Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nuo varsiluomet repiä itse pois kainaloista?

Vierailija
13.03.2023 |

Vai onko ne aina leikkautettava lääkärissä? Ja hoitaako terveyskeskus nuo, vai pitääkö mennä yksityiselle?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi itse nipistää pois eikä tule edes verta. Minulta otettiin kaulalta yksi nips vain.

Vierailija
22/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niitä pieniä ihonvärisiä jotka heiluu? Itsellä tuli kaula mokomia täyteen kun täytin 30. Joskus tippuvat itsekseen, kun kaulaketju oikein hankaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Au au, älä tee mitään itse, varaa aika. Jos nypit tai teet sitten mitä vaan, voivat tulehtua, en suosittele!

Höpöhöpö, tuo luomen k&% ri##$% tami- nen ei tulehduta mitään. Mitään sanaa ei nyt hyväksyttä tähän. Huoh.

Paras vanha konsti. Nykyinen medikalisaatio vaatii kohta lekurin leikkaamaan kynnet, ettei vaan tulehdu😅

T. Hoitsu

Vierailija
24/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Au au, älä tee mitään itse, varaa aika. Jos nypit tai teet sitten mitä vaan, voivat tulehtua, en suosittele!

Höpöhöpö, tuo luomen k&% ri##$% tami- nen ei tulehduta mitään. Mitään sanaa ei nyt hyväksyttä tähän. Huoh.

Paras vanha konsti. Nykyinen medikalisaatio vaatii kohta lekurin leikkaamaan kynnet, ettei vaan tulehdu😅

T. Hoitsu

Ihme modet, kun ei mikään sana mennyt läpi. K:n jälkeen kuuluu u sitten ri sitten sta lopuksi minen.😅

Vierailija
25/25 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varsiluomi-nimitys on hieman harhaanjohtava, sillä virallisesti varsiluomet eivät ole luomia, vaan ihopoimuja. Varsiluomia esiintyykin yleisimmin kehon alueilla, joissa iho pääsee hankautumaan. Huonosta hygieniasta ne eivät johdu ja ihon hankautumisen onkin arveltu olevan pääasiallisesti syyllinen niiden muodostumiseen. Hankautuvalle alueelle keräyty syöttösoluja, jotka vapauttavat tulehdusvälittäjäaineita. Tämän seurauksena muodostuu muutos, vähän kuten neuleeseen nyppy, kun ihon kollageenia, rasvasoluja ja verisuonia kiinnittyy ihon alla toisiinsa."

"Isoja, yli 5 millimetrin varsiluomia ei pidä poistaa itse, vaan aina lääkärin toimesta. Myös kasvojen, rintojen tai nivusten alueella sijaitsevat varsiluomet kuuluvat lääkärin hoitoon. "

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/Ihonhoito-ja-perusvoiteet-1/Var…