Suomalaiset on outoja ja epäloogisia
Toisaalta onni pitäisi kätkeä. Ketään ei kuulemma kiinnosta jos matkustat kivaan paikkaan, menet naimisiin, saat lapsen, ostat tai rakennat talon, etenet työuralla.
Mutta toisaalta, jos kaveriporukassa puhutaan matkoista, ja sinua harmittaa että et itse pääse vaikka haluaisit, sinun kuuluu olla hiljaa.
Jos toisella perheellä on paljon lastenhoitoapua, ja omat vanhempasi ovat kaikkea muuta kuin vuoden isovanhempia, sinun seurassasi saa hehkuttaa lapsivapaita ja valittaa että ottaisipa ne jo taas nuo lapset kun itse et jaksa. Sinun ei kuulu sanoa ollenkaan mitään sellaista, että hei, minulla ei ole ketään apuna, että voisitteko olla hieromatta tuota minun naamaani.
Ehei! Hiljaa pitää olla, jos muut ei ota sinua huomioon. Oli kyse elämän hyvästä puolesta, tai huonommasta.
Pariskunta rakensi talon, avioliitto säilyi ehjänä ja nyt on kaunis koti valmis: ketään ei kiinnosta. Ne haluaa vaan ylpeillä ja näytellä kotiaan. Mikä lie kulissi.
Pariskunta menettää lapsen syövälle: ketään ei kiinnosta, koska "sanon kuitenkin jotain väärin" ja "ne vaan velloo siinä surussa".
.