Miten kertoisit lapsille sisaruksen kuolemasta?
Lapseni kuoli siis ennen kuin näitä kahta oli. Mikä olisi sopiva ikä?
Kommentit (7)
Näin asia olisi lapsille luonnollinen, eikä tulisi jossain vaiheessa yllätyksenä ja vaiettuna, pelottottavana asiana.
Otan osaa lapsenne menettämisen puolesta.
oli jotain 15v- .... sitten kun asian oikeasti ymmärtää. Ei alle 10 v ikäisenä
Jos ihan pieniä, niin minusta olisi helpointa kun asia olisi aina läsnä... Eli kotona olisi kuvia esillä jne ja lapsille selitettäisiin, että heillä on sisar taivaassa ja niin edelleen. Ei varsinkaan pienille lapsille tarvitse kovin syvällisesti asiaa kertoa... Kun asia on aina läsnä ja tiedossa, lapsen on helppo se hyväksyäkin...
Eli niin kauna kun muistan on vanhempi veli mainittu asiayhteyksissa ihan normaalisti, en muista milloin asiasta olisi " kerrottu" , enkä usko että sitä on virallisesti koskaan kerrottukaan vaan se on vaan aina ollut niin. Haudalla ollaan käyty perheenä juhlapyhinä, mutta ei tosiaankaan rampattu, äiti käynyt yksin enemmän ei muiden lasten kanssa. En ymmärrä miksi pimittää asiaa. Asia ei ole koskaan ollut minulle tai muille sisaruksille mitenkään ihmeellinen.
Miten asia on voitu salata sinulta noin kauan? Kaikki sukulaiset ja tuttavatkin juonessa mukana? EI valokuvia ei mitään muistoja?
jonka äiti antoi adoptoitavaksi puolivuotiaana. Tuttava oli silloin vajaa 2v eikä muista koko asiasta mitään. Asia selvisi vasta perunkirjoituksissa kun äiti menehtyi
Vierailija:
Miten asia on voitu salata sinulta noin kauan? Kaikki sukulaiset ja tuttavatkin juonessa mukana? EI valokuvia ei mitään muistoja?
kertoi minulle siinä vaiheessa kun aloin odottamaan esikoistani 19 vuotiaana...
mun mielestä oli ihan sopiva hetki, en näe syytä miksi minun olisi siitä pitänyt aiemmin tietää tai sitä murehtia, kuitenkin kiva että kertoi sitten kun koki tilanteen sopivaksi =)