Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ME/CFS-potilas (ja muut vastaavat), miten pärjäät työkkärin kanssa? Miten usein toimitat uuden lausunnon tms?

Vierailija
13.03.2023 |

Itselläni on hiljattain diagnosoitu ME/CFS (ja pari muutakin juttua), ja mietin miten nämä jutut oikein menee. Tällä hetkellä kykenen juuri ja juuri käymään pinnistellen kerran viikossa kuntouttavassa työtoiminnassa, joten työkkäri on tyytyväinen. Mutta entä, jos vointini huononee?

Lääkäri kirjoitti minulle vain sellaisen epämuodollisen lausunnon työvoimaviranomaisille, ei siis ollut mikään B-todistus, koska ei haeta etuutta. Lausunnossa vaan on diagnoosit ja kuvailtu toimintakyky. En vaan tiedä, koska pitäisi toimittaa uusi, kukaan ei ole sanonut, ja lausunnossa ei ole mitään määräaikaa kuten B-todistuksissa.

Ja joo, kysyn kyllä työkkärin virkailijaltani, mutta haen tässä samalla vähän vertaistukea.

Hankalaa on sekin, että minulla ei ole edes mitään hoitokontaktia mihinkään, että jos lausuntoa tarvitsen, sen kirjoittaa tk-lääkäri, sikäli kun edes saan ajan sinne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene laiskuri töihin.

Noin, nyt se on sanottu, keskustelu voi alkaa.

Vierailija
2/4 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/4 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo sairaus n 20v ja dg 10v eikä sillä ole koskaan ollut mitään merkitystä mihinkään, ei huomioida lääkärissä eikä työnhaussa. Työssä olen käynyt normaalisti 61v saakka, sitten eläke muista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän