Elämän suunta hukassa. Pieni paikkakunta(työttömyys, työpaikat, kaverit ja aktiviteetit).
Ap on parikymppinen jolla on takana ainoastaan ammatillinen koulutus alalta jolla ei työllisty. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole peruskoulun lisäksi kuin lukio. Toisen asteen koulutukset ja korkeakoulut lähipaikkakunnilla tai lähimmässä isossa kaupungissa. Työpaikat kunnassa ovat kaikki melkein samaan alaan liittyviä, jotka eivät minua kiinnosta tai niihin ei ole tarvittavaa koulutusta. Kävin jonkin aikaa lähipaikkanulla töissä, mutta se loppui lyhyeen.
Minulla on yksi kaveri, joka asuu kaukana opiskelujen perässä. Näämme aika harvoin ja hänellä on kaverit luonnollisesti sieltä opiskelupiireistä. Työttömänä on hirveää olla paikkakunnalla jossa ei ole kirjaimellisesti mitään. Töitä voi olla jos olet oikealla alalla, ei opiskelumahdollisuuksia, aktiviteetit mallia kuntosali ja lenkkeily. Olen aika syrjäytynyt tästä johtuen, kun yksin joutuu olemaan ja kavereita ei ole. Aika kuluu vain olemalla ja syömällä, joka alkaa jo tylsistyttämään. Paino nousee kun aktiviteetti taso on alhainen verrattuna jos olisi töissä.
Vastasin käytännössä kysymykseeni, mutta muutto taitaa valitettavasti olla ainut ratkaisu?
Kommentit (2)
Kyllä. Ehdottomasti muutto.
Irtirepäisy on aina se vaikein mutta olen varma että se tapauksessasi kannattaa. Muuten menee elämä hukkaan yksin kotona istuessasi.
Rohkeutta ja voimaa sinulle, kyllä ne siivet kantaa!
Oikea johtopäätös; muuta isommalle paikkakunnalle, missä työ- ja harrastusmahdollisuuksia, ja enemmän omanikäisiä.
Tsemppiä!