Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut työuupumusta?

Työmyyrä
17.03.2023 |

Minulla oli eilen kehityskeskustelu ja sanoin, etten jaksa enää. Kaksi entistä työkaveriani oli joutunut pitkille sairaslomille burn-outin takia ja sen jälkeen vaihtaneet toisiin hommiin. Olen tehnyt viimeiset kuusi vuotta laskutuksen perusteella keskimäärin 50% enemmän töitä kuin peruspalkkaani pääseminen vaatisi.

Sanoin asiasta pomolleni, joka oitis lupasi työkuorman pienentämistä. Tavoitelaskutusta laskettiin 30% ja saan jatkossa pitää kolme viikkoa ylimääräistä lomaa vuosittain. Pomo otti näköjään asian tosissaan, koska ilmoitti asian koskevan muitakin työkavereitani ja kirjoitti siitä meille kaikille sähköpostia.

Samaa työtä tekevä työkaverini vastasi siihen heti, että olisi pitänyt avata suunsa jo aiemmin ja oli kiitollinen linjanmuutoksesta. On kaiketi yhtä kuormittunut kuin minä, vaikka on paljon nuorempi.

Millaisia kokemuksia teillä on työuupumuksesta ja miten pomonne on asiaan suhtautunut? Itse olen todella kiitollinen nykyiselle pomolleni. Hän on paljon parempi ja ymmärtäväisempi kuin olin kuvitellutkaan. Minulla on näköjään käynyt parempi tuuri kuin olin kuvitellutkaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pomolla on valtuudet antaa 3 viikon vuosittainen ylimääräinen loma? Erikoinen yritys...

Vierailija
2/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen.

Tasan ei käy onnenpähkinät.

Omalla kohdalla ei lotkautettu korviakaan. Tämän jälkeen jouduin silmätikuksi ja savustuksen kohteeksi pomon toimesta ja lopulta otin lopputilin ja heittäydyin tyhjän päälle.

Vieläkin puistattaa kun muistelen vaikka aikaa mennyt 10kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä pomolla on valtuudet antaa 3 viikon vuosittainen ylimääräinen loma? Erikoinen yritys...

Osa urakkapalkasta muutetaan "ylityövapaaksi", vaikkei meillä ylemmillä toimihenkilöillä ole virallisia ylitöitä. Vai pitäisikö puhua saldovapaista? Kun on tehnyt 12 tuntista päivää, voi rahallisen korvauksen sijaan pitää ylimääräisiä vapaapäiviä.

Vierailija
4/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työuupumus johtuu johdosta, joka ei näe tekevänsä mitään väärää. Pomon tyyli on se että hyvä jos lähdet niin joku muu halukas pääsee tähän paikalle. Mun paikkani on siis hyvin haluttu. Kuormitusta ei muuteta vaan kokeillaan kuinka kauan mun psyyke kestää eikä se enää kauaa kestä.

Vierailija
5/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa urakkapalkasta muutetaan "ylityövapaaksi", vaikkei meillä ylemmillä toimihenkilöillä ole virallisia ylitöitä. Vai pitäisikö puhua saldovapaista? Kun on tehnyt 12 tuntista päivää, voi rahallisen korvauksen sijaan pitää ylimääräisiä vapaapäiviä.

Saldovapaat on eri asia kuin loma, mutta totta kai saldovapaat kuuluu pitää ilman mitään esimiehen erillistä päätöstä. Tai ottaa rahana. Itsekin asiantuntijatyötä tehneenä tuollainen urakkapalkka on minulle tuntematon käsite.

Vierailija
6/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kohta vuoden ollut jo saikulla, täysi romahdus tuli.

Vierailija
7/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi nainen joka suorittaa työnsä hampaat irvessä ja sitten itkee uupumusta. Huoh!

Vierailija
8/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työuupumus johtuu johdosta, joka ei näe tekevänsä mitään väärää. Pomon tyyli on se että hyvä jos lähdet niin joku muu halukas pääsee tähän paikalle. Mun paikkani on siis hyvin haluttu. Kuormitusta ei muuteta vaan kokeillaan kuinka kauan mun psyyke kestää eikä se enää kauaa kestä.

Luulen, että edellinen pomoni teki juuri noin ja työkaverit sitten jäivät sairaslomalle ja palkattiin uusia tilalle. Nykyinen pomo ymmärtää, että uusi kaveri ei tuota mitään ensimmäisen työvuotensa aikana, joten on firmalle tappiollista yrittää saada työntekijöistä kaikki irti.

Vierailija
9/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen loma ei auta yhtään mitään jollet muuta asennetta työhön. Lopeta suorittaminen ja päteminen!

Vierailija
10/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulet kolmessa ylimääräisessä viikossa toipuvasi niin ettei sama toistu?

Vierailija
11/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saldovapaat on eri asia kuin loma, mutta totta kai saldovapaat kuuluu pitää ilman mitään esimiehen erillistä päätöstä. Tai ottaa rahana. Itsekin asiantuntijatyötä tehneenä tuollainen urakkapalkka on minulle tuntematon käsite.

Me saadaan 1/3 laskutuksesta palkkana. Eli jos se ylittää peruspalkan, saamme sen osan urakkapalkkana. Edellisessä paikassa saatiin joko ylityökorvauksia tai vapaata.

Saldovapaat on tulkinnanvarainen asia, koska ylemmillä toimihenkilöillä on kokonaistyöaika.

Vierailija
12/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina työuupumus. AINA.

Vierailija
13/13 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen loma ei auta yhtään mitään jollet muuta asennetta työhön. Lopeta suorittaminen ja päteminen!

Eikö tuo ole muutos? Lomalla ei tehdä töitä, suoriteta eikä pädetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän