Pelasin rahani. Suljin kaikki pelitilit. 30€ rahaa yli kuukaudeksi. Miten selvitä?
En halua pelata enää koskaan. Suljin pelitilit totaalisesti ja nyt on edessä sitten poikkeuksellisen ankarat viikot talouden osalta.
Tilillä on rahaa vajaa euro ja käteisenä 30€. Onneksi on pulloja hieman tuossa ja jokunen kolikkokin löytyy.
Rahaa saan vasta reilun kuukauden päästä, kasa laskuja on maksamatta ja kun palkka tulee, kaikki menee laskuihin.
Velkaa en saa enempää, ne on tapissa, onneksi oikeastaan. Läheisiltä en viitsi pyytää eikä heilläkään rahaa ole kyllä ole.
Toimeentulotukea en tietenkään saa. sillä rahat ovat kuluneet peliongelmani vuoksi, muuten olisi aivan loistavasti raha-asiat mutta valitettavasti muodostui riippuvuus.
En osaa sanoa miten selviän mutta onneksi on tuore työpaikka, joka pitää pinnalla ja saan toivon mukaan pidemmällä aikavälillä tämän kaiken ratkottua.
Kommentit (83)
Noi on aivan turhia höpinöitä et ota yhteyttä seurakuntaan, diakoniaan ja muuhun hömppään. Nyt olet mies ja vedät 30€ kunnon vedon niin homma on siinä. Ei ole rahahuolia enää.
Laskut saa kyllä siirrettyä eikä ilmoittamattakaan pari viikkoa myöhässä maksaminen tuo mitään kuluja. Todennäköisesti halvempaa ainakin, kuin sopia maksusuunnitelmia.
Ruoka on varmaan isoin kuluerä. Joku nistipata makaronista ja soijarouheesta on varmaan aikalailla absoluuttisesti halvinta ruokaa, missä on sentään jotain proteiiniakin mukana. Kannattaa venyttää niitä pakkasessa yms olevia ruokia mahdollisimman pitkälle perunalla, pastalla ja riisillä, jotka eivät maksa juuri mitään kalorimääräänsä nähden. Pullojen kerääminen voi tuntua nöyryyttävältä, mutta kyllä sillä saa niitä euroja kasaan, jos on oikeasti nälkä.
Pullojen keräämistä, tavaran myymistä Torissa tms. Enkä nyt tarkoita sitä "tavaraa" mutta jos sen myyminen ei tunnu ajatuksena pahalta niin tienais kyllä äkkiä kuukauden ruokarahat, ei sillä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vielä tämän viikon selviän kun on kaapissa onneksi ruokaa ja pakkasessakin jotain.
Muutaman viikon päästä tulee onneksi asumistuki, joka helpottaa hieman. Unohdin sen aloituksessa kertoa.
Laskujen eräpäivää olen jo siirtänyt mutta siitä huolimatta on sitten tämän kuun laskut maksettavana ja sitten vielä ensi kuun laskut samaan syssyyn. Ellen sitten niidenkin kanssa sumpli jotenkin. Rahaa ei käytännössä jää palkan jälkeen lainkaan jos maksan kaikki laskut ensi kuussa. -ap
Säännöstele "kalliimpia" ruoka-aineita. Jos on esim. nakkeja, niin keitä paljon riisiä ja pilko nalit todella pieneksi. 1-2 nakkia riittää ateriaan.
Vierailija kirjoitti:
Pullojen keräämistä, tavaran myymistä Torissa tms. Enkä nyt tarkoita sitä "tavaraa" mutta jos sen myyminen ei tunnu ajatuksena pahalta niin tienais kyllä äkkiä kuukauden ruokarahat, ei sillä...
Yäh, ei mitään tuollaista. Minä en itseäni myy miehille, oksettaa ajatuskin.
Ajatuksena minua kyllä helpottaa, että olen onneksi vielä nuori, joten ei tässä mitään hätää kunhan vaan nyt hoidan asiani kuntoon. Joudun nyt kärsimään, syystäkin ja hyväksyn sen. Tärkeintä on itselleni se, että saan laskut maksettua eikä mene ulosottoon. Pari kuukautta tässä vaan joutuu miettimään päivä kerrallaan, että mistä saan päivän aterian muodostettua.
Toriin minulla ei taida olla mitään myytävää, ehkä muumimukeja mutta ostaako niitä enää kukaan? Ehkä jonkun kirppiksen vaatteilla, verhoilla ja kengillä voisin laittaa pystyyn. Se onkin sitten viimeinen vaihtoehto. -ap
Tuohan on oikeasti ihan vastaava riippuvuus kuin esim. alkoholismi. Ei se ongelma parane sillä, että sulkee pelitilinsä ja päättää, että ei enää pelaa. Ihan sama juttu tuo on kuin se, että alkoholisti päättää, että ei enää juo alkoholia, mutta sitten kuitenkin sortuu ryyppäämään kun tahto ei riitäkään ja huono hetki iskee. Kannattaa siis yrittää hakea apua. Oma ongelmani on ruoka ja syöminen ja apua en ole tähän saanut kun on paljon muitakin ongelmia, joihin en ole saanut apua. Niin kauan kun muistan on ns. juttuni ollut juurikin tuo syöminen. Päihteitä en käytä, uhkapelejä en pelaa, enkä irtosuhteita harrasta, mutta ahdistusta ja pahaa oloa yritän hoitaa syömällä joka päivä herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on oikeasti ihan vastaava riippuvuus kuin esim. alkoholismi. Ei se ongelma parane sillä, että sulkee pelitilinsä ja päättää, että ei enää pelaa.
Mutta se on hyvä alku, hankaloittaa toimintaa siinä vaiheessa kun akuutti pelihimo iskee.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on oikeasti ihan vastaava riippuvuus kuin esim. alkoholismi. Ei se ongelma parane sillä, että sulkee pelitilinsä ja päättää, että ei enää pelaa. Ihan sama juttu tuo on kuin se, että alkoholisti päättää, että ei enää juo alkoholia, mutta sitten kuitenkin sortuu ryyppäämään kun tahto ei riitäkään ja huono hetki iskee. Kannattaa siis yrittää hakea apua. Oma ongelmani on ruoka ja syöminen ja apua en ole tähän saanut kun on paljon muitakin ongelmia, joihin en ole saanut apua. Niin kauan kun muistan on ns. juttuni ollut juurikin tuo syöminen. Päihteitä en käytä, uhkapelejä en pelaa, enkä irtosuhteita harrasta, mutta ahdistusta ja pahaa oloa yritän hoitaa syömällä joka päivä herkkuja.
Nimenomaan päätöksellä sulkea pelitili ja aloittaa uusi elämä ilman sitä on paras tapa . Uusi sivu elämässä . Sinä pystyt siihen . Helposti löytyy muuta , ilmaista tekemistä voi vaikka lukea kirjoja ja lenkkeillä ja valmistaa terveellistä ruokaa alusta asti kokeillen . Oma vahva tahto ja halu on se ainoa tapa päästä riippuvuuksista .
Vierailija kirjoitti:
No minä olen alkoholisti ja kyllä ihan se päätös, ettei juo kantaa aika pitkälle. Ei kannata ainakaan alkuvaiheessa yrittää tehdä päätöstä, että en juo enää ikinä, koska se voi tuntua musertavan vaikealta pitää. Tekee vaikka päätöksen, että en juo tänään tai en juo tämän tunnin aikana tai en juo juuri nyt ja tekee sen päätöksen aina uudestaan. Nyt vuosien jälkeen tilanne on jo paljon helpompi ja asiaa ei tarvitse ajatella aktiivisesti, mutta akuutissa vaiheessa pienet päätökset on paljon helpompi pitää.
Sulla on nyt ihan hyvin asiat. Rahat on loppu ja pelaamista on pakko katsoa silmiin. Oot risteyksessä jossa päätät sun suunnan. Laskut tulee maksettua muutamassa kuukaudessa kun kituutat, mutta se, pysyykö pelaaminen poissa, on iso kysymys.
Tajuat itsekin, että et voi elää kunnollista elämää jos pelaat. Jos nyt avaat pelin, teet valinnan huonommasta elänlaadusta. Valitset siis sen ihan itse.
Se on nyt sun ymmärrettävä.
Puolet rahasta makarooneihin, loput; mausteisii ja vessapaperii ja pesu aineisii.
Itsellä oli myös lievä rahapeli addiktio, tosin olin silloin myös työ elämässä.
Addiktiosta pääsee eroon toisella addiktiolla, ikäänkuin feidaamalla kevyempi tilalle.
Ota pikavippi, jos sulla on luottotiedot kuitenkin kunnossa. Maksat sen sitten pois ensi kuun palkasta.
Jossakin ruokapaikoissa voi maksaa myös puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Ota pikavippi, jos sulla on luottotiedot kuitenkin kunnossa. Maksat sen sitten pois ensi kuun palkasta.
Jossakin ruokapaikoissa voi maksaa myös puhelimella.
En missään nimessä ota enempää velkoja/lainaa. En myöskään mielelläni laittaisi laskulle ruokaostoksia, ellei nyt tosiaan ole aivan pakko mutta yritän välttää tällaista. Olen niin kusessa seuraavan kuun laskujen kanssa, että nyt en kyllä pysty ottamaan mitään lisäkustannuksia. Tärkeintä tosiaan on, että saan maksettua vuokran ja laskut vaikka myöhästyvätkin mutta kunhan ei lisäongelmia tulisi nyt enempää. -ap
Pelaa tuo 30 euroa taitavasti niin sitten on taas rahaa millä mällätä.
Tilaat ruokaa Klarna-laskulla vaikka Tokmannista tai Fiksuruoka.fi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on nyt ihan hyvin asiat. Rahat on loppu ja pelaamista on pakko katsoa silmiin. Oot risteyksessä jossa päätät sun suunnan. Laskut tulee maksettua muutamassa kuukaudessa kun kituutat, mutta se, pysyykö pelaaminen poissa, on iso kysymys.
Tajuat itsekin, että et voi elää kunnollista elämää jos pelaat. Jos nyt avaat pelin, teet valinnan huonommasta elänlaadusta. Valitset siis sen ihan itse.
Se on nyt sun ymmärrettävä.
Kyllä, tähän on tultu. Jos nyt rehellinen olen ja vaikka tilanteeni on mikä on, olen kuitenkin helpottunut, että en pysty pelaamaan ja että tämä tapahtui nyt. Tämä olisi meinaan tullut ennemmin tai myöhemmin.
En enää kestä niitä pelejä ja onneksi kävin jo katsomassa videoita sekä lukemassa toisten tarinoita, niiden voimalla sain suljettua pelitilit. Sitten ymmärsin, että ei tämä vaan voi jatkua näin. Yksikin kerta pelaamista riittää tekemään elämästäni tästä lähtien vaikean. En voi pelata lainkaan ja olen sen hyväksynyt. Olihan se vähän surullista kun suljin ne tilit mutta samalla tiedän, että ei ole vaihtoehtoja muuta kuin lopettaa kokonaan. -ap
Kyllä 30 e riittää, syö makaronia ja kaurapuuro,
Kysymys on se onko sulla pelivelkoja? Jos on, anna mennä ulosottoon.
Lopeta pelaaminen. Tunge itsesi sukulaisille kylään. Ei tässä maassa nälkään kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on oikeasti ihan vastaava riippuvuus kuin esim. alkoholismi. Ei se ongelma parane sillä, että sulkee pelitilinsä ja päättää, että ei enää pelaa.
Mutta se on hyvä alku, hankaloittaa toimintaa siinä vaiheessa kun akuutti pelihimo iskee.
Pelipaikkoja vaan riittää satoja ja satoja, ja pelihimoissaan voi päätyä kaikenlaisiin epämääräisiin paikkoihin pelaamaan, vaikka olisi jo ne luotetummat sivustot sulkenut.
Siis anteeksi tiliotteet. Luottotiedot minulla on vielä kunnossa. -ap