Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra ja sosiaalietuudet vain kansalaisille. Mitä aatteeli niiden ulkomaalaisten kanssa, jotka on olleet vuosia töissä?

Vierailija
14.03.2023 |

Esim. perheeseeni kuuluu henkilö, joka on 90-luvulta asti ollut Suomessa, eikä ole ollut päivääkään työtön. Ei ole hakenut Suomen kansalaisuutta, koska maa, jossa on syntynyt, ei myönnä kaksoiskansalaisuutta.

Mitäs sitten, jos hän vaikka sairastuisi, niin vuosia veroja maksaneena ei olisi oikeutettu sosiaalietuuksiin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaaminen synnyinmaahan ei ole sairastuneena enää mahdollista, koska ei ole vuosiin siellä asunut, eikä näin ollen olevakuutusta yms.

Vierailija
2/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee sen kansalaisuuden. Ei pitäisi olla ongelma kun pitkään ollut täällä työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paljon ulkomaisia kollegoita. Olen IT-alalla. Kaikki siis saa hyvää palkkaa ja maksaa veroja. Toki meillä on hyvä työterveys, mutta ei sekään nyt kaikkea kata, esim. syöpähoitoja tai vastaavaa. Niin että en tiiä nyt, kyllä mun mielestä mun työkaverit on ihan yhtä oikeutettuja sosiaalitukiin, päivähoitoon, sairaanhoitoon jne. kuin joku peräkylän-Pera, joka elelee sosiaalituilla, kun kotipaikkakunnalla ei oo töitä ja ei "voi" muuttaa minnekään, missä niitä töitä ois.

Vierailija
4/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Riikka Purra aattelit tehdä niille ulkomaalaisille, JOTKA OVAT OLLEET TÖISSÄ EIVÄTKÄ EDUSTA Purran ennakkoluulojaulkomaalaisista? MITÄ?! MITEN PURRA aatteli, että tänne kukaan koulutettu ulkomaalainen haluaa tulla, jos näin tehdään? Kun Purrahan on sitä mieltä, että koulutettu tylövoima saisi tulla.

Vierailija
5/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakee sen kansalaisuuden. Ei pitäisi olla ongelma kun pitkään ollut täällä työssä.

Haluaisi kuitenkin pitää yhteyden synnyinmaahansa ja käydä hoitamassa vanhentuvia vanhempiaan ja hoitaa  asiat sielä päässä helpommin, kuin mitä pystyisi tekemään, jos ei olisi enää kansalainen.

Vierailija
6/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisi kuitenkin pitää yhteyden synnyinmaahansa ja käydä hoitamassa vanhentuvia vanhempiaan ja hoitaa  asiat sielä päässä helpommin, kuin mitä pystyisi tekemään, jos ei olisi enää kansalainen.

Vastasitkin tässä mun kysymykseen, mitä ei vielä julkaistu. Tuskin mikään muuttuu, niin ei tarvi huolestua.

Vierailija
7/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalaisuus ei kuitenkaan kaikille maailman ihmisille ole se ultimaattinen hienous.

Vierailija
8/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kehitysmaalaiset ulos Suomesta takaisin kotiinsa kymmenen vuoden sisällä.

Vierailija
9/9 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ulkomaalainen kuten virolaiset ei maksa suomeen veroja vaan on töissä virolaisella firmalla ja laki sallii tämän. Ei kuuluisi suomalaisten etuudet. Vaikka ottavatkin kaikki mahdolliset kuten perheelle halvan kaupungin kämpän jonon ohi ja lapsilisät ja terveydenhoidon. Pois vaan. Ei kestä systeemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme