Järkyttävä väsymys, jos syön päivällä ruoan niin en jaksa sen jälkeen enää tehdä mitään muuta kun torkkua sohvalla!! Miksi?
Ei tule mitään. Söin klo 12 ja en ole sen jälkeen saanut mitään aikaiseksi, voisin vaan nukkua! Mikä ihme vaivaa?
Kommentit (22)
Mittaa sun verensokeri.
Itse en syö päivällä leipää enkä hiilareita. Ne väsyttää.
Verensokeri koholla. Varmaan esidiabetes. Jalkoja särkee myös. Pitäisi mennä verikokeeseen...
Kannattaa käydä juttelemassa lääkärille. Jos diabetes niin saat hoidon ja voit paremmin 🙂
Sama juttu, jos syön lounaalla pastaa/riisiä/perunaa tai jotain muuta nopeaa hiilaria. Verensokeri alkaa heitellä. Mutta esim. munakas tai salaatti ei väsytä päivälläkään.
Verensokerit! Ei lämmintä ja raskasta ruokaa päivällä, vain kylmä ja kevyt lounas.
Ylensyönti on epäterveellistä. Siinä ei muu auta, kuin ottaa maha syliin ja köllähtää itsensä viereen päiväunille.
Tässä nyt ei käy ilmi, että mitä ateriasi sisältää ja kuinka paljon. Siitä saattaa löytyä vastaus. Kuten myös siitä, että harrastatko liikuntaa ylipäätään, tai kuinka plösö olet.
Kakkostyypin diabetes minuakin väsytti, varsinkin syömisen jälkeen. Toinen väsymyksen aiheuttaja mulla on ollut B12-vitamiinin puutos, siihen tosin voi liittyä muistin pätkimistäkin. Onhan niitä monta muutakin mahdollista syytä. Varaa siis aika lääkärille, että pääset labratesteihin.
Elimistösi tuottaa liikaa insuliinia ja se vetää sokerit pois verestä liian kanssa. Verensokeri laskee -> väsyt.
Myös muut hormoniepätasapainoon liittyvät ongelmat voivat aiheuttaa saman vaikutuksen.
Mulla sama, lisäksi voimakkaita lihas- ja nivelkipuja ympäri kroppaa. Mun paastosokeri oli jo puolitoista vuotta sitten n. 6, mutta mitään seurantaa tms. ei laitettu, koska oli vielä ns. viitteissä, vaikkakin noussut vuosien aikana koko ajan korkeammalle. Koen, etten työterveydestä saa apua, eivät aina edes tutki, saati kirjaa kerrottuja asioita. Syön liian hiilaripitoisesti ja olen koukussa energiajuomiin, joita menee päivittäin. Olen läski varsinkin keskivartalosta. Jos syön irtokarkkeja, lähtee lähes taju ja pitää nukkua pari tuntia. Ajattelin yrittää vielä kerran työterveyttä ja aloittaa keto/karnivore -ruokavalion. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa.
Täällä sama juttu, ollut jotain vuoden verran. Välillä tuntuu, että on helpompi olla syömättä.
Minua on väsyttänyt aina lounaan jälkeen. Siis ihan lapsenakin jo. Nukahdin joskus tunnille ruokailun jälkeen. Olen hoikka. En tiedä tuohon mitään muuta vinkkiä kuin syödä hieman kevyemmin. Hiilarien laadulla ei ole merkitystä.
2-tyypin diabetes ehkä tuloillaan - kannattaa käydä mittauttamassa pitkäaikaissokeri varmuuden varalta.
Vireystila laskee muutenkin iltapäivää kohden ja varsinkin jos syö ison annoksen hiilihydraattipitoista ruokaa. Väsyttää hirveästi ja lisäksi vatsa turpoaa.
Kokeile syödä reilusti vähemmän. Kyllä hiilihydraattien karsiminen vaikuttaa kovasti vireystilaan. Kokeilin pari viikkoa. Olo oli hyvä mutta itsekuri ei riittänyt.
Syöt liian raskaita aterioita. Syö kevyemmin
ja pienempiä aterioita, niin ei väsytä.
Mulla sama. Syöminen väsyttää. Aina.