Karmein lentokokemuksesi
Kommentit (21)
Pelkään lentää ja vatsa sekaisin aina koneessa.
Piereskelin äänettömiä penkkiin koko neljän tunnin lennon ajan.
Ei ehkä minulle, mutta ympärillä oleville kauhea lemu varmaan koko lennon
Oli tarkoitus lentää Sansibarilta Nairobiin 2009. Kone saapui Dar es Salaamista, joitakin matkustajia jo kyydissään. Muutama näistä matkustajista tuli ulos koneesta, selvästi paniikissa ja kuulimme vain heidän kyselevän jotakin, että "kuka ottaa vastuun jos jotain tapahtuu". Koneessa oli ilmeisesti ongelmia.. Great. Mutta pakko oli hypätä kyytiin.
Ilmastointi ei koneessa toiminut. Matkustamo oli kuin kuuma sauna, ilma seisoi. Voikohan tänne tukehtua? Kapteeni ilmeisesti pitkään arpoi uskaltaako lähteä lentämään. Sen ajan meitä istutettiin hikisessä matkustamossa. Se räminä kun nousimme ilmaan oli jotain, mitä en ole ikinä sitä ennen enkä jälkeen kuullut. Hyvin pian tuli kuulutus, että teemme hätälaskun läheiseen Dar es Salaamiin. Kone yritti kolme kertaa laskeutumista, nousten aina viime hetkellä takaisin ylemmäs uutta yritystä tekemään. Syytä ei kerrottu. Minua vastapäätä istuva lentoemäntä rukoili penkissään. Neljännellä yrityksellä laskeutuminen onnistui. Kerrankin teki mieli taputtaa laskeuduttua.
Takana istui vatsatautinen henkilö. Saimme koko perhe tartunnan.
Humalaisen venäläismiehen vieressä 10h lennolla. Onneksi lopettivat alkoholitarjoilun hänelle parin tunnin jälkeen..
Yölento.
"Kyllähän sitä nyt yhden yön nukkuu torkkuen penkissä"
Ei nuku!!
Jalat puutuu, kädet puutuu. Juuri kun meinaat torkahtaa, joku liikkuu ja havahdut. Sama toistuu sata kertaa.
Koneeseen puhalletaan lämmintä ilmaa joka on entistä kuivempaa. Iho muuttuu paperiksi.
Aamulla olo on kangistunut ja kuiva. Yöunta 0 minuttia.
Kentällä yllättäen alkaneet flunssaoireet. Pää ja nenä täynnä räkää, noustessa ja laskeutuessa tuntui että pää räjähtää. Kone tunnin myöhässä ja takana penkkiä jatkuvasti potkiva ja ryskyttävä lapsi. Ei tehnyt hetkeen mieli lentää mihinkään.
Lentopelkoinen jo ennen tätäkin kokemusta kirjoitti:
Oli tarkoitus lentää Sansibarilta Nairobiin 2009. Kone saapui Dar es Salaamista, joitakin matkustajia jo kyydissään. Muutama näistä matkustajista tuli ulos koneesta, selvästi paniikissa ja kuulimme vain heidän kyselevän jotakin, että "kuka ottaa vastuun jos jotain tapahtuu". Koneessa oli ilmeisesti ongelmia.. Great. Mutta pakko oli hypätä kyytiin.
Ilmastointi ei koneessa toiminut. Matkustamo oli kuin kuuma sauna, ilma seisoi. Voikohan tänne tukehtua? Kapteeni ilmeisesti pitkään arpoi uskaltaako lähteä lentämään. Sen ajan meitä istutettiin hikisessä matkustamossa. Se räminä kun nousimme ilmaan oli jotain, mitä en ole ikinä sitä ennen enkä jälkeen kuullut. Hyvin pian tuli kuulutus, että teemme hätälaskun läheiseen Dar es Salaamiin. Kone yritti kolme kertaa laskeutumista, nousten aina viime hetkellä takaisin ylemmäs uutta yritystä tekemään. Syytä ei kerrottu. Minua vastapäätä istuva lentoemäntä rukoili penkissään. Neljännellä yrityksellä laskeutuminen onnistui. Kerrankin teki mieli taputtaa laskeuduttua.
🤣
Skotlannista paluulento kotiin yhdellä välilaskulla. Sairastuin ennen kotimatkaa flunssaan. Pää meinasi räjähtää kaikista nuhasuihkeista ja lääkkeistä huolimatta.
Toinen oli matka Lontoosta Tukholman kautta Tampereelle v. 2002. Hirveän pomppuinen lento. Itse olin kauhuissani, onneksi 2v ei pelännyt, vaan nauroi koko matkan. Omakin jännitys helpotti pojan ansiosta. Perillä kuuntelin liikemiesten kommentointia, oli kuulemma harvinaisen ikävä lentokeli tuolla reitillä. Poikani jatkoi nauramista ja toivoi samanlaisia pomppuja paluumatkalle Lontooseen.
Vierailija kirjoitti:
Takana istui vatsatautinen henkilö. Saimme koko perhe tartunnan.
Tämä. Joka lomalennolla vähintään yksi ihminen oksentaa. Ja tartunta taattu.
Vatsataudissa Teneriffalta Suomeen. Tästä on kyllä jo 20 vuotta aikaa, mutta silti muistan elävästi, kun mitään ei voinut syödä tai juoda, ettei tule lasti ylös tai housuihin. Pitkältä tuntui kotimatka ja jännitti, että selviänkö puhtain housuin :D
6 vk hapanta Pattayalla,joka ikinen ilta,lopussa päivälläkin,ja oikeestaan aina kun oli hereillä.
Sitte darra tuli kentällä, ja lento oli aika mielenkiintonen.
Kerran kävi niin että lentokoneen oikea moottori syttyi palaamaan ja oltiin keskellä ei-mitään. Maata tosin ettei sentään merta.
Itse olen ottanut mukaan laskuvarjon jokaisella lentoreissulla ihan varmuuden vuoksi ja tällä kertaa se tuli oikeaan käyttöön. Lentokone teki pakkolaskun mutta se ei oikein onnistu kun toinen moottoreista palaa joten se olisi ollut varma kuolema jos olisin jäänyt lentokoneeseen.
Laskuvarjo päälle, hätäovi auki ja hyppäsin ulos. Selviydyin. Lentokone tuhoutui ja kaikki muut kuolivat.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävi niin että lentokoneen oikea moottori syttyi palaamaan ja oltiin keskellä ei-mitään. Maata tosin ettei sentään merta.
Itse olen ottanut mukaan laskuvarjon jokaisella lentoreissulla ihan varmuuden vuoksi ja tällä kertaa se tuli oikeaan käyttöön. Lentokone teki pakkolaskun mutta se ei oikein onnistu kun toinen moottoreista palaa joten se olisi ollut varma kuolema jos olisin jäänyt lentokoneeseen.
Laskuvarjo päälle, hätäovi auki ja hyppäsin ulos. Selviydyin. Lentokone tuhoutui ja kaikki muut kuolivat.
Luuletko olevas hauska? No et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevas hauska? No et ole.
Miten tuo liittyy aiheeseen? Kerroin karmeimman lentokokemuksen. Sinä mussutat jostain hauskuudesta. Aika sairas saa olla jos tuota pitää hauskana.
Vuonna 2001 ennen kuin se ensimmäinen kone lensi wtc-tornia päin. Oltiin koneessa ja päätettiin läpällä kaapata kone ja kateltiin että nuo wtc-tornit ovat hienoja. Mentiin ohjaamoon, kaapattiin kone ja täysillä päin wtc-tornia. Jotkut voivat kysellä; miten me vielä eletään? Noh, kävi niin että laitoimme kapteenille terroristi parran ja pomminauhat kehon ympärille ja sitten vähän ennen törmäystä jenkkien presidentti lensi lentokoneellaan ja evakoi meidät ja saatiin hyvästä työstä ruhtinaallinen tilin lämmike. Uudet identiteetit myös.
Praha-Helsinki joskus 80/90-kuvun vaihteessa. Tsekkoslovakialaisen lentoyhtiön nelimoottorisella potkurikoneella. Kaksi moottoria sammui kesken lennon. Kyllä siinä vähän mietti, että mitäs jos kolmaskin? No, koneet saatiin käyymtiin ja pääsimme perille.
Karmein oli lento jolla pari penkkiriviä edempänä istunut mies ei pelkästään oksentanut vaan myös ulosti alleen. Lentoemot yritti suihkuttaa kaikki mahdolliset tuotteet mitä löytyi mutta eihän se mitään auttanut.
Lento Frankfurtista Dominikaanisen tasavaltaan istuin ihan takana keskellä. Kone pomppi, heilui ja tärisi pitkän matkaa Atlantin yllä lentäessä. Pelkäsin jo muutenkin sitä meren yli lentämistä, niin oli kyllä kauhea kokemus. Kone oli vielä todella iso joten aikamoinen keli on saanut olla, että noin pahasti otti osumaa.
Sitten vähän tyhmempi juttu.. Kapteeni ilmoittaa, et aloitetaan laskeutumisvalmistelut niin katoin ikkunasta ja joka puolella näkyy vaan Atlantin siniset aallot. Mietin siinä tyhmänä, että onkohan kapteenille koordinaatit oikein, että mihin hän ajatteli laskeutua. Lopulta sitten tuli maata näkyviin ja kenttä olikin ihan rannikolla.
Toinen kauhea kokemus oli kerran lento Tukholmasta Suomeen. Oltiin siis tulossa Thaimaasta ja Tukholmasta jatkolento. Kone oli sellainen tosi pieni, olisko ollut Fokker? Tästä on kauan aikaa. Tuntui et olis istunut jossain ohuessa peltipurkissa ja ilmassa se tärisi ja heilui jokaisesta tuulen vierestä. Hrrr vieläkin tekee pahaa kun sitä miettii. Päästiin perille kuitenkin.
Työkaveri kertoi saaneensa lennon aikana ripulin ja oli joutunut istumaan tuntitolkulla vessassa ripuloimassa. Kuulemma oveen kolkuteltiin useamman kerran, mutta hän ei vaan voinut nousta siitä pöntöltä.
1. Ukkosmyrsky salamoiden välkkyessä ympärillä ja hätälasku ihan muualle kuin piti. 2. Melkoinen turbulenssi ja vyöt pidettävä kiinni, mutta menin silti vessaan kun luulin oksentavani (ja kuolevani).
No ei ehkä mitään tosi pahoja kuitenkaan, mutta ei herkkua lentopelkoiselle.