat operaattotilta ostaneet kasan numeroita ja aina joka päivä soittavat hieman eri numerosta. Olet varmaan huomannut, kun estät numeron 045 xxxx111, niin huomenna tulee puhelu 045 xxxx113 jne. Ja tämä on ihan luvallista,.kaikki ne numerot ovat sen firman käytettävissä. Huijari ei vaan kysy lupaa siltä oikealta ihmiseltä, vaan laittaa satunnaisen numeron.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin puhelinnumero oli varastettu / kaapattu. Se tuli ilmi kun joku jolle tämä varas oli yrittänyt soittaa useita kertoja laittoi äidille viestiä ja kyseli kuka oikein olet kun jatkuvasti pommitat. Äiti oli ihmeissään että ei hän ole soitellut ja päätti sitten ottaa yhteyttä omaan operaattoriin. Sieltä näkivät että äidin numeroa oli käytetty noin kuukauden ajan epämääräisiin juttuihin. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi numeron sulkeminen ja puhelinnumeron vaihtaminen. Ja pyysivät seuraamaan tarkasti että ei tule mitään epämääräisiä tililtä veloituksia jolloin tietysti heti yhteys pankkiin. Eli puhelinnumeron kaappaaminen todellakin on mahdollista.
Puhelinnumeron varastaminen ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinnumeron varastaminen ei ole mahdollista.
Tämä!