G: Onko muilla huoli kasvanut raskauksien myötä?
Kolmatta odotan ja nyt on huoli vauvasta ollut kaikkein suurin. Luulisi ettei nyt ole aikaa olla " hysteerinen" Mietin että onko muillakin käynyt niin vai onko käynyt toisinpäin. Että osaa jo ottaa rennommin.
Tänään hoksasin lapsia nukkumaan laittaessa että miksi omalta kohdalta huoli on suuri. Ehkä olen vasta nyt todella tajunnut mitä arvokasta ja kerrassaan ainutlaatuista menettäisi.
Nyt on tullut pientä ruskeaa vuotoa..Se huolestuttaa tietenkin, huoh..
Verna rv 18+3
Kommentit (3)
Nyt kolmas raskaus meneillään, poika -04 ja keskenmeno -06. Esikoista odottaessa ei tullut mieleenkään, että joku voisi mennä pieleen, nyt pelkään ihan turhankin paljon. Kun liikkeet alkoivat tuntumaan rauhoittui minun mieleni jonkin verran. Minulla on ollut myös vuotoja, mutta ei enää vk 15-16 jälkeen (nyt rv 24), joten sekin on rauhoittanut mieltä.
Nyt kuudetta odottaessa olen entistä tietoisempi siitä miten moni asia voi mennä pieleen ja miten pienestä kaikki yleensäkin on kiinni!
Toisaalta osaan suhtautua asioihin,kipuihin ym entistä " selväjärkisemmin" ilman suurta paniikkia.
Tiedän hyvin ettei ole itsestään selvyys saada tervettä lasta ja onnistunutta raskausaikaa/synnytystä.
Mutta toiveissa kuitenkin kuudes,terve lapsi=)
Leanna+5 ja rv 23+
En tiedä vastaanko aivan siihen mitä kysyit, mutta tässä minun mietiskelyjäni..
minulla ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 13+ joten se huoli on ollut toisessa raskaudessa (tyttö 04) ja nyt tässä kolmannessa (rv 5+1). mutta huoli joka on kasvanut raskauksien myötä on se kuinka miettii onko lapsella kaikki hyvin sitten kun syntyy. Jotenkin ensimmäistä lasta odottaessa olin varma siitä että jos saisimme jollain tapaa erityislapsen niin olisimme tarpeeksi vahvoja ottamaan sen mitä annetaan ja rakastamaan lasta estoitta. Nyt tietenkin rakkautta riittää olipa lapsi millainen yksilö tahansa, mutta jotenkin on alkanut epäillä omaa jaksamista erityislapsen kohdatessa. Vieläkin uskon jossain määrin että olemme tarpeeksi vahvoja mutta sitä olen vain enemmän ajatellut tässä raskaudessa kuin edellisissä.
tulipas epäselvää tekstiä.. sori!
-emmilee