Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydämen muljahtelut, rintaranka jumissa

Vierailija
16.03.2023 |

Sydän on tässä jonkin verran muljahdellut, erityisesti huomaan kun olen levossa. Rintarankani on jätkkä, mutta tällä hetkellä erityisen jumissa. Onko muilla niin, että nämä muljahtelut tuntuvat selvemmin kun yläkroppa on jumissa? Olen hoikka ja holtertutkimus on tehty muutama vuosi sitten juuri näiden muljahdustuntemuksien takia. Silloin oli normaali tulos

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Viime syksynä.holter,ekg tehty, ei mitään hälyttävää. Ja levossa muljahtelee lähes päivittäin, rintarangan jumeista johtuu. Inhottava vaiva vaikka vaaratonta.

Vierailija
2/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Muita kokemuksia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on tuttua. Itsellä aina muljuu jos on jumissa. Siihen auttaa se että ei ole jumissa (:

Vierailija
4/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile seurata muljahtelua joko älykellolla tai verenpainemittarilla, joka seuraa rytmihäiriöitä ja eteisvärinää yms. Kun huomaat, että se on vaaratonta, rauhoitut, tai päinvastaisessa tapauksessa, hakeudut hoitoon.

Vierailija
5/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo, mulla myös jäykkä ja juminen rintaranka. Muljauksen saattaa aiheuttaa ihan vain kumartuminen tai kiertoliike. Ja muutenkin rytmihäiriöitä lisääntyy, kun rangassa tuntuu lukkoja. Olen yhdistänyt vaivan vagus-hermon pinteeksi.

Vierailija
6/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tässä taannoin pelkäsin olevan sydänkohtaus menossa. Yöllä piti lähteä paniikissa (rintaa kiristi ja käsi puutui) osastolle jossa ekg:ssä ei näkynyt poikkeavaa, sain rauhoittavaa mukaan ja seuraavana päivänä kävin lääkärillä. Lääkäri totesi että rintarangassa tulehdusta jossain kylkiluiden välissä.

Tämä oli ihan uus juttu vaikka olen selkä/hartiajumeista kärsinyt pitkään.

En kyllä ees enää muista alotusta että mitä kysyttiin, mutta tuli vaan mieleen 😁

Vierailija
7/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 oli rintaranka jumi n. 3v sitten. Heräsin aamuyöllä ja jalat kädet oli puutunut kaikki ja rytmihäiriöitä. Vähän jumppaili niin tunto alkoi palata soitin klo 8 päivistykseen oli viikonloppu. Oli ekana mielessä myös tuo sydänkohtaus. Kipu oli kova vasemman rinnasta aina lapaluuhun asti koko kylki. Tähän lihasrela kuuri niin auttoi. Hieronta/venyttely päivittäin. Tästä jäi kyllä joku vika että vasemman käden pikkurilli nimetön ja kämmensyrjä puutuu ja tunto lähtee jos tekee tietokonehommia tms pelailee yli 1-2h kerralla.

Vierailija
8/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Selän rullaus pyyhkeen tai pilatesrullan kanssa auttaa.

Vierailija
9/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarilla käynti auttoi myös rytmihäiriöihin, mulla oli koko yläkropan jumissa alunperin vasemman hartian työperäisen rasitusvamma takia. Muljahtelut jäi fyssarin hierontapöydälle muutaman käynnin jälkeen. Kannatti kyllä muutenkin!

Vierailija
10/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jumi aiheuttaa sen sydänjutun joillekin. Ellei ole muu syy. Ei veri kierrä tai muu, hermoradat on siellä. Mobilat, tolppa/kulma selän taa kotona hieromiseen ja burana? Lepo, stressittömyys, ei kofeiinia liikaa, ei kalaöljyä jne.

Vierailija
11/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tässä taannoin pelkäsin olevan sydänkohtaus menossa. Yöllä piti lähteä paniikissa (rintaa kiristi ja käsi puutui) osastolle jossa ekg:ssä ei näkynyt poikkeavaa, sain rauhoittavaa mukaan ja seuraavana päivänä kävin lääkärillä. Lääkäri totesi että rintarangassa tulehdusta jossain kylkiluiden välissä.

Tämä oli ihan uus juttu vaikka olen selkä/hartiajumeista kärsinyt pitkään.

En kyllä ees enää muista alotusta että mitä kysyttiin, mutta tuli vaan mieleen 😁

Sama. Kerran aivan kauhea kipu ja luulin jo että nyt on hetki koittanut.

EKG normaali. Tietzen syndrooma eli kivulias kylkiluu-rustorajan tulehdus. Tulee ja menee omia aikojaan.

Harrastan uintia.

Vierailija
12/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyssarilla käynti auttoi myös rytmihäiriöihin, mulla oli koko yläkropan jumissa alunperin vasemman hartian työperäisen rasitusvamma takia. Muljahtelut jäi fyssarin hierontapöydälle muutaman käynnin jälkeen. Kannatti kyllä muutenkin!

Fyssari hieroo huonosti ja vähän. Ellei ole joku varsinainen hieroja. Ei auta kaikille. Ja lisäksi väärä liike pahentaa joidenkin tilaa. Itsekin joku saa paremman hieronnan aikaan itselleen.

Vierailija
13/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilipallon pyörittelyä jalkapohjan alla voi vaikuttaa koko kehoon

Vierailija
15/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoamiten usein EKG on syytä tehdä? Minulle tehty 4 vuotta sitten, samalla Holter-tutkimus juuri näiden muljahdusten takia. Silloin tulos oli normaali. Nyt taas muljahtelee, mutta rintaranka on kyllä todella jumissa

Vierailija
16/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Joskus avattu tolpan tai ovenkarmin avulla selkää varovasti. Venyttelyä vähän. Sitten oli burana ja mobilat. Neste-suola-sokeri tasapaino, proteiini. Ei stressiä, ei alkoholia. Hyvä tyyny ja ergonomia. Kävely lyhyesti, ei ylipitkästi.

Vierailija
17/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoamiten usein EKG on syytä tehdä? Minulle tehty 4 vuotta sitten, samalla Holter-tutkimus juuri näiden muljahdusten takia. Silloin tulos oli normaali. Nyt taas muljahtelee, mutta rintaranka on kyllä todella jumissa

Up

Vierailija
18/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tennispallo tai nystyräinen kalvopallo seinän ja selän väliin, liikuttele siinä joka suuntaan niin helpottaa heti. Samaten kävelysauvoilla kulkeminen, se on se liike joka auttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi